BAEB030Z Интегрирани маркетингови комуникации
Анотация:
Дисциплината "Интегрирани маркетингови комуникации" е адекватен образователен отговор на изискванията на работодателите в лицето на рекламни агенции, рекламодатели, медии, изследователски агенции и др. С оглед установеното статукво в рекламния бизнес, както и на очерталите се тенденции на фрагментиране на пазарите и на увеличаване на разходи за маркетинг, дисциплината има за цел да:
" Да запознае студентите с особеностите на маркетинговите комуниации в България и по света.
" Да запознае студентите с водещите теории и практики в света по отношение на пазарното позициониране.
" Да даде на студентите алгоритъм и методология за разработване на интегрирани комуникационни кампании.
" Да даде на бъдещите специалисти рамка за вземане на стратегически решения при медияпланирането на комуникационнни кампании: На кого, къде и кога ще се рекламира/комуникира?
" Да даде знания и практически умения на студентите по отношение формирането на медиямикс на комуникационната кампания кампания.
" Да даде практически умения за сравняване, подбор и комбиниране на рекламоносителите.
" Да даде практически умения за съставяне на медияграфик на комуникационната кампания.
" Да даде знания и умения на студентите за оценка ефективността на комуникационната кампания.
" Да запознае студентите с ролята и мястото на рекламата в комуникационния микс на организацията.
" Да даде практически умения за избор на рекламен слоган.
Преподавател(и):
гл. ас. Стефания Темелкова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
" Значението и ролята на интегрираните маркетингови комуникации в съвременния маркетинг.
" Предимствата и недостатъците на рекламата, ПР-а, промоциите и личните продажби в комуникационния процес при налагане на марка (бренд).
" Алгоритъма на планиране на интегрирани комуникационни кампании.
" Основните творчески изисквания, свързани с разработването на ефективно послание.
2) могат:
" Да планират ефективни интегрирани комуникационни кампании.
" Да определят оптимални комуникационни разходи (рекламния бюджет).
" Да използват специфичен софтуер за медияпланиране на рекламни кампании.
" Да идентифицират, сравняват и комбинират най-подходящите медии и рекламоносители за дадена кампания.
" Да съставят медияграфик на комуникационната кампания.
" Да измерват ефективността на комуникационната кампания.
" Да разработват и избират най-ефективни рекламни послания.
Предварителни изисквания:
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
1 Въведение в Интегрираните маркетингови комуникации
2 Стратегическа платформа на ИМК - пазарна сегментация, избор на целеви пазари и позициониране
3 Мястото на рекламните комуникации в йерархичната структура на организацията (или връзката маркетинг-реклама-медияпланиране)
4 Определяне на комуникационния бюджет
5 Рекламата като комуникационен инструмент в рамките на ИМК
6 Връзките с обществеността като комуникационен инструмент в рамките на ИМК
7 Продажбените промоции като комуникационен инструмент в рамките на ИМК
8 Личните продажби като комуникационен инструмент в рамките на ИМК
9 Продуктовото позициониране като комуникационен инструмент в рамките на ИМК
10 Социалните мрежи като комуникационен инструмент в рамките на ИМК
11 Формиране на медиамикс на интегрираната комуникационна кампания: анализ и подбор на медии
12 Индикатори за медиен анализ комуникационните канали
13 Формиране на медиамикс на комуникационната кампания
14 Реклама на мястото на покупка и визуалният мърчандайзинг - място и роля в системата на интегрираните маркетингови комуникации
15 Измерване на ефективността на интегрираните комуникационни кампании
Литература по темите:
1. Катранджиев, Хр., Постаджиян, Кр., Въведение в рекламния бизнес, София: Изд. комплекс - УНСС, 2014
2. Кръстева, Н., Успешни лични продажби, Университетско издателство "Св. Климент Охридски", 2014
3. Огилви, Д Дейвид Огилви словото на гения в рекламата, Издателство Локус, София 2013
4. Стратегически комуникации и управление на знанието, електронна книга, НБУ,2009
5. Скот Кътлип, Ален Сентър, Глен Бруум, Ефективен Пъблик рилейшънс, изд. "Рой Комюникейшън", 2007.
6. Дейвис, Ан., Всичко, което трябва да знаете за ПР, "Рой Комюникейшън", 2006.
7. Доулинг, Гр., "Корпоративна репутация", РОЙ Комюникейшън, София, 2006
8. Маринов, Р., Стратегически комуникационен мениджмънт, изд.Сиела, 2005
9. Голдблат, Джо, Специални събития, РОЙ Комюникейшън, София, 2004
10. Маринов, Р., Комуникационни стратегии. София, Издателство на НБУ, 2004
11. Доганов, Д., Дуранкев, Б., Катранджиев, Хр., Интегрирани маркетингови комуникации, Университетско издателство "Стопанство", 2003
12. Котлър Ф., колектив, Еволюция на маркетинга, "Класика и стил", 2003
13. Котлър Ф. Управление на маркетинга: структура на управлението на пазарното предлагане. "Класика и стил", 2002
14. Котлър Ф. Управление на маркетинга: структура на управлението на пазарното предлагане. "Класика и стил", 2002
15. Огилви, Д., Изповедите на един рекламист. Издателство "Princeps", Варна, 1999 (1987)
16. Петрова, А., Психология на рекламата. ФорКом, С., 1999
17. Кафтанджиев, Хр., Хармония в рекламната комуникация. С., 1995
Средства за оценяване:
ТЕСТ 34%
ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 33%
УСТЕН ИЗПИТ 33%