ADVB650 Проект
Анотация:
Курсът е изънаудиторен и има за цел да стимулира самостоятелното мислене на студентите и натрупването на практически знания в сферата на рекламата. Способността да се анализира практиката и да се извличат поуки от нея, като се търси връзката между теорията и практиката е акцент на писмените работи, които студентите ще подготвят по този курс.
Цел:
• Да провери способностите на студентите да прилагат теоретичните знания на практика.
• Да стимулира уменията на студентите да планират, организират и провеждат реални изследвания
• Да утвърди уменията на студентите да вземат ефективни решения в сферата на маркетинга въз основа на целенасочени изследвания.
Преподавател(и):
доц. Боряна Минчева
гл. ас. Даниела Кадийска д-р
доц. Кристиян Постаджиян д-р
Георги Малчев
гл. ас. Боян Кутевски д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Как да се справят самостоятелно с конкретни практически задачи.
• Как и къде да намират информация, върху която да разработват анализите си.
методологията и методиката на маркетинговите анализи: вътрешни и външни
• Основни принципи на художественото оформление за всички видове реклама включително печатна, външна, радио, телевизионна, интерактивна, нетрадиционна (ambient/guerilla).
2) могат:
• Да проучват, събират, сортират и пресяват необходимата информация за разработване на конкретен казус (рекламна кампания, рекламна стратегия, брандинг стратегия, анализ на марковия имидж и др.).
• Да представят логично и аргументирано собствените си тези във връзка с практическата задача.
• Самостоятелно да изследват, анализират и оценяват състоянието на маркетинговата дейност на фирмата
• Да усвоят основните похвати при решение на визуални рекламни задачи
• Да намират точните практически решения в областта на дву- и триизмерната реклама
• Да прилагат дизайнерски решения при оформлението на страницата за по-ефективното комуникиране на рекламните идеи в единична реклама или в цялостната рекламна кампания;
• да прилагат стратегията, идеята и визуалните и вербални комуникации в рекламата;
• Да изграждат цялостна последователна концепция за реклама на продукт
• Да представят логично и аргументирано собствените си тези във връзка с практическата задача
Предварителни изисквания:
• Общи познания в областта на маркетинга, рекламата и медиите
• Основни умения по маркетингови изследвания или социология.
• Основни умения за работа с Excel и/или SPSS
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Проект
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
№ на занятие Заглавие на темата преподавател
1 Проект Копирайтинг - Д-р Боян Кутевски
2 Творчески проект ПРОСТРАНСТВЕН РЕКЛАМЕН ДИЗАЙН НА ФИРМА - Доц. Боряна Минчева
3 Изследователски проект РЕАЛНО ИЗСЛЕДВАНЕ НА МЕДИЯ - гл. ас. д-р Кристиян Постаджиян
4 Проект Брандинг - Д-р Боян Кутевски
Литература по темите:
Райков, Здравко. Корпоративен имидж, Дармон, София, 2001, стр.33, 43
Джоанис, А., “Творческият процес в рекламата”, изд. “Ваньо Недков”, София, 1992 Кафтанджиев, Хр., Езикът на рекламата. Графика и текст. София, 1992.
Кафтанджиев, Хр., Хармония в рекламната комуникация. София, 2006.
Кийн, Джон. Медиите и демокрацията. София, 1999.
Петрова, Стефка. Парцелираност (сепаратизация) във вестникарския език. // Медиите и езикът. София, 1999.
Стоянов, Красимир. Езикова престижност и медийни манипулации. // Медиите и езикът. София, 1999.
Кафтанджиев, Хр., Тектът на печатната реклама. София, 1998.
Проп, Владимир, Морфология на приказката, София, 2001
Пропп, В. Я., Исторические корни волшебной сказки, Ленинград, 1986
Bruce Bendinger – The copy workshop workbook
Lew Hunter – Screenwriting 434
Robert McKee – The Story
Robert Kernen – Building better plots
Richard Blum – TV and Screenwriting
Linda Seger – Making a good script great
William Goldman – Adventures in the screen trade
Rick Reichman – Formatting your screenplay
Юнг К. Г. Архетип и символ. - М., 1991
Сегела Ж., Холивуд пере най-добре. - София, 1991.
Schultz D. Strategic Advertising Campaigns. - Lincolnwood, 1991.
Sandage C.H., Fryburger V., Rotzll K. Advertising. Theory and Practice. - Homewood, 1979.
Bovee C., Arens W. Contemporary Advertising. - Richard D.Irwin.Inc., 1994
o Желев, С, Маркетингови изследвания.
o Желев, С, Маркетингови изследвания за маркетингови решения.
o Катранджиев. Х, Медия планиране на рекламната кампания.
o Зийман, С., Краят на маркетинга какъвто го познаваме.
o Зийман, С., Краят на реклмата каквато я познаваме.
o Котлер, Ф., Основи на маркетинга
o Котлер, Ф., Управление на маркетинга.
o Котлер, Ф., Маркетинг съвети от А до Я..
Средства за оценяване:
самостоятелни работи, казуси