ADVB717 Стратегическо планиране

Анотация:

Основната цел на курса е да провокира способността за стратегическо мислене и планиране, като рамка за улавяне на „смущения“ или „затруднения“ в системата, формулирането им в казус или предизвикателство, намирането на въздействащи прозрения, разработване на възможни решения и превръщането и обръщането им в силни бранд или маркетинг-комуникационни решения. Курсът учи студентите да вникват във всяка отделна и специфична ситуация, посредством внимателен анализ и елиминира потребността да се прибягва към „готови решения“. Курсът цели да им даде необходимата увереност сами да прилагат критично, проактивно и позитивно творческо мислене, като развива у тях необходимия набор от умения, като например търсенето на правилните въпроси, нагласата да слушат и улавят съществената информация, способността да правят връзки между нещата и емпатията да се поставят в „обувките на другите“.

Курсът ще запознае студентите с широк набор от инструменти на стратегическото планиране, както класически такива, така и съвременни, заети от нови интердисциплинарни специалности, сред които сегментиране на целевата група и обособяването и работа с персони, разработването на различни видове задания, съставяне на карта на пътя на потребителя/ клиентско преживяване, дефиниране на „точки на болка“, извеждане на потентни прозрения, развиване на стратегически концепции и ще създаде разбиране кога и как да ги прилагат. През целия период на обучение, студентите ще работят върху истински стратегически проекти, като преминават през различните му етапи, като част от индивидуални и групови занятия и самостоятелни проекти.

Курсът включва разнообразни методи и техники на обучение: синтезирано теоретично изложение под формата на интерактивни презентации, индивидуална и групова работа по поставени задачи, тематични и сюжетно-ролеви упражнения и симулации в контекста на разглежданите теми, дискусии, практически указания и съвети, споделяне на добри практики и научени уроци. От гледна точка на процеса, обучението предлага условия за постоянен диалог с участниците и активното им ангажиране, включително и чрез споделяне на личен опит, както и чрез разиграване на потенциални ситуации.

прочети още
Реклама

Преподавател(и):

 Василиса Иванова  

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

Ще знаят:

• Как да използват стратегическото планиране като подход към работата

• Защо това е начин на мислене, който трябва непрестанно да се развива и как да се прилага върху разнородни задачи

• Защо умението да „слушаш“ и да „наблюдаваш“ е ключово за добрия стратегически планьор

• Как и какви въпроси да задават и търсят, за да получават важните отговори

• Защо е ключово да се правят връзки между нещата

• Кои са дейностите и етапите на проекта, в които стратегическото планиране играе ключова роля

• Как да използват стратегическото планиране за изграждането на марка

• Как да откриват потенциални нови възможности и идеи

• Основни инструменти в стратегическото планиране и как последователното им прилагане оформя процес

• Как да ръководят процес на стратегическото планиране

• Как да използват стратегическото мислене за създаване на концепции и нови идеи

• Как стратегическото мислене изгражда основата на силната творческа стратегия

• Как да продават концепциите си

Ще могат:

• Да подхождат към всяка професионална задача не като към проблем, а като възможност за упражняване на стратегическо мислене

• Да търсят и да формулират правилните въпроси

• Да изваждат и извличат съществена информация от всеки разговор

• Да обръщат целевата аудитория в серия от персони с истински индивидуални нужди и точки на болка

• Да се поставят в „обувките на другите“

• Да чертаят пътя на потребителя/ да създават карта на клиентското преживяване

• Да извеждат потентни връзки между „точките на болка“ и марката, като основа на стратегическото послание на марката

• Да оформят стратегическата идея в концепция, така че да бъде разбрана и припозната от останалите участници в процеса


Предварителни изисквания:
няма

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

Литература по темите:

1. Small Data: The Tiny Clues That Uncover Huge Trends by Martin Lindstrom

2. Good Strategy Bad Strategy: The Difference and Why It Matters by Richard Rumelt

3. Hey, Whipple, Squeeze This: The Classic Guide to Creating Great Ads by Luke Sullivan

4. Seeing What Others Don't: The Remarkable Ways We Gain Insights by Gary Klein

5. Change by Design: How Design Thinking Transforms Organizations and Inspires Innovation by Tim Brown

6. Truth, Lies, and Advertising: The Art of Account Planning by Jon Steel

7. Purple Cow, New Edition: Transform Your Business by Being Remarkable by Seth Godin

8. The Tipping Point: How Little Things Can Make a Big Difference Paperback by Malcolm Gladwell

9. Eating the Big Fish: How Challenger Brands Can Compete Against Brand Leaders – by Adam Morgan

10. Positioning: The Battle for Your Mind Paperback by Al Ries and Jack Trout

11. Hitting the Sweet Spot: How Consumer Insights Can Inspire Better Marketing and Advertising by Lisa A. Fortini-Campbell