BAEB862D Международен маркетинг
Анотация:
" Курсът е обобщаващ. Неговата цел е да синхонизира знанията на студентите от модул "Маркетинг" и да провери създадените знания и умения за съставянето на действащ стратегически план на организацията за действие на международни пазари. Разглеждат се различни видодев стратегии за навлизане на чуждестранни пазари и очакваните от тях резултати.
Преподавател(и):
доц. Надя Маринова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
Същност и особености на международния маркетинг
Основни принципи на управление на международния маркетинг и бизнес
Нацините за навлизане на фирмите към външни пазари
2) могат:
Да направят оценка на потенциала на чуждестранния пазар
Да анализарат и проучват международните пазари
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
Маркетинг
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Първа консултация, теоретичен обзор на курса - 4 ч.
1. Същност, възможности и предизвикателства пред международния бизнес и международния маркетинг. Глобални аспекти
2. Особености на международния бизнес и международния маркетинг на съвременния етап
3. Оценка на чуждестранния пазар
4. Международна обкръжаваща среда
5. Проучване на международните пазари
6. Управление на международния маркетинг и бизнес
7. Международен продуктов мениджмънт и управление на марката. Адаптация и стандартизация
8. Начини за навлизане на чужд пазар. Международна логистика и мениджмънт на доставките
9. Международни стратегии на ценообразуване
10. Международно бизнес общуване и комуникации. Глобални стратегии
11. Международен бизнес. Средства на международните разплащания
Втора консултация, обсъждане на зададените проекти и/или курсова работа - 4 ч.
1. Практическо задание по теми:
Особености на международния бизнес и международния маркетинг на съвременния етап
Международна обкръжаваща среда
Управление на международния маркетинг и бизнес
Международен продуктов мениджмънт и управление на марката. Адаптация и стандартизация
2. Обсъждане на заданията за курсова работа
Литература по темите:
Котлър,Ф. "Управление на маркетинга, С. 1996
Кръстева Н., Международен бизнес-теории, термини, текстове,С
Кръстева Н. Теми и казуси по "Международен бизнес", С. 2009 г
Средства за оценяване:
ТЕСТ 50%
ПРАКТИЧЕСКИ ЗАДАЧИ ИЛИ УЧАСТИЕ В СЕМИНАР 50%