APLB582 Проект: Консумативна култура и реклама

Анотация:

Курсът предоставя на студентите възможност за придобиване на първоначални компетенции за теренна работа в градска среда. Това става чрез изследване на някой от елементите на съвременната консумативна култура – напр. хранене, пазаруване, облекло и мода, съвременни техники на тялото, туризъм и др. Студентите се научават да подготвят въпросници, да провеждат интервюта, да събират и анализират визуален материал и да подготвят и презентират финален доклад.

• Цели на курса:

- да формира практически умения за полева работа

- да създаде компетенции за научен анализ и писане на научен текст

прочети още
Антропология

Преподавател(и):

доц. Евгения Благоева  д.н.

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• познават в детайли избран от тях елемент от съвременната консумативна култура (хранене, пазаруване, облекло и мода, съвременни техники на тялото, туризъм и др.) в контекста на българското постсоциалистическо общество

2) могат:

да изготвят въпросници

да събират и обработват теренен материал

да фотодокументират

да подготвят и презентират финален доклад.


Предварителни изисквания:


Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Проект

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

Определяне на задачите за самостоятелна теренна работа.

Подготвяне и представяне на въпросниците за теренното изследване

Самостоятелна теренна работа

Представяне на резултатите от студентските изследвания.

Литература по темите:

Използването на научна литература в този курс е препоръчително, доколкото съществуващите изследвания формират обща контекстуална рамка на конкретния изучаван проблем. Ето защо литературата за всяка една тема е различна и се предоставя индивидуално на студента от преподавателя. По-долу следват няколко общи заглавия:

Банков, Кр. Консумативното общество. С, Лик, 2009

Келиян, М. Япония и България: Модели на разслоеното потребление , С., 2008.

Featherstone, M. Consumer Culture and Postmodernism. London, 1991.

Lury, C. Consuming Cultures. Polity Press, Cambridge, 1996.

Miller, D. Material culture and mass consumption. Oxford: Blackwell, 1987.

Pelto, P.J& Pelto, G.H. Anthropological research : the structure of inquiry. 1978

Slater, D. Consumer Culture and Modernity. Polity Press, Cambridge, 1997.

Средства за оценяване:

Практическа задача - 70 %

Презентация - 30 %