BAHR649 Професионална терминология и бизнескомуникация - първи чужд език - френски
Анотация:
Целта на курса е обогатяване на професионалната терминология на френски език, в областта на хотелиерството и ресторантьорството, както и достигане ниво на свободно общуване на френски език, на професионална тематика.

Преподавател(и):
преп. Десислава Илиева
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
•Необходимата терминология в областта на хотелиерството и ресторантьорството ,на френски език, с цел общуване.
2) могат:
•Да общуват свободно с клиенти, работодатели и колеги в процеса на хотелиерското и ресторантьорско обслужване, на френски език.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
- по френски език - ниво В2.
- Хотелиерство-теория,практика,специализирана терминология
- Ресторантьорство-теория,практика,специализирана терминология.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Френски
Теми, които се разглеждат в курса:
1.Presenter les equipements l’hotel Лекции / Упражн. / работа в групи - 4 часа
2.Prendre une commande a l’etage Л / У / работа в групи 4часа
3.Informer sur les curiosites locales Л / У / работа в групи 6часа
4.Assurer le service a l’etage Л / У / работа в групи 4часа
5.Decrire un plat Л / У / работа в групи 4часа
6.Prendre une commande au restaurant Л / У / работа в групи 6часа
7.Reclamations au restaurant Л / У / работа в групи 4часа
8.Reclamations a la reception Л / У / работа в групи 4часа
9.Reclamations a l’etage Л / У / работа в групи 4часа
10.Reclamations par courrier electronique Л / У / работа в групи 4часа
11.Comment traiter les reclamations et la lettre d’excuse Л / У 6часа
12.Preparer le depart du client Л / У 6часа
13.Presenter la note Л / У 2часа
14.Evaluer les prestations Л / У 4часа
15.Toujours en contact Л / У 4часа
16.Les moyens de paiement Л / У 2часа
17.L’imperatif present Л / У 2часа
18.Les nominalisations Л / У 2часа
19.Les pronoms personnels Л / У 4часа
20.Les adverbes de quantite Л / У 4часа
21.Voix active et voix passive Л / У 4часа
22.La comparaison Л / У 4часа
23.Les pronoms relatifs Л / У 4часа
24.La communication telephonique : les regles d'or Л / У 10часа
25.La Bulgarie – une destination touristique Л / У 10часа
26.Revision Л / У 10часа
Литература по темите:
1.CORBEAU Sophie-„Hotellerie-restauration.com”-CLE International,Paris-2006.
2.GREGOIRE Maya,TIEVNASE Odile-“Grammaire progressive du francais”-CLE International,Paris/Colibri,Sofia-2001.
3.СОТИРОВА Адриана - Балчева, ДОНЧЕВА Венета – Le francais parle – premiere partie - София, 1990
4. Sotirova A, Popova N, Lekov L. - Correspondance commerciale - deuxieme edition remaniee
5.Iliev Andrey, Francais des affaires – Gabrovo, 2002
6. Лекции на преподавателя в MOODLE
Средства за оценяване:
Тестове - 50%
Междинен устен изпит - 50%