BAEB108Z Ценова политика
Анотация:
Дисциплината "Цени и ценообразуване" има за цел по-нататъшно задълбочаване, разширяване и конкретизиране на знания, придобити от студентите в дисциплините, осигуряващи специализираща подготовка в сферата на маркетинга. Основните тематични направления в дисциплината очертават същността, видовете, обхвата и инструментариума на ценовата политика като инструмент на маркетинговия микс.
Преподавател(и):
доц. Иван Стойчев д-р
гл. ас. Ваня Хаджиева д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
Същността, видовете, обхвата и инструментариума на ценовата политика като елемент на
маркетинговия микс
2) могат:
Да провеждат ценови проучвания, ще прилагат методите на ценообразуване и средствата за
изменение на цените
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
o Знания по основи на маректинга
o Знания по макроикономика и микроикономика
o Знания по основи на управлението
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
1 СЪЩНОСТ, ЦЕЛИ И ПРИНЦИПИ НА ЦЕНОВАТА ПОЛИТИКА
2 ВИДОВЕ ЦЕНИ
3 ИНФОРМАЦИОННО ОСИГУРЯВАНЕ НА ЦЕНОВАТА ПОЛИТИКА
4 ВИДОВЕ РАЗХОДИ НА ФИРМАТА
5 СЪОТНОШЕНИЕТО МЕЖДУ ТЪРСЕНЕТО И ПРЕДЛАГАНЕТО КАТО ЦЕНООБРАЗУВАЩ ФАКТОР
6 КОНКУРЕНЦИЯТА НА ПАЗАРА КАТО ЦЕНООБРАЗУВАЩ ФАКТОР
7 КОНКУРЕНЦИЯТА НА ПАЗАРА КАТО ЦЕНООБРАЗУВАЩ ФАКТОР
8 ДЪРЖАВНО РЕГУЛИРА И КОНТРОЛ ВЪРХУ ЦЕНИТЕ
9 ЦЕНОВИ СРАВНЕНИЯ
10 МЕТОДИ НА ЦЕНООБРАЗУВАНЕ НА ОСНОВАТА НА ТЪРСЕНЕТО
11 МЕТОДИ НА ЦЕНООБРАЗУВАНЕ ВЪЗ ОСНОВА НА РАЗХОДИТЕ
12 МЕТОДИ НА ЦЕНООБРАЗУВАНЕ ВЪЗ ОСНОВА НА ЖЕЛАНАТА ПЕЧАЛБА
13 МЕТОДИ НА ЦЕНООБРАЗУВАНЕ ВЪЗ ОСНОВА НА КОНКУРЕНЦИЯТА
14 МЕТОДИ И СРЕДСТВА ЗА ПРИСПОСОБЯВАНЕ И ЗА ПРОМЕНИ НА ЦЕНИТЕ
КРЕДИТНА ПОЛИТИКА НА ФИРМАТА
15 Семинар
Литература по темите:
А.Основна
1. Pricing Strategy: Setting Price Levels, Managing Price Discounts and Establishing Price Structures, Tim Smith, 2013
2. Атанасов, Б. И др., Цени и ценообразуване, Стопанство, С, 1994
3. Колер, Ф., Управление на маркетинга, I и II том, Графема, С, 1996
4. Мичева.Е., Пазари, цени, маркетинг, I и II част, 1993
5. Пехливанов, В., Цените, Абагар, В.Търново, 1994
6. Сираков, Сл., Методи на пазарно-ценови проучвания, С, 1995
7. Стойчев, И., Ценова политика , НБУ, ЦДУ, 1996
8. Цветков-Голубарев, Ц. Ценова политика - маркетинг в международния бизнес, Булвест-
9. 2000, С, 1993
10. Fletcher,T. N.Russell-Jones, Value Pricing, Kogan Page, L., 1997
А.Допълнителна
1 .Владимирова, Й. И др., Методи на ценообразуване, Стопанство, С, 1992 2.Гривеков, Д., Печелившето ценообразуване, Сиела, С, 1994 З.Илиева, Л., Маркетингът на новото поколение, Тилия, 1997 4.Каракашева, Л., Б.Маркова, Поведение на потребителя, НБУ, С, 1997 5.Котлер, Ф., Основи на маркетинга, I и II част,С, 1992 6.Маринова, Е., Маркетинг, Принцепс, В., 1993 7.Berkowitz, Kerin, Rudelius, Marketing, IRWIN, 1989 8.Evans, J. B.Berman, Marketing, MacMillan Publishing, NY, 1990 9.Hajek, V., Management of Engineering Projects, MacMillan, NY, 1994
Средства за оценяване:
ТЕСТ 50%
ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 50%