BAHR581 Преддипломна подготовка за Държавен изпит по ресторантьорство I част
Анотация:
АНОТАЦИЯ И ЦЕЛИ НА КУРСА
• Целта на Преддипломната подготовка е да бъдат обобщени и систематизирани всички теми, изучавани в ресторантьорството . Студентите трябва да бъдат подготвени по темите от конспекта за държавния изпит по мениджмънт на хотелиерството и ресторантьорството, който финализира тяхното обучение в програмата.

Преподавател(и):
Зорница Колева
Описание на курса:
Компетенции:
КОМПЕТЕНЦИИ
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Да разработват теми от конспекта за държавен изпит по Мениджмънт на хотелиерството и ресторантьорството
• ………………………………………………………………………………..
2) могат:
• Да работят в реална професионална работна среда конкурентноспособно
Предварителни изисквания:
ПРЕДВАРИТЕЛНИ ИЗИСКВАНИЯ
Студентите да имат знания и/или умения:
• От курсовете по ресторантьорство:
BAHR 150,BAHR 157,BAHR257,BAHR 259,BAHR354,BAHR365,BAHR464,BAHR666
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
ТЕМАТИЧЕН ПЛАН НА КУРСА:
Студентите ще се подготвят по следния конспект:
Теми от конспекта
1.Ресторантьорски продукт.
• Дефиниция
• Цели
• Същност и основни черти
• Елементи,допълващи основните ресторантьорски услуги
2.Генериращи елементи на ресторантьорския продукт.
• Факторни елементи
• Ресторантьорски персонал
• Процесуални елементи(основни материални продукти и услуги)
• Създаване и предлагане на допълнителни ресторантьорски услуги
3.Същност и класификация на Заведенията за хранене и развлечение.
• Стандарти за категоризация
• Функции
• Значение на категоризацията
4.Комерсиализация на продукта в ресторантьорството.
• Карта на ястията
• Изработване на меню по гастрономичен ред
• Определяне на продажна цена
5.Персонал в ресторантьорското предприятие.
• Екипната работа в ресторанта
• Основен профил на персонала(длъжностни характеристики)
• Органиграма
• Наемане,обучение и мотивиране на персонала
Литература по темите:
Библиография:
1. Иванов, В., Икономика на фирмата. Изд.”Славена”, В., 2004.
2. Костов, Е., Технология на туристическата индустрия, УИ „Стопанство”, С., 1996.
3. Лулански, П., Работната хипотеза – концептуална сърцевина на научното изследване, Сп.”Икономически алтернативи „ – УНСС, С.,бр. 2/2005г.
4. Маринов, С., Маркетингово управление на конкурентоспособността на туристическа дестинация, Изд.”Славена”, В., 2006.
5. Прайд, Ф., О. Феръл, Маркетинг: концепции и стратегии, Изд.”Форком”, С., 1994.
6. Ракаджийска, Св. и колектив. Маркетинг в туризма, В., 1994.
7. Рибов, М., Конкуренция и конкурентоспособност на туристическия продукт. УИ „Стопанство”, С., 1997.
8. Рибов, М., Квалитология на туристическия продукт, УИ „Стопанство”, С., 1998.
9. Medlik, S., H. Ingram, The Business of Hotels. Heinemann, London, 2000.
10.Лекции от преподавател-MOODLE
Средства за оценяване:
ПИСМЕНА ЗАДАЧА 100%