LEAB055 Практически курс по испански език

Анотация:

Курсът се състои от 150 академични часа и е едносеместриален. Включва практически занятия. Предполага различни форми на учебна работа: фронтална работа на преподавателя с цялата група; работа по двойки и в малки групи, самостоятелна работа. Основната цел на курса е успешното усвояване на испански език на ниво А2 според Общата европейска езикова рамка Тази цел предполага:

• разширяване и обогатяване на езиковите знания и речевите умения, придобити в курс ОООК 141;

• развиване на лингвистичната и социо-комуникативната компетенции на обучаваните, позволяващи елементарно общуване на испански език в ежедневието;

• усвояване на стратегии за успешна устна и писмена комуникация на испански език чрез използване на основни изрази и познати думи.

прочети още
Приложни чужди езици за администрация и управление (на английски и втори чужд език)

Преподавател(и):

гл. ас. Станимир Мичев  
проф. Мария Китова-Василева  д.н.

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• Необходимата лингвистична компетентност (граматична, лексикална, фонетична), отговарящ на равнище A2 по езиковата рамка на Съвета на Европа.

2) могат:

• При слушане да разбират най-често употребявани думи и изрази от области, които най-пряко се отнасят до тях (основна информация за тяхното семейство и непосредственото им обкръжение, пазаруване, работа и т. н.); да схващат същественото от кратки и ясни послания и съобщения.

• При четене да четат кратки, елементарни текстове; да откриват конкретна предвидима информация в обяви, реклами, проспекти, менюта, разписания и др.; да разбират кратки лични писма.

• При диалогична реч да общуват във всекидневни рутинни ситуации, изискващи обисновен, пряк обмен на информация по познати теми дейности; да водят кратък разговор, въпреки че обикновено не разбират достатъчно, за да могат да го поддържат.

• При монологична реч да опишат накратко с определен набор от изрази и изречения семейството си и околните, дома си и условията на живот, образованието си, настоящата или предишната си професионална дейност.

• При писане да напишат кратки бележки и съобщения; да водят обикновена лична кореспонденция, като описват събития и впечатления.


Предварителни изисквания:
• Успешно да са завършили ниво А1 или да притежават знания и умения, съответстващи на ниво A1 според езиковата рамка на СЕ.

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Испански

Теми, които се разглеждат в курса:

№ на занятие Заглавие на темата Форма на преподаване Брой часове

1 Преговор: практическо занимание

2 Урок № 1: ¡Fiestas muchas fiestas!

Изразяване на сегашни действия и лексика, свързана с празници

Изразяване на бъдещи действия

Изразяване на период от време (лексика и конструкции)

Градът на бъдещето

Разделното събиране на отпадъци

практическо занимание

10

3 Урок № 2: ¿Qué estás haciendo?

Лексика, свързана с ремонт в дома

Изразяване на минали действия в период от време, незавършил в момента на говоренето

Изразяванена действия, извършващи се в момента на говоренето

Изразяване на притежание

Лексика, свързана с рицарски романи

практическо занимание

10

4 Урок № 3: De compras

Изразяване на желание, предпочитание, даване на съвет

Лексика, свързана с цветове, тъкани, магазини, дрехи, младежка мода

Изразяване на различна степен на притежаване на качество (лексика и конструкции)

Лични местоимения пряко и непряко допълнение

практическо занимание

8

Тест 1 текущ контрол 2

5 Урок № 4: ¿Para ir a …?

Даване на утвърдителна заповед: правилни глаголи

Утвърдителен императив – дифтонгиращи глаголи и глаголи със стесняване на коренната гласна

Глаголи със собствена неправилност

Лексика, свързана с ориентиране в пространството, даване на инструкции и съвети

На работното място с Feng Shui

практическо занимание

10

6 Урок № 5: ¡Aquellos tiempos eran fantásticos!

Минално несвършено време на изявителното наклонение

Професионална реализация в миналото

Лексика свързана с детските години, прекарване на свободното време в миналото, описание на хора, предмети, природа и т.н. в миналото

Учтиво обръщение в момента на говоренето

практическо занимание

8

Междинен тест. текущ контрол 2

7 Урок № 6: El enigma de los tres secretarios

Лексика, свързана с полиция, обир на банка и кражба, детективи и престъпност

Ежедневни дейности, извършени в период от време, завършил в момента на говоренето

Продължителни действия в миналото, ограничени в определен период

Упражнения практическо занимание

10

8 Урок № 7: El Dorado

Исторически събития и – разказване на легенди

Писане на CV

Даване на информация за живота и биографията на даден човек

Минало свършено време: глаголи със собствена неправилност

Упражнения

практическо занимание

2

2

2

2

2

9 Урок № 8: El Titanic

Важни исторически събития

Изготвяне и провеждане на интервю за живота на даден човек

Минало свършено време: глаголи с промени в коренната гласна, с правописни промени на гласни и на съгласни

Опозицията Pretérito Perfecto / Pretérito Indefinido

Упражнения

практическо занимание

10

10 Урок № 9: La Ruta de la Seda

Пътят на коприната.

Открития. Мистериозни истории

Изразяване на продължителни действия в миналото: Pretérito Imperfecto. Описания.

Неопределителни местоимения и неопределителни прилагателни

Упражнения

практическо занимание

10

11 Урок № 10: ¿Qué debería hacer?

Лексика, свързана с прекарване на свободното време, лични преживявания, даване на съвети

Прост кондиционал: правилни и неправилни глаголи

Предполагаеми дейности в бъдещето. Предположение в миналото. Учтиво обръщение

Домът на бъдещето.

Упражнения

практическо занимание

10

12 Урок № 11: Leyenda sobre México

Минало предварително време на изявителното наклонение

Лексика, свързна с легенди, митология, митични герои и същества

Изразяване на действие, което се извършва за пръв път в момента на говоренето

Разказване на митове и легенди

практическо занимание

8

Тест 2 текущ контрол 2

13 Урок № 12: Shakira y los niños

Лексика, свързана с известни актьори и певци. Благотворителност и милосърдие.

Съгласуване на времената в минал план на изявително наклонение

Трансформации при преминаване от пряка в непряка реч

Лексика, свързана със забавни анекдоти

Упражнения

практическо занимание

10

14 Финален преговор

Подготовка за финален изпит 10

15 Финален изпит писмен

Финален изпит устен текущ контрол 10

Литература по темите:

• Основна:

Янева, Д., Сиракова, В., Мичев, Ст.; «Paso a Paso»: Учебник по испански език + CD, Ниво A2+; Везни-4, София, 2011;

• Допълнителна:

Янева, Д. и Мичев, Ст.; Испанско-български речник; Везни-4, София, 2001;

Янева, Д. и Мичев, Ст.;Практическа испанска граматика; Везни-4, София, 2006;

Средства за оценяване:

ФОРМИ НА ОЦЕНЯВАНЕ ТЕКУЩ КОНТРОЛ КОМБИНИРАНО ОЦЕНЯВАНЕ ФИНАЛЕН ИЗПИТ

ТЕСТ 1 10%

МЕЖДИНЕН ТЕСТ 10%

ТЕСТ 2 10%

ФИНАЛЕН ПИСМЕН ИЗПИТ 35%

ФИНАЛЕН УСТЕН ИЗПИТ 35%