ITLB510 Практически италиански език
Анотация:
Курсът се състои от 120 академични часа и включва различни форми на учебна работа:
• Работа с автентични текстове
• Задачи за слушане с разбиране
• Писмени задачи: диктовки, есета
• Работа по двойки и по групи
• Самостоятелна работа – писмени работи, четене на автентични текстове, разработка на практически задачи, работа с речник
Цели на курса:
• преговор, разширяване и систематизиране на лексикалните и структурни знания на студентите, както и усъвършенстване на техните рецептивни и продуктивни умения чрез задачи близки до реалния живот, за постигане на необходимата комуникативна компетентност.

Преподавател(и):
ас. Петя Петкова - Сталева
Описание на курса:
Компетенции:
спешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• функционалната употреба на езиковите системи: именна, глаголна, т.н.
2) могат:
• Да разбират разговор между няколко участника, да схващат смисъла и подробностите на по-дълги изказвания на познати теми; да разбират телефонен разговор на теми от общ характер, да разбират основната идея на устно изложение, доклад; да разбират основното на съобщение, излъчено по средствата за масова комуникация.
• Да продуцират реч върху познати теми и да дават подробна информация, да изразяват собственото си мнение по обсъжданата тема, да провеждат телефонен разговор на теми от общ характер.
• Да разбират информация за събития от пресата на обща тематика; да четат без особени затруднения автентични текстове, , като използват и речник; да извличат различен тип информация при четене (обща тема и позиция на автора).
• Да могат да напишат не много дълъг текст: лични и официални писма, преразкази, информативни есета и изложения, свързани с интересите на обучаваните
Предварителни изисквания:
Успешно да са завършили курс ITLВ 410 или да имат съответните знания и умения
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Италиански
Теми, които се разглеждат в курса:
ЗНАНИЯ ЗА СИСТЕМАТА НА ЕЗИКА:
Задълбочаване на знанията, придобити в предишните нива. Изучават се: съгласуване и използване на времената и наклоненията в различните времеви планове и различни видове текст, времеви транспозиции; използване на именната система на езика, основни словообразувателни принципи на езика.
ТЕМАТИЧНО СЪДЪРЖАНИЕ:
Бит, навици, обичаи и традиции; характер и личностни черти; спорт, развлечения, хоби и оползотворяване на свободното време; работа, професионално развитие, безработица; семеен живот; съвременно хранене и кулинария и др.
ФУНКЦИОНАЛНО-КОМУНИКАТИВНО СЪДЪРЖАНИЕ:
Изказване на мнение, опониране, изразяване на съгласие/несъгласие и съмнение, даване на оценка, формулиране на предложение, забрана и разрешение; изразяване на учудване, съжаление, страх, досада, оплакване; изразяване на протест, окуражаване, успокояване; искане и даване на препоръка; искане на информация; правене на резюме по тема и др.
Литература по темите:
1. Alberto Mozzetti, Mariana Falcinetti, Bianca Seravadio. QUI ITALIA PIU’: Corso di lingua italiana per stranieri. Livello medio. . Ed. Le Monnier, Firenze.
2. Sandra Radicchi. CORSO DI LINGUA ITALIANA. Livello intermedio. Bonacci editore. Roma.
3. Katerin Katerinov. LA LINGUA ITALIANA PER STRANIERI. Corso medio: Lezioni. Ed. Guerra, Perugia.
4. Katerin Katerinov. LA LINGUA ITALIANA PER STRANIERI. Corso medio: Esercizi. Ed. Guerra, Perugia.
Средства за оценяване:
Два теста върху изучавания материал.
Серия самостоятелни работи, за проверяване на придобитите речеви умения.