BAHR672 Професионална терминология - втори чужд език - нидерландски

Анотация:

Курсът се състои от 120 академични часа и е едносеместриален. Предполага различни форми на учебна работа: фронтална работа на преподавателя с цялата група; работа по двойки и в малки групи, самостоятелна работа. Основната цел на курса е успешното усвояване на изучавания чужд език на ниво В1, според общоприетите нива за владеене на език от препоръчителната единна рамка на Съвета на Европа. Тази цел предполага:

• разширяване и обогатяване на езиковите знания и речевите умения, придобити в курсовете ВАНВ362 и ВАНВ 462

• развиване на лингвистичната и социо-комуникативната компетенции на обучаваните, позволяващи общуване на чужд език в ежедневието, в личния живот и професионалната сфера, при пътуване в страната, където се говори съответния език.

• усвояване на стратегии за успешна устна и писмена комуникация на чужд език в често срещани ситуации при ежедневно или професионално общуване.

• развиване на писмени и речеви умения, свързани с кратко описание на личен опит, надежди и амбиции, предаването на случка или сюжет на книга или филм и изказването на мнение по теми от личен характер и такива, свързани с ежедневието или с актуални събития.

прочети още
Мениджмънт на хотелиерството и ресторантьорството (професионален бакалавър)

Преподавател(и):

преп. Нериман Емин-Хасанова  

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• граматични, лексикални и синтактични структури, позволяващи на обучаваните да разбират писмена и устна реч и да се изразяват писмено и устно (макар и с леки колебания) в стандартни ситуации от ежедневието, на работното място и в страната, където се говори съответния чужд език;

• функционално-комуникативни фрази и изрази (най-често употребявани), с които дори и без предварителна подготовка могат да комуникират на позната тема от личен характер или свързана с ежедневието и да се справят с повечето възникнали ситуации по време на пътуване в страната, в която се говори съответния език.

2) могат:

• при слушане да схващат основните посоки на кратка информация, ако тя е на ясен и стандартен език; да разбират главните идеи във всекидневната реч по познати теми, използвани на работното място, в училище, през свободното време и т.н.;

• при четене да разбират кратки текстове, които съдържат предимно всекидневна или свързана с работата лексика; да разбират пожелания, чувства и събития в писмен текст;

• при устна комуникация да участват спонтанно в разговор на позната тема от личен характер или свързана с всекидневието (напр. семейство, хоби, работа, пътуване и актуални събития), като се включва, поддържа и завършва; да се справят с повечето ситуации по време на пътуване в страната, в която се говори съответния език; да описват своя опит, планове, намерения; да изказва мнение; да спомага за взаимното разбиране с умението си да повтаря /цитира част от казаното от събеседниците, да се самокорегира при по-дълги изказвания.

• при писане да съставят много кратки, ясни и кохерентни текстове предимно с линеарна структура на теми, които са познати или от личен интерес (описание на събития, пътувания, личен опит, да обяснява действия и факти)


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

• подходящ резултат от входен тест за определяне на ниво

или

• успешно издържан изпит от курс ВАНВ 572



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

ТЕМАТИЧЕН ПЛАН (за аудиторен курс)

№ на занятие Заглавие на темата Форма на преподаване Брой часове

1 Dat is veel gezonder. De comparatief: regelmatige vorm. Je overtuiging weergeven. De comparatief: comparatief+substantief. ЛЕКЦИЯ, ДИСКУСИЯ, ПРАКТИЧЕСКО ЗАНИМАНИЕ, РАБОТА В ГРУПИ

6

2 Dat is jouw schuld! Je eigen woorden corrigeren. Iemand beschuldigen of iets verwijten. Vergelijken. ЛЕКЦИЯ, ДИСКУСИЯ, ПРАКТИЧЕСКО ЗАНИМАНИЕ, РАБОТА В ГРУПИ

6

3 Wat een toestand. De superlatief: regelmatige vorm. Het relatief pronomen: “die” of “dat”. Zinsstructuur. Een doel uitdrukken. ЛЕКЦИЯ, ДИСКУСИЯ, ПРАКТИЧЕСКО ЗАНИМАНИЕ, РАБОТА В ГРУПИ 6

4 Naar Antwerpen. Waarin, waarop, waaraan, waarover, waarnaar??? ЛЕКЦИЯ, ДИСКУСИЯ, ПРАКТИЧЕСКО ЗАНИМАНИЕ, РАБОТА В ГРУПИ 6

