BAHR682 Преддипломна подготовка за Държавен изпит по хотелиерство II част
Анотация:
Курсът има за цел да подготви студентите за предстоящия държавен изпит – писмен и практически. Студентите ще придобият практически умения за работа на фронт-офиса, хотелското домакинство, сектор за допълнителни услуги или в заведението за хранене и развлечение- работа в групи. По време на преддипломната подготовка, преподавателят ще изнесе лекции по основните теми включени в конспекта и ще проведе практическа преддипломна подготовка в основните звена на хотелския комплекс по отношение на приемане и обработка на резервации, регистрация, настаняване и обслужване на гостите по време на престоя им, рeшаване на казусни случаи, формиране на умения за работа в хотелско домакинство и обслужване на гостите в СПА център или звено за допълнителни услуги. След провеждане на преддипломната подготовка, студентите ще разработят самостоятелна работа по предварително зададен план, който включва основните теми от конспекта за подготовка и решаване на казус.

Преподавател(и):
доц. Теодора Ризова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• технология и организация на дейностите на фронт-офиса, хотелското домакинство, ЗХР и др. сектори в хотела
• основните аспекти на хотелския мениджмънт
• основните изисквания за работа с клиенти, доставчици, партньори
2) могат:
• да прилагат на практика фирмен стил и управление в различните видовете средства за настаняване според тяхната специфика, изисквания и стандарти
• да приемат, обработват и анулират видове резервации в туристическите обекти
• да реализират посрещане, регистрация, настаняване, обслужване по време на престоя и изпращане на гостите в хотела
• да изготвят кореспонденция при контакти с туристическите фирми, корпоративни клиенти и индивидуални гости
• да познават и прилагат първична счетоводна отчетност в хотела
• да прилагат международните стандарти за качество на туристическите услуги
• да водят прилежно задължителната документация при функционирането на хотела
• да прилагат на практика концепцията „Грижа за клиента“ в хотелиерството
Предварителни изисквания:
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Теми за преддипломна подготовка за държавен изпит по хотелиерство – II част.
1. Резервации – основни характеристики Видове резервации в хотелиерството Технология на хотелиерско обслужване при индивидуалните резервации Технология на хотелиерско обслужване при групови резервации Руминг листи Обработка на непристигнали резервации и гаранции Управление на резервационния процес.Перспективна заетост на хотела.
2. Технологичен процес на хотелиерското обслужване в Преден офис
( рецепция) Посрещане, регистрация, настаняване, престои, предостовяне и
начисляване на допълнителни услуги, изпращане на госта.Over
booking- процедура за преместване на гост. Сметка на гост,
отложени плащания,кредитни сметки, обработка на депозити.
Функции,структура и документация за управление на Преден офис на хотела.
Документация и отчетност на рецепция и в другите звена на хотела
Хотелски регистър, адресни карти за гости, фактури за основни и допълнителни услуги, касова
книга, резервационни бланки и статус на резервациите, туроператорски договори между хотелиер и туроператор
3. Хотелско домакинство и техническа подръжка- функции и структура на управление. Видове стаи. Контрол на статус стаи. Стандартни процедури при зареждане на стая. Типове блокировка на стаи според причината. Организация и функциониране на хотелско домакинство Звена на хотелското домакинство-складово стопанство, перално стопанство, техническа служба;
Схеми за подръжка и инструкции за ремонт
4. Допълнителни хотелиерски услуги Видове (спортно-оздравителни, спортно-развлекателни, балнеолечебни и СПА услуги, битови услуги,румсервиз, търговски, рента-кар и др)
Взаимодействие между звената на хотелския комплекс( бизнес комуникации и управление
Литература по темите:
1. Манол Рибов, Мария Станкова, Преслав Димитров, Любомира Гръчка, изд.Тракия- М, Ресторантьорство и хотелиерство
2. Стамен Стамов, Кремена Никовска,изд. Матком, Организация и функциониране на хотела
3. Дъбева, Т., Г. Луканова, Франчайзинг в хотелиерството и ресторантьорството“, Наука и икономика, ИУ- Варна, 2014
4. Дъбева Т, Г. Рафаилова, Сн. Кадиева, Св. Стефанов, Сертифициране на качеството на семейното хотелиерство” , изд. „Наука и икономика”, ИУ- Варна, 2013г.
5. Панайотов Димитър,Караилиева Милена, колектив,Управление на човешките ресурси, НБУ, 2014г.
6. Ръдърфорд, Д., М. О Фалън, Хотелски мениджмънт /управление и функциониране на хотела/ - преведена от английски, ИК „Лик“ София, 2011
7. Ризова Т, Въведение в хотелиерството, електронен учебник на НБУ, 2016г
Средства за оценяване:
Решаване на казус- 50%
Проектна задача- 50%