BAEB029Z Пазарна организация

Анотация:

" Да представи съвременното развитие на теорията и практиката за оценяване на пазарната структура

" Да представи дефектите на пазара и динамиката на несъвършената конкуренция

" Да обясни детерминантите на пазарната структура и "правилата на играта"

" Да разкрие закономерностите на ценообразуването в голямата фирма

" Да представи механизмите на обществените корективи на неефективната конкуренция

прочети още
Маркетинг и продажби - ИО

Преподавател(и):

проф. Събина Ракарова  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

" критериите за оценка на функционирането на пазарния механизъм и алтернативните подходи за анализ на функционирането на отрасъла и голямата фирма;

" детерминантите на пазарната структура и "правилата на играта" в условията на несъвършена конкуренция;

2) могат:

" да прилагат концепцията за разходите, конкуренцията и ценообразуването в голямата фирма в условията на несъвършени пазари, да отчитат влиянието на ограничителната и дискриминиращата политика в дейността им;

" да отчитат микроикономическите ефекти и макроикономическите последствия от действието на несъвършените конкуренти;

да познават механизмите на обществените корективи на неефективната конкуренция


Предварителни изисквания:


Форми на провеждане:
Дистанционен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

1 Необходимост, функции и задачи на теорията на пазарната организация. Микроикономика и индуктриална икономика

2 Пазарна структура и равнище на конкурентност……………..………………………………………

3 Организация на фирмената дейност и приемане на решения

4 Граници на фирмата

5 Концентрация в отрасъла и пазара

6 Икономиите от мащаба на производството като базова детерминанта на пазарната структура

7 Сливания и поглъщания

8 Диференциация на продукта и реклама

9 Стратегическо поведение: влизане и излизане

10 Ценообразуване на несъвършените пазари

11 Практики на ценообразуване на несъвършените пазари

12 Практики на ценообразуване на несъвършените пазари

13 Иновации и иновационна политика на фирмата

14 Държавна намеса на несъвършените пазари

Литература по темите:

" Ракарова С. , Еленкова А ., Индустриална икономика, НБУ, 2012.

" Танова П. Пазарни структури ,Университетско издание "Стопанство", 2008.

" Ракарова С. Микроикономикс І и ІІ част С.:Университетско издателство"Стопанство", 1996 и 1998.

" Hyman, David N. Modern microeconomics : anlysis and applications.

" Stead R.,P.Curwen and K.Lawer. Industrial economics. Theory, Applications and Policy. McGraw-Hill, 1997.

" Church J. and R.Ware. Industrial Organization. Astrategic Approach. McGraw-Hill, 2000.

" Greer D.F. Industrial Organization and Public Policy. Third Edition.Macmillan, 1992.

Средства за оценяване:

ТЕСТ 60%

ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 40%