BCLB562 Увод в методика на ЧЕО
Анотация:
• да даде възможност на студентите да приложат на практика придобитите знания от курса по методика на чуждоезиковото обучение в контекста на българското общообразователно училище;
• да направи прехода от теорията към практиката (педагогическия стаж) по-плавен и безболезнен;
• да развие у студентите умения и навици за работа в класната стая;
• да развие умения за критически анализ, изследване и справяне с конкретни методически проблеми на работното място.
Преподавател(и):
доц. Елена Савова д-р
доц. Светлана Димитрова-Гюзелева д-р
Описание на курса:
Компетенции:
1) знаят/познават:
• отблизо и на практика особеностите на чуждоезиковото обучение в началната и основната степени на българското общообразователно училище.
2) могат:
• да прилагат творчески придобитите знания и умения за преподаване на чуждия език и управление на учебния процес;
• да подлагат на конструктивен анализ и изследват конкретни методически проблеми на работното място;
• да вземат бързи и добре обосновани решения в процеса на интензивно обучение по чужд език.
Предварителни изисквания:
• завършен курс ВCLB 562 Увод в методика на ЧЕО
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Варира според образователната степен и образователната институция, в която се провежда практиката.
Литература по темите:
1. Димитрова, С. и Ташевска, С. (2005) Педагогическо портфолио за стажант-учители по чужд език. София: НБУ
2. Симеонова Й. (2000), Преподавателят по чужд език. С комуникативна ориентация и комуникативност в обучението. С., изд. Къща "Актив-комерс"
3. Симеонова Й. (2000), Чуждоезиково общуване и комуникативна ориентация на преподавателя, сп. ЧЕО, кн. 1
4. Симеонова Й. (2000), Комуникативни акценти в началната методическа подготовка, сп. ЧЕО, кн. 5-6
5. Стефанова П. (1999), По въпроса за планирането на учебния процес по чужд език", сп. ЧЕО, кн. 5
6. Симеонова Й. (2000), Преподавателят по чужд език. С комуникативна ориентация и комуникативност в обучението. С., изд. Къща "Актив-комерс"
7. Симеонова Й. (2000), Чуждоезиково общуване и комуникативна ориентация на преподавателя, сп. ЧЕО, кн. 1
8. Симеонова Й. (2000), Комуникативни акценти в началната методическа подготовка, сп. ЧЕО, кн. 5-6
9. Стойчева, Д. (2000), Педагогическа практика - цели, съдържание, организационни форми, сп. ЧЕО, кн.5-6
10. Gower, R. and Waters, S. (1983). Teaching practice handbook. Heinemann
11. Harmer, J. (1998) How to Teach English. London: Longman
12. Harmer, J. (1991). The Practice of English Language Teaching. London: Longman
13. Harmer, J. (2001) The Practice of English Language Teaching (third edition, completely revised and updated). London: Longman Pearson Education Limited McDonough J. (1997) Research Methods for EL Teachers. Arnold
14. Larsen-Freeman, D. (1986) Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford: Oxford University Press
15. Scriverner, J. (1994). Learning Teaching. Oxford: Heinemann
16. Richards, J. C. and Rogers, T. S. (1986). Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press
17. Parrott, M. (1993). Tasks for Language Teachers. CUP
18. Wajnryb, R. (1992). Classroom observation tasks. CUP
19. Ur, P. (1996) A Course in Language Teaching, Practice and Theory, Cambridge: Cambridge University Pres
Средства за оценяване:
• оценка на резултатите от самостоятелната работа (урочните планове и писмената самооценка, представени в портфолио) – 50%;
• оценка на открит урок – 50%.