CARB661 Постановка на анимационния филм ІІ част
Анотация:
• Да насочи студентите към създаване на умения при изграждането на типажите - главните и второстепенните герои в анимационния филм съобразно художествено-драматургичните изисквания.
• Курсът насочва вниманието на студентите към декора в анимационния филм като важна и неотменима част в неговата изобразителна и драматургична структура.
• Особено внимание е отделено на работната книга като един от основните елементи при изграждането на анимационния филм, неговата връзка със сценария, художествено-режисьорската надстройка, разкадровката на действието и специфични особености.
Преподавател(и):
Пенчо Кунчев д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Завършилите получават полезни и компетентни знания насочваши в професионална посока работата им при създаване на типажите, декорите и сториборда в собствените им проекти.
2) могат:
• Да работят успешно в художествената подготовка на собствените си авторски филми както и на образователни и комерсиални кино и ТВ проекти.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• Студентите да имат познания,подготовка и умения в областта на рисуването,живописта и класическата анимация.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
1 Ориентировъчни принципи в пространството на кадъра. Линия на действието.
2 Разкадровката в работната книга – като едно от главните условия за успешно водене на филмовия разказ. Връзки с монтажа.
3 Различните гледни точки на камерата в контекста на драматургията на филма.
4 Ролята на късите пресечки (шнитове) във филмовата композиция.
5 Приложение на движенията и преливанията с камерата. Тяхното визуално и смислово значение.
6 Умение за успешно водене на разказа с цел повишаване комуникативността със зрителя.
7 Обогатяване на сценария с режисьорски хрумвания - метаморфози,визуални и смислови гегове.
8 Ролята на декора в анимационния филм и неговото значението в драматургичната композиция на филма. Историческа справка и примери.
9 Пространствен и стилизиран декор. Художественото решение на декора съобразно стила на типажа. Техники на изпълнение.
10 Панорамен декор - хоризонтален, вертикален и диагонален. Безкрайна панорама.
11 Анимиран декор в дълбочина. Техники на изпълнение.
12 Компоновката/lay-out/, нейното предназначение. Връзка с работната книга.
13 Надписите в анимационния филм.Кратко въведение в изкуството на шрифта.
Избор на подходящия шрифт. Композиране и времетраене.
14 Значението на тайминга в кадъра и цялостната ритмова композиция на филма.
15 Аниматик и неговите особености. Примери.
Литература по темите:
Основна
• "Техника на анимационния филм", Джон Халас.
• "Снег на траве", Юрий Норщейн.
• Художествени албуми посветени на класическото и съвременното изкуство в областта на пейзажа, портрета, графиката, илюстрацията, рисунката и карикатурата.
• Предпочитани албуми на художници като: Saul Steinberg, Andre Francois, Seymour Chwast, Milton Glaser, Sempe, Roland Topor, Etienne Delessert, Georges Schwizgebel, Amedeo Modigliani, Paul Klee, Max Ernst.
Допълнителна
• Художествени албуми посветени на класическото и съвременното изкуство
в областта на пейзажа,портрета,графиката,илюстрацията,рисунката и карикатурата.
• Препоръчителни албуми на художници като: Saul Steinberg, Andre Francois, Seymour Chwast, Milton Glaser, Roland Topor, Folon, Jan Lenica, Jiri Salamoun, Amedeo Modigliani, Paul Klee, Edvard Munch, Maurice Sendak, Tomi Ungerer, Heinz Edelmann, Sempe, David Hockney, Georges Schwizgebel, William Kentrige...
Средства за оценяване:
ТЕСТ 20%
ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 80%
ДОПЪЛНИТЕЛНИ УСЛОВИЯ ПРИ ФОРМИРАНЕ НА КРАЙНАТА ОЦЕНКА:
Представяне на допълнителни скици и рисунки към зададената тема.
Участие и активност на студента.