TEAB503 Динамика на театралната форма
Анотация:
Да предостави на студентите информация, знания и умения в областта на театралните, сценично-изпълнителските и граничните с тях изящни и пластични изкуства, практическо и теоретично образование в няколко области на театралните изпълнителски изкуства – актьорско майсторство, драматична режисура, сценичен дизайн,физически театър, алтернативни и изследователски форми на изкуството на живото изпълнение.
Да опише професията и като изследователски форми на театър в пространството на една естетика.Сюрреализма.
Преподавател(и):
проф. Възкресия Вихърова д-р
доц. Зарко Узунов
доц. Антоанета Петрова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Студентите получават:
широкопрофилни знания и умения в областта на театъра, подпомагащи ги при избора на по-специализирано образование в бакалавърските програми.
•умения и изследователско отношение, търсене и прилагане на съвременни визуални модели и актьорски техники в процеса на решаване на пластичен проблем и проблеми на “граничните” форми в изкуството на живото изпълнение.
•знания за това ,че интердисциплинарността е начин на мислене на границата между науката и изкуството;театъра и другите визуални изкуства , а визуалният резултат по пластичен проблем на изкуството на живото изпълнение в интердисциплинарно поле е различен ;особен.
Знания за работа в условията на проектен принцип на продуциране и изработване на театрален продукт
Предварителни изисквания:
. Студентите следва да имат базисни знания по обща история на съвременното изкуство и театър,както и умения в областта на физическия театър.Да са запознати с основни понятия и образци на съвременното театрално изкуство и тяхното място в историята на изкуството.Да притежават основни умения и знания в областта на информационните технологии ; визуален пърформанс.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
1.Поведение на тяло в среда.
Физическа среда от тела.”Тела” на тялото-обект.”Тела” извън тялото-равнина в пространството..Следа на “жеста на тялото”.Среда и следа.Графична следа.Геометрия на следата.Протяжност.на.следата-и.във.времето:контроли-указания.
Деформации и контактни движения чрез контролите.Гранични и критични стойности-ексцес..Геометрична определеност на поведението /формата/-причина за поведение.Естество на връзките между елементите на поведението. Променливата ОБРАЗ в театъра.Време за състояване на образ.Субстанцията образ.Степен и начин на установяване и връзки.Едновременно и последователно възприемане на образи-факти и събития във времето.
СЮРРЕАЛИЗЪМ.
ТРЕНИНГОВИ упражнения.Начало на ПРОУЧВАНИЯ по темата,като част от ПРОЕКТ. Области и специфика в живописта киното теаръра и в социалното поведение.
2.Тренингови упражнения с равнина в пространството.Равнината-врата,като обект.Подобекти и съответните им събития като поведение.
3.Геометрична определеност-работни понятия и контроли.
4.Упражнения за раменен,тазов пояс.Раменен и тазов пояс заедно.
5.Звук движение и обект.Образи и връзки.
6.Поведение на тяло в среда.
Концептуална среда от идеи.Идеята за изкуството на сюрреализма.”Следа на жеста на мисълта”-слово.Словото като указание за поведение.
МАНИФЕСТИ.Импулс за поведение.Пространство от условия-правила на играта/поведение/ -сюрреализъм.
Контроли.Природа на връзки междуу елементите на поведението /формата/
Структура на поведението.
Начало на “КЪС ПРОЕКТ”/демонстрации по теемата/
Финал на ПРОУЧВАНИЯТА.Есе по тема.
7.Малка театрална форма в пространството на сюрреализма-следата на жеста на мисълта.
8.Графично описание и енергия на образността.
9.Следа на жеста на тялото върху равнината и земята.Геометрична определеност на поведението /формата/.
10.Дишане и звук.Дума текст и образ.Мотивационни системи и интонация.
11.Поведението на тялото “възстаановената непрекъснатост”-тяло-среда.
“Архитектура на контакта”-тяло-среда.
Предаване на писмени и визуални материали по ПРОЕКТ.Начало на демонстрациите по прокта.
12.Образите в образността сюрреализъм. Връзки.
13.Типологична опредееленост на поведението.
14.Морфологична определеност на поведението.Ирационални техники.
15. Финални демонстрации по проекта пред публика.Представяне и представление
Средства за оценяване:
Формиране на оценката - комплексно по два начина: чрез активността на студента по време на протичането на курса и от изпитния резултат-проект представление/демонстрация/ по време на сесията. Аспекти при формирането на оценката:
• есе по една от темите за проект-оформяне на проучванията по проекта и резултатите от тренинговите занимания.
• участие в презентация-представление/демонстрация/ на етап с обсъждане.
• визуализация и дизайн върху текст схеми и други визуални материали от библиография по въпросите от темите по проекта за представление
• Представяне на резултат от проект/демонстрация/ като свободна работа пред публика.
• изпитен резултат-проект посочен и комплектован от студента