BAEB696D Практика : Организационно поведение II

Анотация:

" Практиката ще се осъществява в извънаудиторна форма.

" За целта ще се анализира външната и вътрешната среда за управлението на човешките ресурси в организацията;

" Основната цел е придобиване на практически умения в процеса на осъществяване на конкретни дейности по трудов или граждански договор, свързани с тематичните курсове, изучавани в учебния процес през 6-ти сместър на програма "Бизнес администрация" и тяхната приложимост в реалната бизнес среда с основна насоченост към ефективното управлението на всяка една организация.

" Крайната цел е студентите да са в състояние да прилагат получените общотеоретични и специализирани знания при осъществяването на управленски дейности.

прочети още
Управление на бизнеса и предприемачество ДО

Преподавател(и):

доц. Надя Маринова  д-р
доц. Кирил Радев  д-р
доц. Милена Караилиева  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Студенти те :

1) ще знаят:

" основните компетенции в управлението на човешките ресурси; тратетегическите подходи, модели и механизми за отделните фази на цикъла на управление на персонала;

" поведенческите аспекти на взаимодействие на човека с организацията, с другите участници в трудовия процес (работа в екип) и неговата мотивация за труд;

" разработването на организационна структура и климат; анализ на управленския стил

" стратегическото управление на персонала на бизнес равнище - функции, дейности и техники;

" организационната ефективност -подходи и екипна работа;

" одит на човешките ресурси;

" развитието на системата от човешки ресурси - управление на инвестициите в човешкия капитал;

" организацията на труда като функция в управлението на човешките ресурси.

2) ще могат:

" да познават същността, обхвата и съвременните механизми в управлението на персонала;

" да познават стратегическите подходи към наемането, мотивирането, развитието и ръководството на хората в организациите;

" да анализират потребностите от човешки ресурси в организацията, тяхното набиране, функционално използване и развитие;

" да познават иновативните практики за управление на човешките ресурси, стойността за служителите, за потребителите, за инвеститорите;

" да познават структурата на персонала - управленски и изпълнителски; основните функции по вертикала и хоризонтала в организацията;

" да анализират планирането на персонала, познавайки системите на подбор и разпределение, оценка, стимулиране и санкциониране; развитието на трудовата кариера;

" да определят потребностите от обучение и квалификационно развитие;

" да познават екипната работа, видовете екипи и екипни цели; вътрешната среда на екипа и екипните норми;


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

" Относно всеки един от курсовете от първа част и 6-ти семестър от втора част на програмата



Форми на провеждане:
Дистанционен

Учебни форми:
Практика, практикум

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

Увод

1 Кратко описание на фирмата.

2 Организационна структура.

3 Персонал.

4 Стратегически цели на управлението.

5 Анализ на външната конкурентна среда.

6 Планиране на потребностите от персонал.

7 Набиране и подбор на кадри.

8 Обучение и развитие на персонала.

9 Оценка на персонала.

10 Мотивация и трудово възнаграждение.

11 Анализ на ефективността на управлението.

Заключение (Предложения за усъвършенстване на управлението на човешките ресурси в конкретния обект)

Литература по темите:

" Предоставен лекционен материал в MOODLE по съответните курсове, изучавани в 6-ти семестър

" Научна литература по избор

Средства за оценяване:

ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 50 %