ADVB606 Визуалната комуникация в рекламата
Анотация:
Курсът разглежда особеностите на визуалната комуникация в рекламата като въвежда понятието «визуална култура» и прави преглед на различните технологични и стилови вълни в нея. На тази основа се предлагат методи за анализи и продуктивни творчески стратегии при създаването на рекламно послание.
Сред темите са: етапи и особености в развитието на визуалната комуникация, структурни и символни характеристики на визуалния образ в епохата на предмодернизма, модернизма и постмодернизма, визуалната комуникация в рекламата като естетика и като социален инструмент и др.
Цели на курса:
• да представи визуалната комуникация в исторически контекст като осветли структурните принципи за изграждане на образите в съвременната визуална култура;
• да предложи подходи за формални и тематични решения на творчески задачи в областта на графичния дизайн и рекламата;
Преподавател(и):
преп. Ангелина Василева
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• понятията „визуална култура” и „визуална комуникация” в исторически контекст;
• структурните и символните стратегии на комуникация във визуалната култура до дигиталната ера - (изкуствата и аналоговите медии);
2) могат:
• да преценяват структурните особености и символните полета на визуалния продукт и да използват критично полученото знание в собствената си творческа работа;
• да разбират и възпроизвеждат стиловите практики на на изкуствата и аналоговите медии при изграждане на визуален продукт;
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• Необходимо е студентите да имат обща култура в областта на визуалните изкуства.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
1. Понятие за „визуална култура”. Визуалната култура и визуалната комуникация в исторически контекст.
2. Концептуални и стилови формати на визуалната култура в ранното и развитото Средновековие.
3. Особености на композицията и разказа във визуалната култура на Средновековието.
4. Концептуални и стилови особености на визуалната култура в епохата на Ренесанса.
5. Стилови разгръщания и визуални иновации в изкуството на Ренесанса.
6. Особености на композицията и визуалния разказ в произведенията на Ренесанса и Барока.
7. Предмодернизъм - Модернизъм - Постмодернизъм. Определение. Хронология и граници. Картини на света.
8. Кризата на визуалния образ в епохата на модернизма.
9. Стилове и школи на модернизма.
10. Особености на композицията и разказа в произведенията на модернизма.
11. Идея за проект.
12. Семинар и дискусия по представените от студентите проекти.
13. Семинар и дискусия по представените от студентите проекти.
14. Семинар и дискусия по представените от студентите проекти
15. Заключителен семинар и оценка ТО.
Литература по темите:
• An Introduction to Visual Culture (Routledge, 1999), еd., Nicholas Mirzoeff
• The Language of New Media, (MIT Press, 2001), Lev Manovich
Средства за оценяване:
По време на семестъра студентите изготвят проект по зададена тема.