ADVB700 Художествено оформление на печатна реклама (Print Art Direction)
Анотация:
Курсът се съсредоточава върху художественото оформление за печатната реклама. Печатната реклама представлява 80% от цялата реклама. Тя трябва да те грабне за по-малко от 3 секунди и да те убеди да закупиш дадения продукт. Студентите ще работят в творчески екипи /арт директор и копирайтър/ за да създадат съвместно рекламни кампании по зададени проекти. Ще се работи над brainstorming техники – техники за решаване на рекламни задачи и достигане до стратегически идеи които продават. Студентите ще работят над разнообразни проекти за различни видове печатна реклама. Използвайки дизайнерски техники ще се научат да усъвършенстват работата си.
Преподавател(и):
доц. Калина Христова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
1) Ще знаят:
? Тънкости при оформлението на страница за печат;
? Да разбират разликите между добра и лоша печатна реклама;
? Как да създават реклама насочена към конкретна аудитория;
? Как да използват техниките на дизайна за постигане на търсен рекламен ефект;
? Как да използват ограниченията на даден тип рекламен носител за още по-добро изпълнение на конкретното рекламно задание;
? Как да използват всички аспекти в художественото оформление (картина, текст, шрифт) за получаване на унисон чрез дизайна в рекламното послание.
? Линейни системи при дизайна, реклами на част от страница, на една и повече страници;
2) Ще могат:
? Да покажат 3 завършени рекламни кампании с по 3 реклами за портфолиото си;
? Да коригират дизайнерски грешки;
? Свободно да боравят с термините и стандартите в индустрията;
? Да покажат рекламни кампании, достойни за професионалното им портфолио;
? Да се чувстват по-сигурни в своите умения за художествено оформление;
? Да разработват стратегия, да я следват през целия творчески процес и да постигат желаните резултати;
? Да работят успешно в екип арт директор-копирайтър;
? Да правят печатна реклама в нейните множество разновидности (списания, вестници, брошури, билбордове, фирмени издания и др.)
? да се държат професионално и да спазват срокове;
? да приемат и да дават градивна критика.
Предварителни изисквания:
CASB 104 Въведение във визуалните изкуства
CASB 311 Увод в рекламата
CASB 307 Компютърно създаване и обработка на изображения (Photoshop)
CASB 533 Страниране (In Design)
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
1. Печатната реклама представлява 80% от цялата реклама.
2. Бързо, грабващо и запаметяващо. 3 секундни тестове на реклами.
3. Проучване на аудиторията.
4. Печатната реклама по света и колко различен стил има.
5. brainstorming техники – техники за решаване на рекламни задачи.
6. Art Direction с ограничения при дизайна – пр. без текст, без изображение.
7. Art Direction без ограничения.
8. Изработването на собствен стил – творчески почерк.
9. По-малко е винаги по-добре. Simplify, Simplify, Simplify.
10. Aспекти в художественото оформление (картина, текст, шрифт).
11. Линейни системи при дизайна, реклами на част от страница, на една и повече страници.
12. Чести дизайнерски грешки.
13. Професионално портфолио.
14. Следвай стратегията.
15. Печатна реклама – списания.
16. Печатна реклама – вестници.
17. Печатна реклама – билбордове, плакати.
18. Печатна реклама – брошури, фирмени издания/продукти.
19. Печатната реклама – преди и сега.
20. Посещение в печатница.
Литература по темите:
1. “Елементи на стила” – Уилям Стрънк Мл., И. Б. Уайт, Роджър Ангел/ „The Elements of Style” - William Strunk Jr., E.B. White, Roger Angell.
2. „Стайлбук на АП” - Асошиейтед Прес/AP Stylebook, Associated Press.
3. “Изповедите на един рекламист” – Дейвид Огилви/„Confessions of an advertising man” – by David Ogilvy.
4. „Истина, Лъжи и Реклама – Изкуството на Акаунт Планинг” – Джон Стийл /„Truth, Lies and Advertising – The Art of Account Planning – by Jon Steel.
5. „Огилви за Рекламата”- Дейвид Огилви/” Ogilvy on Advertising” – David Ogilvy.
6. „Хей Уипъл Стисни това – Упътване за създаване на велики реклами” (поредица на Адуийк) – Люк Съливан/„Hey Whipple Squeeze this – A guide to creating great advertising (Аdweek series) by Luke Sullivan.
7. „Да изстискваш портокала – как да превърнем творческата способност в сериозно бизнес предимство” – Фалън Пат/„Juicing the orange – how to turn creativity into a powerful business advantage – Pat Fallon.
8. Кафтанджиев, Хр., “Хармония в рекламната комуникация”
9. Кафтанджиев, Хр., “Визуална комуникация”
10. Илчев, Ив., “Рекламата през възраждането”
11. „Sign cafe” – списание за маркетинг и реклама.
12. Списание „Едно”
13. Списание “Медия свят”
14. Списание “Медия и реклама”
15. Списание „Foto & Video”
16. Ако са необходими допълнителни материали, книги, и статии, те ще бъдат препоръчани или раздадени в клас.
Средства за оценяване:
САМОСТОЯТЕЛНИ ПРОЕКТИ /8/