BAEB107Z Дистрибуционна политика
Анотация:
Целта на курса "Дистрибуционна политика" е студентите да получат необходимите знания за същността и основните принципи на осъществяване на дистрибуционната политика.
Преподавател(и):
доц. Надежда Димова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти ще:
1) знаят:
* проблемите на дистрибуционната политика;
*същността и организацията на дистрибуционните процеси;
*ролята на дистрибуционната дейност в цялостните икономически процеси в страната и в ЕС.
2) могат:
*да организират основните процеси от гледна точка на дистрибуционната политика на компанията;
*да различават основните функции на дистрибуционната дейност;
*да разграничават спецификата на съвременните предизвикателства на дистрибуционната политика.
Предварителни изисквания:
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
1 ДИСТРИБУЦИЯТА И ДИСТРИБУЦИОННАТА ПОЛИТИКА - СЪЩНОСТ И ЗНАЧЕНИЕ.
2 ДИСТРИБУЦИОННИ КАНАЛИ И ПОСРЕДНИЦИ.
3 ПРОЕКТИРАНЕ НА ДИСТРИБУЦИОННИ КАНАЛИ.
4 ВЗАИМООТНОШЕНИЯ МЕЖДУ УЧАСТНИЦИТЕ В ДИСТРИБУЦИОННИТЕ КАНАЛИ.
5 ДИСТРИБУЦИОННИ КОНФЛИКТИ.
6 ТЪРГОВИЯ НА ДРЕБНО.
7 ТЪРГОВИЯ НА ЕДРО.
8 ФИЗИЧЕСКА ДИСТРИБУЦИЯ И БИЗНЕС ЛОГИСТИКА.
9 ИНТЕРНЕТ ДИСТРИБУЦИЯ.
10 РОЛЯ НА ДИСТРИБУЦИЯТА В СЪВРЕМЕННИЯТ МЕНИДЖМЪНТ.
Литература по темите:
Основна литература:
1.Димова, Н., Дистрибуционна политика,НБУ, 2011
2.Катранджиев, Хр.,Основи на дистрибуционната политика, УИ "Стопанство", С., 2002
Допълнителна литература:
1.Авторски колектив, Маркетинг,УИ "Стопанство",С.,2002.
2.Авторски колектив, Дистрибуционна политика, I и II том, Тракия - М., С., 2002.
3.Благоев,В.,Маркетинг,С.,1998.
Средства за оценяване:
ТЕСТ 65%
ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 25%
ПРАКТИЧЕСКИ ЗАДАЧИ ИЛИ УЧАСТИЕ В СЕМИНАР 10%