BAHR549 Професионална терминология и бизнескомуникация - първи чужд език - френски

Анотация:

Целта на курса е обогатяване на професионалната терминология на френски език, в областта на хотелиерството и ресторантьорството, както и достигане ниво на свободно общуване на френски език, на професионална тематика. Цели развиването на умения за устна и писмена бизнес комуникация с френско говорящи, подготовка и участие в делови преговори на френски език.

прочети още
Мениджмънт на хотелиерството и ресторантьорството (професионален бакалавър)

Преподавател(и):

преп. Десислава Илиева  

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

Необходимата терминология в областта на хотелиерството и ресторантьорството ,на френски език, с цел общуване.

2) могат:

Да общуват свободно с клиенти, работодатели и колеги в процеса на хотелиерското и ресторантьорско обслужване, на френски език.


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

• по френски език - ниво В2.

• Хотелиерство-теория,практика,специализирана терминология

• Ресторантьорство-теория,практика,специализирана терминология.



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Френски

Теми, които се разглеждат в курса:

1 Presenter l’hotel,ses equipements et sa localisation. Лекции / Упражн. - 6 часа

2 Informer le client sur les differents services. Л / У 4 часа

3 Les profils de poste a l'hotel. Л / У 6 часа

4 Les profils de poste au restaurant. Л / У 6 часа

5 Prendre une reservation a l'hotel, au restaurant – par telephone ou par Internet Л / У 6 часа

6 Faire une confirmation de reservation par courrier electronique. Л / У 4 часа

7 Modification, annulation de reservation. Refuser une reservation. Л / У 4 часа

8 L'accueil du client a l'hotel, au restaurant. Installer le client dans sa chambre. Accueillir le client au restaurant. Л / У 6 часа

9 L'equipement d'une chambre. Produits et messages d'accueil. Л / У 4 часа

10 Accueillir un groupe. Л / У 4 часа

11 Accueillir au standard. Л / У 4 часа

12 La clientele internationale. Л / У 4 часа

13 Les noms - genre et nombre Л / У 2 часа

14 Les articles - indefinis, definis et partitifs. Л / У 2 часа

15 Les adjectifs possessifs, demonstratifs, indefinis. Л / У 2 часа

16 Les adjectifs qualificatifs et de couleur - accord par genre et nombre, place de l'adjectif qualificatif. Л / У 2 часа

17 Expressions de quantite + les nombres cardinaux, les nombres ordinaux, les fractions et les pourcentages. Л / У 2 часа

18 L'interrogation. Л / У 4 часа

19 La negation. Constructions negatives. Л / У 4 часа

20 Le verbe - mode et temps. Л / У 4 часа

21 Le passe compose Л / У 2 часа

22 L'imparfait Л / У 2 часа

23 Le futur proche et le futur simple. Л / У 2 часа

24 Expressions de temps. Л / У 4 часа

25 Generalites sur la correspondance commerciale - Л / У 10 часа

26 Presentation de la lettre commerciale - Л / У 10 часа

27 Les reclamations et les reponses aux reclamations - Л/У часа 10

Литература по темите:

1.CORBEAU Sophie-„Hotellerie-restauration.com”-CLE International,Paris-2006.

2.GREGOIRE Maya,TIEVNASE Odile-“Grammaire progressive du francais”-CLE International,Paris/Colibri,Sofia-2001.

3. СОТИРОВА Адриана - Балчева, ДОНЧЕВА Венета – Le francais parle – premiere partie - София, 1990

4. Sotirova A, Popova N, Lekov L. - Correspondance commerciale - deuxieme edition remaniee

5.Iliev Andrey, Francais des affaires – Gabrovo, 2002

Средства за оценяване:

Тестове - 50%

Междинен устен изпит - 50%