BAEB079Z Социално предприемачество

Анотация:

Социалното предприемачество е бързо развиваща се и променяща се бизнес област, в която ,се срещат бизнесът и нестопанските предприятия. Курсът е структуриран около три елемента :

1 . В областта на социалното предприемачество.

2 . Играчите и бизнес структурите , използвани от социалните предприемачи.

3 . Управлението на социално предприятие .

Когато говорим за социално предприятие се имат предвид следните понятия, вградени в курса:

Устойчивост - Как социалните предприемачи финансират своите предприятия ? Как самите социални предприятия се поддържат финансово сами?

Въздействие и ефективност - Какво е въздействието на предприятието? Какви инструменти са достъпни за измерване на въздействието и ефективността на социалните предприятия ?

Иновации - социалните предприемачи са новатори, които създават климата. Как се създава и разпространява тази иновации и промяна?

Лидерство - Какви са характеристиките на лидерството на социални предприемачи?

Цели

" Да създаде знания и умения сред студентите, обучавани в курса да анализират възможностите за социално предприемачество в различви целеви области

" Да повиши уменията на студентите за оценка различни видове риск в социалната предприемаческа дейност.

" Да развие мислене по отношение на стратегиите в социалното предприемачество и тяхната ефективност.

прочети още
Мениджмънт и предприемачество - ИО

Преподавател(и):

доц. Нинел Нешева-Кьосева  д-р
доц. Виктор Аврамов  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

" областта на социалното предприемачество и много от възможностите, предизвикателствата и проблемите, пред които са изправени социалните предприемачи

" Веригата на стойността на фирмата

" Локализацията и доходността на различните пазари (императив на локализацията).

" Основните международни търговски и данъчни режими

" Основните културни особености на потребителите на социални услуги и дейности.

2) могат:

" Да разбират и анализират социални проекти от различен тип с оглед постигане на дългосрочна доходност

" Да избират подходяща стратегия на социалната фирма

" Да извършват оптимизация на дейността на социална фирма

" Да създават подходяща организация на социалната фирма в дадения пазар.

" Да разработят бизнес план за социално предприятие


Предварителни изисквания:


Форми на провеждане:
Дистанционен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

1 Въведение в социалното предприемачество.

2 Социално предприемачество и мрежата на работещите за печалба предприятия.

3 Филантропия и хибридни предприятия

4 Организациите с нестопанска цел, правителството, и социалното предприемачество.

5 Рамка на анализа на международната бизнес среда, Анализ на микросредата, Анализ на доставчиците, Анализ на клиентите, Анализ на конкурентите, Анализ на пазарните посредници

6 Анализ на макросредата - икономическа среда, политическа и правна среда, социо-културна среда, демографска среда, природна среда и екологични фактори, физическа и технологична среда

7 Стратегия и фирма в международния бизнес на комуникационни продукти.

8 Измерване и управление на ефективността

9 Верига на а стойността.

10 Капитал / Източници на финансиране / Финансиране

11 Икономии от мащаба

12 Анализ на кривата на обучението на персонала и ефекти

13 Теория за жизнения цикъл на компанията (Исак Адизес)

14 Основни трудности - транспортни разходи, търговски бариери, политически и икономически риск, глобален риск

15 Презентация на бизнес план за социално предприятие

Литература по темите:

Модели за изготвяне на бизнес план

http://media.wiley.com/product_ancillary/8X/07879723/DOWNLOAD/Benetech.pdf

http://media.wiley.com/product_ancillary/8X/07879723/DOWNLOAD/Viet-Aid_Win-Win_Cleaning.pdf

Brinckerhoff, Peter C. (2000) Social Entrepreneurship: The Art of Mission-Based Venture Development New York: John Wiley & Sons

Wolk, Andrew and Kreitz, Kelley (2008) Business Planning for Enduring Social Impact: A Social-Entrepreneurial Approach to Solving Social Problems Cambridge: Root Cause.

Harris, Hank "Business Plan or Strategic Plan: What's the Difference" (2008), download at: http://webenhanced.lbcc.edu/gbusmm/mmresources/coursedocs/articles/Biz_or_Strat_plan.htm

http://ec.europa.eu/esf/main.jsp?catId=531&langId=bg

https://sites.google.com/a/piamater.org/theinstistute/

Средства за оценяване:

ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 40 %

ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 40 %

ДИСКУСИИ 20 %

ДОПЪЛНИТЕЛНИ УСЛОВИЯ ПРИ ФОРМИРАНЕ НА КРАЙНАТА ОЦЕНКА:

В случай, че студентът няма оценка от текущ контрол, той може да се яви на писмен и устен изпит.