APLB582 Проект: Консумативна култура и реклама
Анотация:
Курсът предоставя на студентите възможност за придобиване на първоначални компетенции за теренна работа в градска среда. Това става чрез изследване на някой от елементите на съвременната консумативна култура – напр. хранене, пазаруване, облекло и мода, съвременни техники на тялото, туризъм и др. Студентите се научават да подготвят въпросници, да провеждат интервюта, да събират и анализират визуален материал и да подготвят и презентират финален доклад.
• Цели на курса:
- да формира практически умения за полева работа
- да създаде компетенции за научен анализ и писане на научен текст
Преподавател(и):
доц. Евгения Благоева д.н.
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• познават в детайли избран от тях елемент от съвременната консумативна култура (хранене, пазаруване, облекло и мода, съвременни техники на тялото, туризъм и др.) в контекста на българското постсоциалистическо общество
2) могат:
да изготвят въпросници
да събират и обработват теренен материал
да фотодокументират
да подготвят и презентират финален доклад.
Предварителни изисквания:
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Проект
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Определяне на задачите за самостоятелна теренна работа.
Подготвяне и представяне на въпросниците за теренното изследване
Самостоятелна теренна работа
Представяне на резултатите от студентските изследвания.
Литература по темите:
Използването на научна литература в този курс е препоръчително, доколкото съществуващите изследвания формират обща контекстуална рамка на конкретния изучаван проблем. Ето защо литературата за всяка една тема е различна и се предоставя индивидуално на студента от преподавателя. По-долу следват няколко общи заглавия:
Банков, Кр. Консумативното общество. С, Лик, 2009
Келиян, М. Япония и България: Модели на разслоеното потребление , С., 2008.
Featherstone, M. Consumer Culture and Postmodernism. London, 1991.
Lury, C. Consuming Cultures. Polity Press, Cambridge, 1996.
Miller, D. Material culture and mass consumption. Oxford: Blackwell, 1987.
Pelto, P.J& Pelto, G.H. Anthropological research : the structure of inquiry. 1978
Slater, D. Consumer Culture and Modernity. Polity Press, Cambridge, 1997.
Средства за оценяване:
Практическа задача - 70 %
Презентация - 30 %