CARB551 Постановка на анимационния филм І част
Анотация:
• Да насочи студентите към създаване на умения при изграждането на типажите - главните и второстепенните герои в анимационния филм съобразно художествено-драматургичните изисквания.
• Курсът насочва вниманието на студентите към декора в анимационния филм като важна и неотменима част в неговата изобразителна и драматургична структура.
• Особено внимание е отделено на работната книга като един от основните елементи при изграждането на анимационния филм, неговата връзка със сценария, художествено-режисьорската надстройка, разкадровката на действието и
специфични особености.
Преподавател(и):
Пенчо Кунчев д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Завършилите получават полезни и компетентни знания насочваши в професионална посока работата им при създаване на типажите, декорите и сториборда в собствените им проекти.
2) могат:
• Да работят успешно в художествената подготовка на собствените си авторски филми както и на образователни и комерсиални кино и ТВ проекти.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• Студентите да имат знания и умения да рисуват по памет и въображение, да имат познания, подготовка и умения в областта на рисуването, живописта и класическата анимация а също така да имат усет за цвят и композиция.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
1 Въведение в темите и задачите на курса.
2 Типажът в анимационния филм. Историческа справка. Стилово развитие на типажа в коменрсиалната и авторската анимация.
3 Работна книга – въведение.
4 Видове работни книги. Работната книга в анимацията. Практически анализ на работната книга на „Жерав и чапла” на реж. Ю. Норщейн.
5 „Езикът” на работната книга - знаци и обозначения.
6 Сценарий и работна книга – визуален превод на литературен текст.
7 Визуална разработка на историята без предварителен сценарий.
8 Предварителна подготовка за създаването на работната книга. Събиране на фактологически, илюстративен матариал съобразно анализа на сценария. Създаване на инструментариум за конструиране на историята на филма.
9 Стилово, художествено и цветово решение на типажа. Практически анализ и примери от световната класика.
10 Еталонен лист. Примери от известни автори.
11 Еталонен лист с мащабни съотношения на всички персонажи.
12 Работната книга като основа за художественото и режисьорското решение на анимационния филм.
13 Търсене на подходящия изобразителен стил съобразно характера на драматургията на филма.
14 Композиция в статичния и динамичния кадър. Анализ на композиционни решения в кадри от известни филми.
15 Различните видове планове и тяхното подреждане в контекста на филма
като определящ фактор за ритъма на филмовото действие.
Литература по темите:
• "Техника на анимационния филм", Джон Халас.
• "Снег на траве", Юрий Норщтейн.
• Художествени албуми посветени на класическото и съвременното изкуство в областта на пейзажа, портрета, графиката, илюстрацията, рисунката и карикатурата.
• Предпочитани албуми на художници като: Saul Steinberg, Andre Francois, Seymour Chwast, Milton Glaser, Sempe, Roland Topor, Etienne Delessert, Georges Schwizgebel, Amedeo Modigliani, Paul Klee, Max Ernst.
Средства за оценяване:
ТЕСТ 20%
ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 80%
ДОПЪЛНИТЕЛНИ УСЛОВИЯ ПРИ ФОРМИРАНЕ НА КРАЙНАТА ОЦЕНКА:
Представяне на допълнителни скици и рисунки към зададената тема.