ADVB707 Дигиталният образ и визуалната комуникация в рекламата
Анотация:
Курсът разглежда особеностите на визуалната комуникация в рекламата като въвежда понятието «визуална култура» и прави преглед на различните технологични и стилови вълни в нея. На тази основа се предлагат методи за анализи и продуктивни творчески стратегии при създаването на рекламно послание.
Сред темите са: етапи и особености в развитието на визуалната комуникация, структурни и символни характеристики на визуалния образ в епохата на предмодернизма, модернизма и постмодернизма, визуалната комуникация в рекламата като естетика и като социален инструмент и др.
Цели на курса:
• да представи визуалната комуникация в исторически контекст като осветли структурните принципи за изграждане на образите в съвременната визуална култура;
• да предложи подходи за формални и тематични решения на творчески задачи в областта на графичния дизайн и рекламата;
Преподавател(и):
преп. Ангелина Василева
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• понятията „визуална култура” и „визуална комуникация” в исторически контекст;
• структурните и символните стратегии на комуникация във визуалната култура до дигиталната ера - (изкуствата и аналоговите медии);
2) могат:
• да преценяват структурните особености и символните полета на визуалния продукт и да използват критично полученото знание в собствената си творческа работа;
• да разбират и възпроизвеждат стиловите практики на на изкуствата и аналоговите медии при изграждане на визуален продукт;
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• обща култура в областта на визуалните изкуства
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
1. Визуалната култура и визуалната комуникация в двете епохи.
2. Рекламата и „старите” медии. Реклама и кино.
3. Реклама и телевизия.
4. „Езикът на новата медия” (1) – интерфейс, дизайн.
5. (2) – структуриране на образите, типове интерактивност.
6. Новата медия и новия визуален режим на образа в рекламата.
7. Наративни матрици в дигиталната култура.
8. Влиянието на новите технологии върху визуалния разказ.
9. Новата медия и новия режим на визуалния разказ в рекламата.
10. Психология и естетика на виртуалните реалности.
11. Реклама и виртуална реалност.
12. Разглеждане на представените проекти.
13. Разглеждане на представените проекти.
14. Разглеждане на представените проекти.
15. Заключителен семинар и ТО.
Литература по темите:
• An Introduction to Visual Culture (Routledge, 1999), еd., Nicholas Mirzoeff
• The Language of New Media, (MIT Press, 2001), Lev Manovich
Средства за оценяване:
По време на семестъра студентите изготвят проект по зададена тема.