ADVB717 Стратегическо планиране
Анотация:
Основната цел на курса е да провокира способността за стратегическо мислене и планиране, като рамка за улавяне на „смущения“ или „затруднения“ в системата, формулирането им в казус или предизвикателство, намирането на въздействащи прозрения, разработване на възможни решения и превръщането и обръщането им в силни бранд или маркетинг-комуникационни решения. Курсът учи студентите да вникват във всяка отделна и специфична ситуация, посредством внимателен анализ и елиминира потребността да се прибягва към „готови решения“. Курсът цели да им даде необходимата увереност сами да прилагат критично, проактивно и позитивно творческо мислене, като развива у тях необходимия набор от умения, като например търсенето на правилните въпроси, нагласата да слушат и улавят съществената информация, способността да правят връзки между нещата и емпатията да се поставят в „обувките на другите“.
Курсът ще запознае студентите с широк набор от инструменти на стратегическото планиране, както класически такива, така и съвременни, заети от нови интердисциплинарни специалности, сред които сегментиране на целевата група и обособяването и работа с персони, разработването на различни видове задания, съставяне на карта на пътя на потребителя/ клиентско преживяване, дефиниране на „точки на болка“, извеждане на потентни прозрения, развиване на стратегически концепции и ще създаде разбиране кога и как да ги прилагат. През целия период на обучение, студентите ще работят върху истински стратегически проекти, като преминават през различните му етапи, като част от индивидуални и групови занятия и самостоятелни проекти.
Курсът включва разнообразни методи и техники на обучение: синтезирано теоретично изложение под формата на интерактивни презентации, индивидуална и групова работа по поставени задачи, тематични и сюжетно-ролеви упражнения и симулации в контекста на разглежданите теми, дискусии, практически указания и съвети, споделяне на добри практики и научени уроци. От гледна точка на процеса, обучението предлага условия за постоянен диалог с участниците и активното им ангажиране, включително и чрез споделяне на личен опит, както и чрез разиграване на потенциални ситуации.
Преподавател(и):
Василиса Иванова
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
Ще знаят:
• Как да използват стратегическото планиране като подход към работата
• Защо това е начин на мислене, който трябва непрестанно да се развива и как да се прилага върху разнородни задачи
• Защо умението да „слушаш“ и да „наблюдаваш“ е ключово за добрия стратегически планьор
• Как и какви въпроси да задават и търсят, за да получават важните отговори
• Защо е ключово да се правят връзки между нещата
• Кои са дейностите и етапите на проекта, в които стратегическото планиране играе ключова роля
• Как да използват стратегическото планиране за изграждането на марка
• Как да откриват потенциални нови възможности и идеи
• Основни инструменти в стратегическото планиране и как последователното им прилагане оформя процес
• Как да ръководят процес на стратегическото планиране
• Как да използват стратегическото мислене за създаване на концепции и нови идеи
• Как стратегическото мислене изгражда основата на силната творческа стратегия
• Как да продават концепциите си
Ще могат:
• Да подхождат към всяка професионална задача не като към проблем, а като възможност за упражняване на стратегическо мислене
• Да търсят и да формулират правилните въпроси
• Да изваждат и извличат съществена информация от всеки разговор
• Да обръщат целевата аудитория в серия от персони с истински индивидуални нужди и точки на болка
• Да се поставят в „обувките на другите“
• Да чертаят пътя на потребителя/ да създават карта на клиентското преживяване
• Да извеждат потентни връзки между „точките на болка“ и марката, като основа на стратегическото послание на марката
• Да оформят стратегическата идея в концепция, така че да бъде разбрана и припозната от останалите участници в процеса
Предварителни изисквания:
няма
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
1. Small Data: The Tiny Clues That Uncover Huge Trends by Martin Lindstrom
2. Good Strategy Bad Strategy: The Difference and Why It Matters by Richard Rumelt
3. Hey, Whipple, Squeeze This: The Classic Guide to Creating Great Ads by Luke Sullivan
4. Seeing What Others Don't: The Remarkable Ways We Gain Insights by Gary Klein
5. Change by Design: How Design Thinking Transforms Organizations and Inspires Innovation by Tim Brown
6. Truth, Lies, and Advertising: The Art of Account Planning by Jon Steel
7. Purple Cow, New Edition: Transform Your Business by Being Remarkable by Seth Godin
8. The Tipping Point: How Little Things Can Make a Big Difference Paperback by Malcolm Gladwell
9. Eating the Big Fish: How Challenger Brands Can Compete Against Brand Leaders – by Adam Morgan
10. Positioning: The Battle for Your Mind Paperback by Al Ries and Jack Trout
11. Hitting the Sweet Spot: How Consumer Insights Can Inspire Better Marketing and Advertising by Lisa A. Fortini-Campbell