5 Nieuwe kleren. Een oordeel geven. Vragen over kleren. Stofadjectieven. ЛЕКЦИЯ, ДИСКУСИЯ, ПРАКТИЧЕСКО ЗАНИМАНИЕ, РАБОТА В ГРУПИ 6

6 Eet smakelijk. Iemand toedrinken. “Smakelijk eten” toewensen. Verrassing uitdrukken. De vormen “zou” en “zouden”. Een wens of voorkeur uitdrukken. ЛЕКЦИЯ, ДИСКУСИЯ, ПРАКТИЧЕСКО ЗАНИМАНИЕ, РАБОТА В ГРУПИ 6

7 De Belgische economie. De social – economische instellingen. ЛЕКЦИЯ, ДИСКУСИЯ, ПРАКТИЧЕСКО ЗАНИМАНИЕ, РАБОТА В ГРУПИ 6

8 Ik maakte me zorgen! Het imperfectum: regelmatige vorm. Toen. ЛЕКЦИЯ, ДИСКУСИЯ, ПРАКТИЧЕСКО ЗАНИМАНИЕ, РАБОТА В ГРУПИ 6

9 Dat hoeft niet. Vragen of iets echt nodig is. Zeggen datiets niet nodig is. Hoeven + te + Infinitief. Soort? Wat voor (een) + substantief. Zo’n, zulk, zulke. ЛЕКЦИЯ, ДИСКУСИЯ, ПРАКТИЧЕСКО ЗАНИМАНИЕ, РАБОТА В ГРУПИ 10

10 In Parijs ging Elly dansen! Bij de kapper. Op het politiebureau. Iemand onderbreken. Het imperfectum: onregelmatige vormen. Regeren op een onderbreking. Het imperfectum: gebruik 1. ЛЕКЦИЯ, ДИСКУСИЯ, ПРАКТИЧЕСКО ЗАНИМАНИЕ, РАБОТА В ГРУПИ 10

11 Een baan voor Bert? Het imperfectum: gebruik 2. Imperfectum versus Perfectum. Verwijzen naar een zin: “het” of “dat”. ЛЕКЦИЯ, ДИСКУСИЯ, ПРАКТИЧЕСКО ЗАНИМАНИЕ, РАБОТА В ГРУПИ 6

12 Bert heft een snoepje gekocht. Aan de gang zijnde actiein het verleden. Zien, horen, voelen + infinitief. ЛЕКЦИЯ, ДИСКУСИЯ, ПРАКТИЧЕСКО ЗАНИМАНИЕ, РАБОТА В ГРУПИ 6

13 Lees je ook de krant? Percentage (%). ЛЕКЦИЯ, ДИСКУСИЯ, ПРАКТИЧЕСКО ЗАНИМАНИЕ, РАБОТА В ГРУПИ 6

14 Vrije tijd. De Vlamingen en hun vrije tijd. Wat doen de Vlamingen in hun vrije tijd?wat doen de Vlamingen in hun vakantie. ЛЕКЦИЯ, ДИСКУСИЯ, ПРАКТИЧЕСКО ЗАНИМАНИЕ, РАБОТА В ГРУПИ 6

15 Toerisme en recreatie. Hotellerie: hotels beschriven en bemiddelen. ЛЕКЦИЯ, ДИСКУСИЯ, ПРАКТИЧЕСКО ЗАНИМАНИЕ, РАБОТА В ГРУПИ 12

16 De Nederlandse steden. ЛЕКЦИЯ, ДИСКУСИЯ, ПРАКТИЧЕСКО ЗАНИМАНИЕ, РАБОТА В ГРУПИ 16

Литература по темите:

ПРЕПОРЪЧИТЕЛНА ЛИТЕРАТУРА

Textboek: Nederlands voor anderstaligen – Vanzelfsprekend

Werkboek: Nederlands voor anderstaligen – Vanzelfsprekend

Fachdeutsch im Tourismus , NBU-Marieta Noeva

Deutsch im Hotel 1 und 2, Hueberverlag

Холандска граматика, Клодин Кине, Никола Стоянов

Да проговорим нидерландски, Larousse

Texten uit tijdschriften en kranten op het gebied van het toerisme en horeca.

Средства за оценяване:

ФОРМИ НА ОЦЕНЯВАНЕ ТЕКУЩ КОНТРОЛ

ТЕСТ 50%

ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 25%

ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 25%