BATB645 Системи за управление на качеството

Анотация:

• Въпросът за статуса на системите за качество е тясно свързан с въпроса за многообразието на връзки и отношения, присъщи на вътрешното съдържание на тези системи и взаимоотношенията им с други системи. Но преден план излиза проблемът за многото променливи величини. Представата за системата за качество като за съвкупност от елементи се заменя с разбирането й като система, чийто свойства не се свеждат и не се извеждат от нейните елементи. Следователно, от една страна, е необходимо да разглеждаме свойствата на тези системи само чрез съотнасянето им към системата, взета като цяло, а, от друга, да разкриваме законите за поведение – функциониране, а в много случаи и на развитие на тези системи. Във връзка с това особено значение придобиват въпросите за организацията на системите за качество, за подреждането им в йерархичен ред, за съотношението им между външната и вътрешната и детерминираност, за процесите за предаване на информация и процесите на управление, за целенасоченото поведение и условията на стабилност, за механизмите на конкуренция и рефлексивното управление, за пътища, по които се извършва синтезът на различните описания на дадената система в единно знание, за различните форми на взаимоотношения.

прочети още
Туризъм

Преподавател(и):

проф. Манол Рибов  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) ще познават:

• функциите, структурата и организацията на системите за качество на равнище предприятие в туроператорската, хотелиерската и ресторантьорската дейност

2) ще могат:

• да разработват вътрешните нормативни актове на системата за качество


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

• в областта на управлението в туризма;

• компютърна грамотност и по-специално програмните продукти на MS WINDOWS; MS OFFICE и Интернет.



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

1. Управление на качеството на продукта - 4 часа

2. Избор на модел на система - 4 часа

3. Вътрешни нормативни актове на системата - 4 часа

4. Разработване, внедряване и одит на системата - 4 часа

5. Разработване на проект на наръчник за качеството - 4 часа

6. Разработване на проекти на документирани процедури - 4 часа

7. Разработване на проекти на работни инструкции - 3 часа

8. Разработване на проекти на фирмени стандарти - 3 часа

9. Проектиране и внедряване на интегрирани системи за акчество - 3 часа

Литература по темите:

1. Картър Найджъл, ISO 14001: Системи за управление на околната среда, С.,

2011

2. Рибов М., Конкурентни предимства в туризма, С., Тракия–М, 2011

3. Рибов М, Системи за качеството, С., УИ Стопанство, 2000;

4. Рибов М, Туризмът в ерата на качеството, С., Тракия-М, 2003

5. Рибов М, Управление на конкурентоспособността в туризма ,С., Тракия-М, 2003

6. Рибов М., Туризмът на новото хилядолетие, С., Авангард Прима, 2003;

7. Рибов М., Организационни структури в туризма, С., Нова Звезда, 2004

8. Христов Илия, Качество в стопанския туризъм и неговото управление, Бургас, 2009

9. Рибов М., Интегрирани системи за качество, С., Авангард Прима, 2017;

Средства за оценяване:

2 ТЕСТА - 70%

1 КУРСОВ ПРОЕКТ - 30%