NJRN508 Интерактивни комуникации
Анотация:
Курсът е ориентиран към изучаване на характеристиките на интерактивната комуникации, електронна база данни за европейските дигитални медии, придобиване на общи познания за информационните мрежи в рамките на Европа.
Целите на курса са:
• Да се запознаят студентите с основните тенденциии в медийната, интерактивна комуникация
• Да придобият комуникационни умения за ефективно използване на интерактивните мрежи за генериране на идеи
• Студентите да получат знания и ориентация относно новите тенденции в развитието на i-медии и тяхната роля в обществото;
• Да се придобият умения за анализ на новите комуникационни реалности от мрежови тип.
Преподавател(и):
проф. Руси Маринов д.н.
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) да знаят:
• основните модели на интерактивни комуникации и медии
• тенденциите за съвременни информационните, интерактивни платформи в медиитe
2) да могат:
• да анализират ефектите от интерактивни медии в Европейското публично пространство
• да подготвят информационни проекти
Предварителни изисквания:
•Базисни познания по комуникации;
•да имат компютърна и Интернет грамотност;
•да познават основните модели за изследване на медийни ситуации;
•да умеят да използват теоретичните си знания в практиката.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
1. Определение, характеристика и особености на интерактивните комуникации и медии. История на понятието, развитие на медийните комуникационни практики и тенденции за усъвършенстване.
2. Сфери на мрежовата комуникация и практически аспекти. Значение на комуникацията за разрешаване на проблеми.
3. Основни принципи на интерактивнита комуникацията и подходи за анализ на комуникационното състояние на съвременните организации.
4. Методика за анализ на комуникациионните модели-структура на Интернет комуникацията.
5. Дигитална, организационна комуникация- същност, дизайн, структури. Характеристика на формалните и неформалните информационни системи.
6. Подходи за управление на интерактивната комуникация. Структура на динамичния тип медийна система и характеристика на основните процеси.
7. Управление на знанието/knowledge management/ - информационни, технологични и социални измерения.
8. Комуникации и управление на знанието-особености при разрабтоване на медийни платформи в Европа.
9. Анализ на основните мрежови модели и особености на техните характеристики- Фолгер, Т.Б.Лий, Дж. Хандлер, Рейнголд, Фитцпатрик.
10. Управление на съдържанието на модерните медии/ методи, подходи, интерактивни техники/.
11. Онтологични медии и техните комуникационни характеристики- приложение в Европейската практика.
12. Социални медии, приложения и роля в съвременните общества. Предифиниране значението на аудиторията и медията.
13. Приложение на интерактивните медии в кризисни комуникации- V blogs, communication agents.
14. Интерактивни модели за вземане на решения в група-системи GroupWare.
15. Компютърна и интерактивна комуникация.
Литература по темите:
Интерактивни комуникации-стратегии и знание, НБУ, научен електронен архив, 2011г.
Стратегически комуникации и управление на знанието, е-книга, изд. НБУ, 2009г
Стратегически комуникационен мениджмънт, изд. Сиела, 2005г.
Кастелс Мануель. Информационная эпоха.Изд.Государственый университет.М,2000.
Попер Карл. Логика и рост научного знания. Москва, Прогрес 1993г.
Годишник на Департамент по масови комуникации. Нов Български университет. 2005-2011, е-издания.
Списание “Наука” изд. СУБ, бр.4/2006;бр3/2004;бр.5/2002
www.melcrum.com;
www.iabc.com;
com.pbworks.com;
Communication World/Magazine of Communication Management, published by IABC; issued 2005-2008.
Journal of computer mediated communications. Issued 2006-2009
Internet ресурси:
http://e-edu.nbu.bg;
http://www.europa.eu
www.brint.com/km/
knowledgemanagement.ittoolbox.com
http://knowledgemanagement.ittoolbox.com/
Средства за оценяване:
Тестове-2;
Семинари-2;
Курсова задача-1;