BAEB107Z Дистрибуционна политика

Анотация:

Целта на курса "Дистрибуционна политика" е студентите да получат необходимите знания за същността и основните принципи на осъществяване на дистрибуционната политика.

прочети още
Маркетинг и продажби - ИО

Преподавател(и):

доц. Надежда Димова  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти ще:

1) знаят:

* проблемите на дистрибуционната политика;

*същността и организацията на дистрибуционните процеси;

*ролята на дистрибуционната дейност в цялостните икономически процеси в страната и в ЕС.

2) могат:

*да организират основните процеси от гледна точка на дистрибуционната политика на компанията;

*да различават основните функции на дистрибуционната дейност;

*да разграничават спецификата на съвременните предизвикателства на дистрибуционната политика.


Предварителни изисквания:


Форми на провеждане:
Дистанционен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

1 ДИСТРИБУЦИЯТА И ДИСТРИБУЦИОННАТА ПОЛИТИКА - СЪЩНОСТ И ЗНАЧЕНИЕ.

2 ДИСТРИБУЦИОННИ КАНАЛИ И ПОСРЕДНИЦИ.

3 ПРОЕКТИРАНЕ НА ДИСТРИБУЦИОННИ КАНАЛИ.

4 ВЗАИМООТНОШЕНИЯ МЕЖДУ УЧАСТНИЦИТЕ В ДИСТРИБУЦИОННИТЕ КАНАЛИ.

5 ДИСТРИБУЦИОННИ КОНФЛИКТИ.

6 ТЪРГОВИЯ НА ДРЕБНО.

7 ТЪРГОВИЯ НА ЕДРО.

8 ФИЗИЧЕСКА ДИСТРИБУЦИЯ И БИЗНЕС ЛОГИСТИКА.

9 ИНТЕРНЕТ ДИСТРИБУЦИЯ.

10 РОЛЯ НА ДИСТРИБУЦИЯТА В СЪВРЕМЕННИЯТ МЕНИДЖМЪНТ.

Литература по темите:

Основна литература:

1.Димова, Н., Дистрибуционна политика,НБУ, 2011

2.Катранджиев, Хр.,Основи на дистрибуционната политика, УИ "Стопанство", С., 2002

Допълнителна литература:

1.Авторски колектив, Маркетинг,УИ "Стопанство",С.,2002.

2.Авторски колектив, Дистрибуционна политика, I и II том, Тракия - М., С., 2002.

3.Благоев,В.,Маркетинг,С.,1998.

Средства за оценяване:

ТЕСТ 65%

ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 25%

ПРАКТИЧЕСКИ ЗАДАЧИ ИЛИ УЧАСТИЕ В СЕМИНАР 10%