BAEB027Z Потребителско поведение
Анотация:
Дисциплината "Потребителско поведение" има интердисциплинарен характер и включва комплекс от знания по маркетинг, психология, социология, икономика, мениджмънт.
" Да се разкрие ролята на занията за потребителско поведение в маркетинга
" Да се опише и разбере механизма на вземане на решения от крайните потребители
" Да се анализират определящите фактори за поведението на потребителите
" Да се изградят умения за търсене и избор на информация за потребителското поведение при проучване на пазара и маркетинговото управление на олганизацията
Преподавател(и):
проф. Светла Бъчварова-Пиралкова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
В курса "Потребителско поведение" са представени основните теоритични проблеми на потребителското поведение, като интердисциплинарна дисциплинарна наука, която е необходима на обучаващите се в областта на маркетигвото управление на различни равнища
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
" механизмът на вземане на поребителско решение за покупка, видове решения за покупка, същност и специфика на процесите при различни условия на средата
" основни групи и видове фактори и тяхното влияние върху поведението на потребителите при покупка
" специфика на проявление на отделните фактори и подходи за определяне и оценка на влиянието им върху поведението на крайните потребители
" основни насоки на политиката за защита на потребителите в страните от ЕС, правните форми на тяхната защита в България
2) могат:
" да правят самостоятелни анализи на поведението на крайният потребител в конкретна потребителска ситуация
" да прилагат своите знания за изграждане на потребителски профил на целева група
" да използват познанията си за потребителско поведение на целевия пазар при условия, които предполагат избор на алтернатива на управленски маркетингови и бизнес решения
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
" Маркетинг
" Мениджмънт
" Икономика
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
1 Какво представлява понятието "потребност" и какви са видовете потребности. Матрица на потребностите
2 Какво представлява икономическата ценност на стоката и защо тя трябав да се изучава?
3 Класификация на потребностите и основни характеристики на тяхното поведение
4 Модели на потребителско поведение: концептуално-структурен; икономически; психологически; активизиращ модел; когнитивен модел
5 Етапи в процеса на вземане на потребителски решения. Какво очакват потребителите от производителя. Психология на потребителя и неговата реакция на цената на вашите продукти (услуги)
6 Фактори определящи потребителското поведение:вътрешни; външни
7 Каква информация за клиентите трябва да притежава всяка фирма за да определи своята целева група?
Литература по темите:
" Victoria Wells, G. R. Foxall, Handbook of Developments in Consumer Behaviour, 2012
" Залтман, Д., Как мислят потребителите, Класика и стил, 2006
" Котлър,Ф. "Управление на маркетинга, С. 1996
" Питърс Т., Към съвършенство на фирменото управление", С. 1998
" Утерман Р., Фактори на обновление. Как да съхраним конкурентоспособността на добрите компании?, с. 1998
" Дойл П., Маркетинг, мениджмънт и стратегии, С. 2007 г.
" Шкардун В., Маркетингови основи на стратегическото планиране - теория, методология, практика, С. 2007 г.
Средства за оценяване:
ТЕСТ 80%
ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 20%