BAHR680 Практическа подготовка за Държавни изпити - II част

Анотация:

• Целта на аудиторния безкредитен курс „Практическа подготовка за държавни изпити-2-част”, е да подготви студентите за Държавния изпит по френски език, да им помогне за достигане ниво на свободно общуване на френски език на професионална тематика и обобщаване на знанията по делова кореспонденция. Студентите се учат на отношение и правилен подход към клиента, според особеностите на различните националности.

прочети още
Мениджмънт на хотелиерството и ресторантьорството (професионален бакалавър)

Преподавател(и):

преп. Славянка Стамова  

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• Особеностите на клиентите от различните националности.

• Начините и средствата за комуникация.

• Правилата на деловата кореспонденция на френски език

2) могат:

• Да общуват с клиенти, работодатели и колеги в процеса на хотелиерското и ресторантьорско обслужване на френски език.

• Да водят делова кореспонденция и търговски преговори на френски език.

• Да анализират специализирани документи на френски език.


Предварителни изисквания:
БП,,Мениджмънт на хотелиерството и ресторантьорството“-Албена

степен,,професионален бакалавър“

1.Индивидуално практическо задание.

Ситуация:

Резервация за 4 човека-официален обяд ,с участието на 1 чуждестранен гост(французин).

2.Индивидуално практическо задание.

Ситуация:

Резервация за 4 човека-годишнина от сватба.Единият от поканените гости е инвалид.Инвалидът е италианец.

3. Индивидуално практическо задание.

Ситуация:

Ресторант А-ла-карт с предварително подготвено 4-степенно обедно меню.

4. Индивидуално практическо задание.

Ситуация:

Празнуване на юбилей.Поканени гости-8 души от различни националности(французин,немец,руснак).4-степенно меню.

5. Индивидуално практическо задание

Ситуация:

Подготовка на бюфет за закуска в 3*звезден хотел с гости от 5 националности-французи,белгийци,англичани,руснаци,българи.

Предварително зареждане на маса за закуска.

6. Индивидуално практическо задание

Какви документи се изискват за категоризацията на семеен хотел?

7. Индивидуално практическо задание

Въвеждане на индивидуална и групова резервация в хотелската програма за период на настаняване.

8. Индивидуално практическо задание

Регистрация и настаняване на гост в хотелска стая в четири звезден хотел в КК „Албена“.

9. Индивидуално практическо задание

При влизане в хотелската стая етажната камериерка установява липсата на хавлиена кърпа. Каква е процедурата в подобни случаи?

10. Индивидуално практическо задание

Кандидатстване за работа в хотел. По предварително зададени параметри на туристическия обект и кандидата, да се подготви комплект документи за кандидатстване за длъжност ”мениджър” ( заявление, мотивационно писмо, автобиография).



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

: ТЕМАТИЧЕН ПЛАН (за аудиторен курс)

№ на занятие Заглавие на темата Форма на преподаване Брой часове

1 Connaître votre clientèle étrangère pour mieux l'accueillir

Лекции / упражнения 6

2 Connaître la typologie des clients

Лекции / упражнения 6

3 Relations clients Лекции / упражнения 6

4 La correspondance – compréhension de l’écrit ;

Je lis et je comprends Л / У 6

5 La communication - compréhension de l’oral ;

J’écoute et je comprends

Je m’exprime Л / У / работа в групи 6

PROGRAMME DU STAGE

Член 3 : Програма на стажа

Le stage a pour but d’assurer l’application pratique des connaissances théoriques du stagiaire dans le cadre de son cursus pédagogique universitaire en vue de l’obtention de son diplôme.

Стажът има за целда осигури прилагането на практика на теоретичните знания на стажанта. Приемащото предприятие трябва да повери на стажанта, в съгласие с учебното заведение, задачи и отговорности, пряко свързани с квалификацията и компетенцията, към които води подготвяния диплом.

L’entreprise d’accueil doit confier au stagiaire, en accord avec l’établissement d’enseignement, des tâches et des responsabilités en rapport direct avec les qualifications et les compétences auxquelles conduit le diplôme préparé. Le contenu du cadre ci-dessous doit être défini conjointement par les responsables du stagiaire dans l’établissement d’enseignement et dans l’entreprise.

Съдържанието на по-долния документ трябва дабъде изготвен съвместно с отговорниците на стажанта от страна на учебното заведение и предприятието.

Progression dans les apprentissages et situations d’activités dans lesquelles sera placé le stagiaire / Цели на стажанта :

- S’intégrer à une équipe professionnelle

интегриране в екип

- S’adapter au milieu professionnel

интегриране в професионална среда

- Montrer sa capacité à mettre en pratique ses connaissances en milieu professionnel

да покаже способността си да приложи на практика придобитите знания

- Essayer de prendre certaines responsabilités correspondant au diplôme préparé

да поема отговорности, отговарящи на подготвяния диплом

- Essayer de s’orienter dans la gestion du personnel

да се ориентира в управлението на човешките ресурси

Литература по темите:

1. Лекции на преподавателя в MOODLE

2. Sotirova A, Popova N, Lekov L. - Correspondance commerciale - deuxième édition remaniée

3. Iliev Andrey, Français des affaires – Gabrovo, 2002

4. Melkhir AYAD, Mon livre de français - 2013

проведени лекции, практически упражнения и стажове кум курсовете по хотел и ресторант

Средства за оценяване:

50%- анализ на проф. среда+50%- валидиран 12 месеца стаж в реална професионална среда