CARB635 Самостоятелна работа "Анимационни експерименти"
Анотация:
Курсът е предназначен за студенти, които са по-напреднали и с по-задълбочен интерес към анимацията като изкуство.Целта на курса е да поощри студентите да експериментират с необятните средства на анимацията. Курсът има и теоретична насоченост - да изследва богатите възможности на анимацията като изкуство; както и практическа - да помогне на студентите да изберат най-подходящата за дипломния им проект анимационна технология и в процеса на реализирането му да го овладеят максимално.
Преподавател(и):
доц. Цветомира Костадинова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
наят:
1. Студентите ще имат по-задълбочени познания по анимация, надграждайки върху основните й характеристики.
2. Ще имат необходимите знания в областта на традиционната анимация, които ще им позволят свободата да избират анимационна техника не заради страх от трудоемкост и други външни причини, а защото смятат, че тя е най-подходяща за конкретната драматургия.
3. Студентите ще придобият необходимите знания, за да могат да експериментират и да търсят нови средства в широката палитра на анимационни техники.
3. Могат да разработват собствени проекти за филми, както и да работят като дизайнери, аниматори и режисьори в по-големи филмови или телевизионни продукции и студия.
Предварителни изисквания:
• Студентите да имат познания и умения по драматургия и да могат да рисуват етюди, портрети, пейзажи, карикатура, шарж и бързи скици.
• Студентите да имат основни умения в областта на анимацията и различните й технологии.
• Студентите да имат интерес и основни познания в областта на литературата, музиката, изобразителното изкуство, киното, театъра и пантомимата.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Самостоятелна работа
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
1. Поезията и анимацията. Превръщането на любим стих в анимация - на ниво типажи, декори и сториборд. 5 часа
2. Фолклорът и анимацията. Практическа разработка по народна приказка - на ниво типажи, декори и сториборд. 5 часа
3. Музиката и анимацията. Практическа разработка по народна приказка - на ниво типажи, декори, сториборд и анимационни проби.5 часа
4.Документалният факт и анимацията.Практическа разработка по народна приказка - на ниво типажи, декори, сториборд и анимационни проби.5 часа
5. Личните спомени и сънища и анимацията.Практическа разработка по народна приказка - на ниво типажи, декори, сториборд и анимационни проби.5 часа
6. Текст и изображение.Практическа разработка по народна приказка - на ниво типажи, декори, сториборд и анимационни проби.5 часа
От шестте практически разработки, по възможност изпълнени в различни техники, студентът трябва да завърши една анимационна миниатюра.
Литература по темите:
На английски език
1. Brian Lemay – “ Designing Cartoon Characters for Animation”
2. Tony White – “ The Animator's Workbook: Step-By-Step Techniques of Drawn Animation”
3. Richard Williams – “The Animator’s Survival Kit”
4. Frank Thomas and Ollie Johnston – “The Illusion of Life”
5. Leonard Maltin -‘Of Mice and Magic”
6. Harold Whitaker and John Halas – “Timing for Animation”
7. Shamus Culhane –” Animation from Script to Screen”
8. Ted Sennett – “The Art of Hanna-Barbera”
9. Chuck Jones – “Chuck Amuck”
10. Roger Noake –” Animation”
11. Kit Laybourne – “The Animation Book”
12. Gene Deitch – “How to Succeed in Animation”
13.Frank Thompson –“ Tim Burton”s ‘Nightmares Before Christmas’
На френски език
• Jackie Bretaudeau – “Le Layout”
• Bernard Deyries –“Le Storyboard d’Animation de Series”
На руски език
• Иван Иванов-Вано –„Кадр за кадром”
• „Мастера советской мультипликации” –сборник статей
• Юрий Норштейн -„Снег на траве”
На сърбо-хърватски език
• Боривой Довникович - ‘Skola Crtamog Filma”
На български език
• Красимира Герчева –„Естетика на анимационния филм”
• Надежда Маринчевска –„Квадрати на въображението”
• Надежда Маринчевска – „ Българско анимационно кино 1915-1995г.”
• Тодор Андрейков –„Комичното на екрана”
• Тодор Андрейков- „В света на киното”
• Шандор Фейа-„За анимацията въобще”
• Сергей Есенин –„Вълшебниците на екрана”
• Илия Бешков-„Слово и образ”
• Джани Родари –„Граматика на въображението”
• Петър Чуховски – „Рисунката”
• Петър Чуховски – „ Конструктивна перспектива”
• Д-р Кр. Чоканов – „ Пластична анатомия”