ADVB770 Стаж
Анотация:
Стажът, представлява самостоятелно изпълнение на професионални задачи в реални условия на упражняване на дадена професия. Провежда се във външна институция или в Учебно-практическите и изследователски звена или в администрацията на НБУ
Преподавател(и):
доц. Даниела Кадийска д-р
доц. Кристиян Постаджиян д-р
Описание на курса:
Компетенции:
практически опит в областта на рекламата
Предварителни изисквания:
Департамент „Кино, реклама и шоубизнес“:
1. Организира провеждането на стажа на студенти от бакалавърска програма “Реклама.” на Нов български университет.
2. Осъществява научно и методическо ръководство. Определя преподавател (преподаватели), който да ръководи и контролира провеждането на стажа.
Институцията, в която се провежда стажа:
1. Участва в изготвянето на програмата за стажа.
2. Запознава студентите с правилата за вътрешния ред, задачите и изискванията за изпълнение през периода на стажа и осигурява необходимите условия за работа по време на стажа.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Стаж
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Има следните варианти за изкарване на стаж:
1. Ако работите по специалността (реклама, ПР, маркетинг, проучвания и т.н., т.е. нещо, което е било засягано в рамките на програмата), то просто ви зачитаме този опит като проведен стаж. Може да работите в момента или преди.
2. Периодично директор програма изпраща обяви за стажанти, в които може и е добре да кандидатствате.
3. Разработване на проект по ежегоден международен конкурс Ad Venture (анонсира се всяка есен и продължава до май).
От 2012 г. Нов български университет в лицето на магистърска програма „Рекламен мениджмент“ е официален пълноправен член на European Institute for commercial communications education (Edcom). Членството в Edcom, освен престиж, носи и редица предимства на студентите в НБУ, сред които безплатен достъп за участие в студентския конкурс Ad Venture, участие в летни школи, помощ в кариерното развитие, достъп до международни ресурси и т.н.
AdVenture е първото пан-европейско състезания, което дава възможност на студентите да разберат какво е да работиш в рекламна агенция. Конкурсът е отворен за университети-членове на Edcom, сред които е и НБУ. Нов български университет има права да класира за безплатно участие 4 отбора. Всеки отбор се състои от 4 студенти, които покриват отделните длъжности в една рекламна агенция.
Конкурсът се анонсира пред студентите, задава се brief, по който те работят. Специална комисия от университетски преподаватели номинира до 2 екипа, които да кандидатстват в реалния конкурс.
5. Участие в различни проекти за НБУ в рамките, на които всеки студент може да се включи и така да изкара стажа си.
6. Разработка на цялостен проект за рекламна кампания, който включва следните елементи:
1. Анализ на ситуацията – SWOT анализ или друг по ваш избор
2. Стратегическа стълба и избор на приоритет
3. Творческа концепция
4. Медия концепция
5. Бюджет и график
6. Форми на оценка на ефективността на кампанията
В хода на разработката студентите следва да са развили поне три алтернативни творчески идеи и да представят анализ и аргументация за техните силни и слаби страни. Следва да могат да препоръчат една от тях на база на предварителни тестове и личната им оценка за качествата.
Разработката се представя и защитава на семинар на програмата пред комисия.
Теми за развитие на рекламна кампания:
1. Кампания за привличане на кандидат-студенти в НБУ
2. Кампания за популяризиране и стимулиране на търсенето на кадри със завършена специалност “Реклама” в НБУ сред потенциални работодатели.
При всички варианти студентът трябва да представи на директор програма попълнено приложеното уверение.
Литература по темите:
литературните източници посочени във всички изучавани курсове в програмата
Средства за оценяване:
ПРОЦЕДУРА ЗА ПРОВЕЖДАНЕ И ОТЧИТАНЕ НА СТАЖА
1. Стажът протича от четири до шест седмици.
2. Институцията, в която се провежда стажа представя на Департамента писмено заключение за резултата от проведения стаж
3. Студентите представят подробен доклад за извършената работа в обем от минимум 10 страници и служебна бележка от институцията, че са провели стаж с продължителност 120/ 180 часа на ръководителя на стажа след неговото приключване.
4. Студентите защитават устно представения доклад пред комисия, определена от ръководителя на Департамента.