BAHR554 Маркетинг на туристическия продукт
Анотация:
Курсът има за цел да разшири познанията на студентите, придобити в курс Въведение в маркетинга, и в частност да ги задълбочи в посока маркетинг на туризма и на туристическия продукт. Студентите трябва да се запознаят с елементите на маркетинговия туристически продукт, да могат да проучват и анализират маркетингова ситуация, да изучават поведението на потребителите, видовете потребители, вземането на решение от потребителя и неговите етапи като процес, както и различните референтни групи и тяхното влияние върху потребителя.

Преподавател(и):
Яна Константинова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Основни понятия в маркетинга на туристическия продукт
• Да разбработват стратегия на предприятието и да правят маркетингови проучвания
2) могат:
• Да прилагат придобитите знания при провеждане на маркетингово проучване или анализ на маркетингова ситуация
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• Успешно преминат курс ВАНR 149 – Въведение в маркетинга
Познания по маркетинг, хотелиерство, ресторантьорство, микро и макроикономика
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
1 Поведение на потребителите лекции 2
2 Фактори, определящи потребителското поведение
- Маркетингови фактори
- Фактори на околната среда
- Икономически фактори
- Социални фактори
- Персонални фактори Лекции / работа в групи 4
3 Области на изследване на поведението на потребителите лекции 2
4 Референтни групи лекции 2
5 Фази на семейния жизнен цикъл лекции 2
6 Нужди на потребителя лекции 2
7 Пирамида на потребностите на Маслоу лекции 2
8 Нужди – потребности лекции 2
9 Мотивация на потребителя лекции 2
10 Нагласа и фактори, определящи нагласата
лекции 2
11 Процес на взимане на решение
лекции 2
12 Етапи на процеса на взимане на решение лекции 2
13 Характеристика на марките
лекции 2
14 Поведение на туристите като потребители
- Профил
- Очаквания по отношение на туристическия продукт
- Потребности
- Мотивация
- Процес на вземане на решение
- Начини за превръщането на тази категория потребители в лоялни Лекции / практ. занимание 2
Литература по темите:
• Балева, В., колектив, Стокова политика. С., УИ “Стопанство”, 2000.
• Дибб, С. Практическое руководство по сегментирования рынка. “Питер”, 2001.
• Диксон, П., Управление маркетингом, М., 1997.
• Доганов, Д., Дуранкев, Б. Реклама и насърчаване на продажбите, УИ “Стопанство”, 1998.
• Желев С. Маркетингови изследвания: методология и организация.УИ”Стопанство”, 1995
• Зайлер А. Маркетинг: успешно реализиране в практиката. С., “Информа”, 1993, 1-7.
• Класова Св., колектив, Маркетинг. УИ”Стопанство”, 2002.
• Котлър Ф., колектив, Еволюция на маркетинга, “Класика и стил”, 2003.
• Котлър Ф. Управление на маркетинга: структура на управлението на пазарното предлагане. “Класика и стил”, 2002.
• Котлър Ф. Котлър за маркетинга: Как да създаваме, печелим и управляваме пазарите. “Класика и стил”, 2000.
• Котлър Ф. Управление на маркетинга, “Графема”, 1996
• Младенова Г. Маркетингови анализи. Тракия-М, 2000.
• Младенова Г. Стратегическо маркетингово планиране. УИ “Стопанство”, 1998.
• Прайд У. Феръл О. Маркетинг: концепции и стратегии. “Форком”, 1994.
• Рийс, Ал. Фокус: бъдещето на вашата компания зависи от него. “Класика и стил”, 2002.
Средства за оценяване:
ТЕСТ 50%
КАЗУС 50%