ADVB700 Художествено оформление на печатна реклама (Print Art Direction)

Анотация:

Курсът се съсредоточава върху художественото оформление за печатната реклама. Печатната реклама представлява 80% от цялата реклама. Тя трябва да те грабне за по-малко от 3 секунди и да те убеди да закупиш дадения продукт. Студентите ще работят в творчески екипи /арт директор и копирайтър/ за да създадат съвместно рекламни кампании по зададени проекти. Ще се работи над brainstorming техники – техники за решаване на рекламни задачи и достигане до стратегически идеи които продават. Студентите ще работят над разнообразни проекти за различни видове печатна реклама. Използвайки дизайнерски техники ще се научат да усъвършенстват работата си.

прочети още
Реклама

Преподавател(и):

доц. Калина Христова  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

1) Ще знаят:

? Тънкости при оформлението на страница за печат;

? Да разбират разликите между добра и лоша печатна реклама;

? Как да създават реклама насочена към конкретна аудитория;

? Как да използват техниките на дизайна за постигане на търсен рекламен ефект;

? Как да използват ограниченията на даден тип рекламен носител за още по-добро изпълнение на конкретното рекламно задание;

? Как да използват всички аспекти в художественото оформление (картина, текст, шрифт) за получаване на унисон чрез дизайна в рекламното послание.

? Линейни системи при дизайна, реклами на част от страница, на една и повече страници;

2) Ще могат:

? Да покажат 3 завършени рекламни кампании с по 3 реклами за портфолиото си;

? Да коригират дизайнерски грешки;

? Свободно да боравят с термините и стандартите в индустрията;

? Да покажат рекламни кампании, достойни за професионалното им портфолио;

? Да се чувстват по-сигурни в своите умения за художествено оформление;

? Да разработват стратегия, да я следват през целия творчески процес и да постигат желаните резултати;

? Да работят успешно в екип арт директор-копирайтър;

? Да правят печатна реклама в нейните множество разновидности (списания, вестници, брошури, билбордове, фирмени издания и др.)

? да се държат професионално и да спазват срокове;

? да приемат и да дават градивна критика.


Предварителни изисквания:
CASB 104 Въведение във визуалните изкуства

CASB 311 Увод в рекламата

CASB 307 Компютърно създаване и обработка на изображения (Photoshop)

CASB 533 Страниране (In Design)



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

1. Печатната реклама представлява 80% от цялата реклама.

2. Бързо, грабващо и запаметяващо. 3 секундни тестове на реклами.

3. Проучване на аудиторията.

4. Печатната реклама по света и колко различен стил има.

5. brainstorming техники – техники за решаване на рекламни задачи.

6. Art Direction с ограничения при дизайна – пр. без текст, без изображение.

7. Art Direction без ограничения.

8. Изработването на собствен стил – творчески почерк.

9. По-малко е винаги по-добре. Simplify, Simplify, Simplify.

10. Aспекти в художественото оформление (картина, текст, шрифт).

11. Линейни системи при дизайна, реклами на част от страница, на една и повече страници.

12. Чести дизайнерски грешки.

13. Професионално портфолио.

14. Следвай стратегията.

15. Печатна реклама – списания.

16. Печатна реклама – вестници.

17. Печатна реклама – билбордове, плакати.

18. Печатна реклама – брошури, фирмени издания/продукти.

19. Печатната реклама – преди и сега.

20. Посещение в печатница.

Литература по темите:

1. “Елементи на стила” – Уилям Стрънк Мл., И. Б. Уайт, Роджър Ангел/ „The Elements of Style” - William Strunk Jr., E.B. White, Roger Angell.

2. „Стайлбук на АП” - Асошиейтед Прес/AP Stylebook, Associated Press.

3. “Изповедите на един рекламист” – Дейвид Огилви/„Confessions of an advertising man” – by David Ogilvy.

4. „Истина, Лъжи и Реклама – Изкуството на Акаунт Планинг” – Джон Стийл /„Truth, Lies and Advertising – The Art of Account Planning – by Jon Steel.

5. „Огилви за Рекламата”- Дейвид Огилви/” Ogilvy on Advertising” – David Ogilvy.

6. „Хей Уипъл Стисни това – Упътване за създаване на велики реклами” (поредица на Адуийк) – Люк Съливан/„Hey Whipple Squeeze this – A guide to creating great advertising (Аdweek series) by Luke Sullivan.

7. „Да изстискваш портокала – как да превърнем творческата способност в сериозно бизнес предимство” – Фалън Пат/„Juicing the orange – how to turn creativity into a powerful business advantage – Pat Fallon.

8. Кафтанджиев, Хр., “Хармония в рекламната комуникация”

9. Кафтанджиев, Хр., “Визуална комуникация”

10. Илчев, Ив., “Рекламата през възраждането”

11. „Sign cafe” – списание за маркетинг и реклама.

12. Списание „Едно”

13. Списание “Медия свят”

14. Списание “Медия и реклама”

15. Списание „Foto & Video”

16. Ако са необходими допълнителни материали, книги, и статии, те ще бъдат препоръчани или раздадени в клас.

Средства за оценяване:

САМОСТОЯТЕЛНИ ПРОЕКТИ /8/