BAMB702 Дистрибуционна политика
Анотация:
Целта на курса “Дистрибуционна политика” е студентите да получат необходимите знания за същността и основните принципи на осъществяване на дистрибуционната политика.
Преподавател(и):
доц. Надежда Димова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
1) знаят: специфичните особености на дистрибуционната политика и търговията на едро и дребно.
2) могат: да управляват дистрибуционния процес и гъвкаво да се справят с предизвикателствата на бизнес средата, свързани с дистрибуционната политика.
Предварителни изисквания:
да имат основни познания в областта на маркетинга.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
1. ДИСТРИБУЦИЯТА И ДИСТРИБУЦИОННАТА ПОЛИТИКА – СЪЩНОСТ И ЗНАЧЕНИЕ.
2. ДИСТРИБУЦИОННИ КАНАЛИ И ПОСРЕДНИЦИ.
3. ПРОЕКТИРАНЕ НА ДИСТРИБУЦИОННИ КАНАЛИ.
4. ВЗАИМООТНОШЕНИЯ МЕЖДУ УЧАСТНИЦИТЕ В ДИСТРИБУЦИОННИТЕ КАНАЛИ.
5. ДИСТРИБУЦИОННИ КОНФЛИКТИ.
6. ТЪРГОВИЯ НА ДРЕБНО.
7. ТЪРГОВИЯ НА ЕДРО.
8. ФИЗИЧЕСКА ДИСТРИБУЦИЯ И БИЗНЕС ЛОГИСТИКА.
9. ИНТЕРНЕТ ДИСТРИБУЦИЯ.
10. РОЛЯ НА ДИСТРИБУЦИЯТА В СЪВРЕМЕННИЯТ МЕНИДЖМЪНТ.
Литература по темите:
1. Димова, Н., Дистрибуционна политика,НБУ, 2011
2. Авторски колектив, Маркетинг,УИ ”Стопанство”,С.,2002.
3. Авторски колектив, Дистрибуционна политика, I и II том, Тракия – М., С., 2002.
4. Благоев,В.,Маркетинг,С.,1998.
5. Катранджиев, Хр.,Основи на дистрибуционната политика, УИ „Стопанство”, С., 2002
Средства за оценяване:
тест, казус, есе