BATB521 Туристически пазар и икономическа политика

Анотация:

Курсът има за цел да запознае студентите с особеностите на туристическите пазари, в частност с туристическото търсене и предлагане, както и икономическата политика, касаеща развитието на туризма.

прочети още
Туризъм

Преподавател(и):

доц. Ирена Емилова  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Студентите ще имат знания по:

- особеностите на туристическите пазари;

- особеностите на туристическото предлагане;

- особеностите на туристическото търсене;

- икономическата политика, касаеща туризма.

Студентите ще могат да:

- анализират туристическите пазари;

- анализират туристическото предлагане

- анализират различните профили на туристите;

- да прогнозират развитието на отделните пазари по региони.


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания по:

- Маркетинг;

- Основи на управлението;

- Международна икономика;



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

1.ТУРИСТИЧЕСКИ ПАЗАР. Същност, определение. Характеристика

2.ТУРИСТИЧЕСКО ТЪРСЕНЕ. Същност и определение. Особености

3. ТУРИСТИЧЕСКО ПРЕДЛАГАНЕ. Същности и определение. Особености

4. ЦЕНООБРАЗУВАНЕ И КОНЮНКТУРА НА ТУРИСТИЧЕСКИЯ ПАЗАР. Условия и предпоставки за формиране на цената на туристическите продукти и услуги. Видове цени на туристическите пазари. Туристическа пазарна конюнктура

5. ИЗСЛЕДВАНЕ НА ТУРИСТИЧЕСКИТЕ ПАЗАРИ. ПАЗАРНА ПОЛИТИКА В ТУРИЗМА. Необходимост от изследване на туристическите пазари. Туристическият пазар като обект на изследване. Видове пазарна информация. Пазарна политика в туризма

6. ТЕНДЕНЦИИ В РАЗВИТИЕТО НА ТУРИСТИЧЕСКИЯ ПАЗАР. Тенденции в развитието на туристическото търсене в края на 20 в. Тенденции в развитието на туристическото търсене в началото на 21 в. Тенденции в развитието на туристическото предлагане в края на 20 в. Тенденции в развитието на туристическото предлагане в началото на 21 в.

7. ВИДОВЕ ТУРИСТИЧЕСКИ ПАЗАРИ. Критерии за разграничаване. Вътрешен и международен туристически пазар. Емитивен и рецептивен туристически пазар. Пазари по видове услуги. Действителен и потенциален туристически пазар. Целогодишен и сезонен туристически пазар. Туристически борси

8. ОСНОВНИ ХАРАКТЕРИСТИКИ НА НЯКОИ ПО-ВАЖНИ ЕМИТИВНИ ПАЗАР. Германия. Великобритания. Канада. Япония.

9. ОСНОВНИ ХАРАКТЕРИСТИКИ НА НЯКОИ ПО-ВАЖНИ РЕЦЕПТИВНИ ТУРИСТИЧЕСКИ ПАЗАРИ. САЩ. Франция. Италия. Гърция. Испания. Турция. Мароко, Тунис, Египет

Литература по темите:

1. Ракаджийска Св., Туристически пазари, УИ на ИУ Варна, 2005

2. Рибов М., Емилова И., колектив, Стратегическият избор в туризма, Тракия М, С., 2005

3. Рибов, М., Туризмът в ерата на качеството, Тракия – М, С., 2003;

4. Рибов, М. и кол., Конкурентни стратегии в туризма, Тракия-М, С., 2005;

Средства за оценяване:

ДОПЪЛНИТЕЛНИ УСЛОВИЯ ПРИ ФОРМИРАНЕ НА КРАЙНАТА ОЦЕНКА:

Текущи оценки:

1. Практически задачи – 50% от текущата оценка

2. Презентация - 25%

3. Присъствие и участие - 25%

семестриален изпит:

Устен изпит – 20% защита на практическата

Практическа задача – по предварително утвърдена тема

Защита на практическата задача пред аудиторията