ADVB603 Художествено оформление (Art Direktor)
Анотация:
Този курс ще запознае студентите с работата на Арт Директора и неговите функции в рекламната агенция, художествено оформление на рекламата от идея до краен рекламен продукт. Студентите ще могат да работят в групи /акаунт планер, арт директор и копирайтър/ за да създадат съвместно рекламни кампании по зададени проекти. Особено внимание ще се постави върху комуникирането на стратегически издържани реклами и рекламни кампании насочени към строго определени целеви групи.
Преподавател(и):
Дорина Минковска
Описание на курса:
Компетенции:
1) Ще знаят:
- Основите на оформление на страницата за печат;
- Основни видове художествено оформление на единични реклами и рекламни кампании;
- Да различават добри и лоши примери на реклама;
- Ролите на творческия екип арт директор/копирайтър;
- Линейни системи, реклами на част от страница, на една и повече страници;
- Да прилагат дизайнерски решения при оформлението на страницата за по-ефективното комуникиране на рекламните идеи в единична реклама или в цялостната рекламна кампания;
- Основни принципи на художественото оформление за всички видове реклама включително печатна, външна, радио, телевизионна, интерактивна, нетрадиционна (ambient/guerilla).
2) Ще могат:
- Всеки семестър да покажат 3 завършени рекламни кампании с по 3 реклами за портфолиото си (общо 6 кампании);
- да говорят за идеи и професионално да представят работата си;
- да приемат и да дават градивна критика спрямо стандартите и терминологията на индустрията;
- да прилагат критиката и подобряват качеството на работата си;
- да се държат професионално и да спазват срокове;
- да демонстрират основни умения за художествено оформление;
- да прилагат стратегията, идеята и визуалните комуникации в рекламата;
- да работят ефективно в екип;
Предварителни изисквания:
CASB 311 Увод в рекламата
CASB 307 Компютърно създаване и обработка на изображения (Photoshop)
CASB 533 Страниране (In Design)
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
1. Въведение. Ролите на творческия екип арт директор/копирайтър.
2. Рекламата – изкуство или наука за правене на повече пари.
3. Демографски и психографски данни за целевата аудитория.
4. Значението на масовата култура – Pop Culture.
5. Преглед и оценка на реклами от света.
6. Преглед и оценка на реклами от България.
7. Твърде много творчество или твърде малко.
8. Супер! А какво рекламираха?
9. Основни принципи на художественото оформление за всички видове реклама включително печатна, външна, радио, телевизионна, интерактивна, нетрадиционна (ambient/guerilla).
10. Как да се използват максимално ограниченията на всеки вид реклама.
11. Разбиране на целевите групи.
12. Разберете всичко за продукта преди да започнете.
13. Разбиране и работа с бриф. „Creative Brief”/„Творческо Поръчение”
14. Художествено оформление за печатна реклама.
15. Използване на линейни системи, идеални пропорции, композиция и закони от класическото изкуство,
16. Принципите на добрия дизайн.
17. Цветът като комуникатор.
18. Шрифтът като комуникатор.
Литература по темите:
1. “Изповедите на един рекламист” – Дейвид Огилви/„Confessions of an advertising man” – by David Ogilvy.
2. „Истина, Лъжи и Реклама – Изкуството на Акаунт Планинг” – Джон Стийл /„Truth, Lies and Advertising – The Art of Account Planning – by Jon Steel.
3. „Огилви за Рекламата”- Дейвид Огилви/” Ogilvy on Advertising” – by David Ogilvy.
4. „Хей Уипъл Стисни това – Упътване за създаване на велики реклами” (поредица на Адуийк) – Люк Съливан/„Hey Whipple Squeeze this – A guide to creating great advertising (Аdweek series) by Luke Sullivan.
5. „Да изстискваш портокала – как да превърнем творческата способност в сериозно бизнес предимство” – Фалън Пат/„Juicing the orange – how to turn creativity into a powerful business advantage – Pat Fallon.
6. „Краят на рекламата, каквато я познаваме” – С. Зийман, Изд. „Фокус”, София, 2004.
7. „Sign cafe” – списание за маркетинг и реклама.
8. Списание „Едно”
9. Списание “Медия свят”
10. Списание “Медия и реклама”
11. Ако са необходими допълнителни материали, книги, и статии, те ще бъдат препоръчани или раздадени в клас.
Средства за оценяване:
САМОСТОЯТЕЛНИ ПРОЕКТИ