BAEB696D Практика : Организационно поведение II
Анотация:
" Практиката ще се осъществява в извънаудиторна форма.
" За целта ще се анализира външната и вътрешната среда за управлението на човешките ресурси в организацията;
" Основната цел е придобиване на практически умения в процеса на осъществяване на конкретни дейности по трудов или граждански договор, свързани с тематичните курсове, изучавани в учебния процес през 6-ти сместър на програма "Бизнес администрация" и тяхната приложимост в реалната бизнес среда с основна насоченост към ефективното управлението на всяка една организация.
" Крайната цел е студентите да са в състояние да прилагат получените общотеоретични и специализирани знания при осъществяването на управленски дейности.
Преподавател(и):
доц. Надя Маринова д-р
доц. Кирил Радев д-р
доц. Милена Караилиева д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Студенти те :
1) ще знаят:
" основните компетенции в управлението на човешките ресурси; тратетегическите подходи, модели и механизми за отделните фази на цикъла на управление на персонала;
" поведенческите аспекти на взаимодействие на човека с организацията, с другите участници в трудовия процес (работа в екип) и неговата мотивация за труд;
" разработването на организационна структура и климат; анализ на управленския стил
" стратегическото управление на персонала на бизнес равнище - функции, дейности и техники;
" организационната ефективност -подходи и екипна работа;
" одит на човешките ресурси;
" развитието на системата от човешки ресурси - управление на инвестициите в човешкия капитал;
" организацията на труда като функция в управлението на човешките ресурси.
2) ще могат:
" да познават същността, обхвата и съвременните механизми в управлението на персонала;
" да познават стратегическите подходи към наемането, мотивирането, развитието и ръководството на хората в организациите;
" да анализират потребностите от човешки ресурси в организацията, тяхното набиране, функционално използване и развитие;
" да познават иновативните практики за управление на човешките ресурси, стойността за служителите, за потребителите, за инвеститорите;
" да познават структурата на персонала - управленски и изпълнителски; основните функции по вертикала и хоризонтала в организацията;
" да анализират планирането на персонала, познавайки системите на подбор и разпределение, оценка, стимулиране и санкциониране; развитието на трудовата кариера;
" да определят потребностите от обучение и квалификационно развитие;
" да познават екипната работа, видовете екипи и екипни цели; вътрешната среда на екипа и екипните норми;
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
" Относно всеки един от курсовете от първа част и 6-ти семестър от втора част на програмата
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Практика, практикум
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Увод
1 Кратко описание на фирмата.
2 Организационна структура.
3 Персонал.
4 Стратегически цели на управлението.
5 Анализ на външната конкурентна среда.
6 Планиране на потребностите от персонал.
7 Набиране и подбор на кадри.
8 Обучение и развитие на персонала.
9 Оценка на персонала.
10 Мотивация и трудово възнаграждение.
11 Анализ на ефективността на управлението.
Заключение (Предложения за усъвършенстване на управлението на човешките ресурси в конкретния обект)
Литература по темите:
" Предоставен лекционен материал в MOODLE по съответните курсове, изучавани в 6-ти семестър
" Научна литература по избор
Средства за оценяване:
ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 50 %