PSYE403 Статистически анализ на данни (SPSS)
Анотация:
Курсът е въведение в статистическите пакети SPSS и STATISTICA (по избор на студента) като инструмент за анализиране и представяне на експериментални данни в психологията.
Целите на курса са да запознае студентите с начините на използване на съвременни статистически пакети и по-специално - SPSS и STATISTICA. Да създаде умения за самостоятелна работа със съответния пакет: въвеждане и манипулации на данни, избор на подходящ статистически метод, интерпретация на резултатите.

Преподавател(и):
проф. Енчо Герганов д-р
гл. ас. Любомир Джалев д-р
доц. Георги Петков д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Студентите, завършили курса могат:
- да използват програмата SPSS/ STATISTICA;
- самостоятелно да анализират данни, получени след провеждането на еднофакторен експеримент, квази-експеримент и корелационно изследване.
- да визуализират получените резултати чрез подходящи графики и таблици.
Предварителни изисквания:
Курс по статистика
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Английски
Теми, които се разглеждат в курса:
1 Introduction. Basic concepts.
2 Organization of the data.
3 Mean, median, variance, standard deviation.
4 Standardization. Normal distribution.
5 Correlation.
6 Exam – test 1.
7 Types of correlational coefficients.
8 Main logic of hypotheses testing.
9 t-test for one sample.
10 t-test for two samples. Independent and related samples.
11 Exam – test 2.
12 ANOVA.
13 Post-hoc analyses.
14 Two-factorial ANOVA.
15 Exam – test 3.
16 Chi-squared tests.
17 Regression.
18 Exam – test 4.
Литература по темите:
Основна
Dyer, Colin, Beginning research in psychology: a practical guide to research methods and statistics, Oxford: Blackwell Publishers, 1995
Допълнителна
Huck, S., Sandler, H. Rival hypotheses, Harper Collins Publishers, 1979
Gonick, L., The cartoon guide to statistics, New York: Harper Colins Prblihers, 2005
Средства за оценяване:
Текущ контрол:
1-ви тест в средата на семестъра.
2-ри тест в края на семестъра.
Студентите, които са изкарали успешно и двата теста могат да се освободят от изпит и да получат крайна оценка на базата на двата теста.
Студентите, които не са изкарали успешно някои от тестовете, се явяват на изпит по време на сесията.