ADMB522 Самостоятелна работа по писане и решаване на казуси
Анотация:
Курсът е самостоятелна работа към курс Местно самоуправление
Преподавател(и):
проф. Людмил Георгиев д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Студентите ще:
1.1. Знаят: каква е историята на писането на казуси; кои са основните изисквания и правила по които можете да сeсъстави добър казус; по какъв начин максимално точно и печелившо студентите могат да отговорят на очакванията на преподавател, който преподава чрез казуси;
1.2. Могат: да създавят свои собствени писмени казуси; да анализират чужди казуси и да правят точни изводи, разчитайки правилно посланията им; да подбират готови казуси и да ги модифицират според изискванията на предварително задание; да представят казуси така че да довеждат слушащата ги аудитория до предварително целени изводи и решения;
Предварителни изисквания:
няма
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Самостоятелна работа
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Основни теми (по занятия):
1. Какво представлява добрият казус?
2. Обобщения преди да стартираме.
3. Писане на казус.
4. Стъпки при писането на казус – Къде какво да сложим?
5. Казус “А” Теми и точки на преподаване
6. Казус “В”
7. Казус “С”
8. Казус “D“
9. Фактори за вземане на решение при писането на казус: “кметът на гр. егра контролира водопотреблението”
9.1. Процесът на писане.
9.2. Основни насоки в Публичната администрация, подсказани от участниците
9.3. Какво прави един казус добър?
9.4. Каква е връзката между историята и преподаването?
10. Как се представя казус?
10.1. Преподавателски план.
10.2. Общ план.
10.3. Стандартни въпроси за анализ, които трябва да бъдат повдигнати
10.4. Въпроси, които помагат за въвличането на студентите в дискусията.
10.5. Теми, които често присъстват в казусите, свързани с политика и мениджмънт.
11. Важни уроци за писане на казуси
12. Важни уроци при представянето на казуси
17.1. Какво трябва да знаят студентите?
17.2. Какво трябва да знаят преподавателите?
11.1. Добре ли е или не студентите да обсъждат казуса извън аудиторията?
Литература по темите:
Библиография:
1.Основна литература.
Георгиев, Людмил. Преподаване чрез казуси. С., НБУ. 2011 г.
2. Допълнителна литература:
Abramson, P.R. (1992). A case for case studies: An immigrant's journal. Newbury Park: Sage.
Bassey, M. (1999). Case study research in educational settings. Buckingham: Open University.
Davis, T.M. & Bachor, D.G. (1999, June). Case studies as a research tool in evaluating student achievement. Paper presented at the Canadian Society for Studies in Education Conference, Sherbrooke, Quebec.
Greenwood, G.E. & Parkay, F.W. (1989). Case studies for teacher decision making. New York: Random House.
Hamel, J. (with Dufour, S., & Fortin, D.). (1993). Case study methods. Newbury Park, CA: Sage.
Merriam, S.B. (1988). Case study research in education: A qualititative approach. San Francisco: Jossey-Bass.
Stake, R. E. (1995). The art of case study research. Thousand Oaks, CA: Sage.
Stenhouse, L. (1988). Case study methods. In J. P. Keeves (Ed.), Educational research, methodology, and measurement: An international handbook (pp. 49-53). Oxford: Pregamon Press.
Yin, R. K. (1984). Case study research: Design and methods. Newbury Park, CA: Sage.
Yin, R. K. (1994). Case study research: Design and methods. (2nd Ed.) Newbury Park: Sage.
Адреси с видеофилми за казусния метод:
http://www.youtube.com/watch?v=BWgYmV_ZHgM
http://www.youtube.com/watch?v=eA5R41F7d9Q&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=dN2uj-Zyi9M&feature=channel
http://www.youtube.com/watch?v=lP3prWURkL8&feature=channel
http://www.youtube.com/watch?v=SKIn53pJVsA&feature=channel
http://www.youtube.com/watch?v=6nPWnUljDJY&feature=related
Средства за оценяване:
ФОРМИРАНЕ НА ОЦЕНКАТА
Подготовка на самостоятелен казус ….65%
Представяне на казус……35%
Допълнителни обяснения за изпитните материали и критериите за оценяване:
? Крайната оценка от изпита се оформя като се взимат предвид съотношенията в т.5
? Оценката върху заданието за написване на казус се поставя въз основа на:
• как студентът е разчел поставената задача;
• дълбочината в която е успял да разработи казуса за определеното време;
• пълнотата и яснотата с която го представя и постига предварително определените цели;
? Заданието да казус се разработва по избрана от студента и съгласувана с преподавателя тема и се защитава пред него с оценка по - висока от добър 4, което съответства на 35%