LEAB046 Икономическа география (на испански език)
Анотация:
Курсът развива умения за четене и слушане с разбиране, като използва материали, представящи икономическата география на Испания.
Преподавател(и):
преп. Свилена Джурковска
гл. ас. Магдалена Караджункова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
Лексика, терминология, понятия, структури, свързани с географията, ресурсите, икономиката, промишлеността на Испания.
2) могат:
Да четат и слушат с разбиране, да пишат доклади върху географията и икономиката на Испания.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
Студентите трябва да владеят испански език на ниво равно или по-високо от В1 от Европейската езикова рамка.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Испански
Теми, които се разглеждат в курса:
1.География на Испания. Релеф. Климат и води. Природни ресурси. Суровини.
2.Земеделие и животновъдство. Рибовъдство.
3.Промишленост. Тежка индустрия – минно дело, металургия, енергетика, строителство, автомобилостроене.
4.Лека промишленост – хранително-вкусова, текстилна, обувна.
5.Транспорт и инфраструктура. Търговия. Услуги.
6.Туризъм. Празници, обичаи и традиции.
7.Население и административно делене.
8.Автономни области – Галисия, Астурия, Кантабрия, Страната на Баските, Ла Риоха, Навара.
9.Автономни области – Арагон, Каталония, Валенсия, Балеарски острови.
10.Автономни области – Кастилия-Леон, Мадрид, Кастилия-Ла Манча, Екстремадура.
11.Автономни области – Андалусия, Мурсия, Канарски острови.
Автономни градове – Сеута и Мелиля.
Литература по темите:
• Основна литература:
Учебни материали в Moodle
• Допълнителна литература:
- Benko, G.,Lipietzs, A. (eds.) (1994): Las regiones que ganan. Distritos y redes: los
nuevos paradigmas de la geografía económica. Valencia: Ediciones Alfonso el
Magnánimo, Generalitat Valenciana.
- Bosque Candel, R. (2005): Síntesis de Geografía de España. Madrid: Globo.
- Claval, P. (1980): Geografía económica. Barcelona: Oikos-Tau ediciones.
- Ejarque, J. (2005): Destinos turísticos de éxito. Diseño, creación, gestión y
marketing. Madrid: Pirámide.
- García, J. M., Sotelo, J. A. (coord.) (1999): La España de las Autonomías.
Madrid: Ed. Síntesis.
- INSTITUTO GEOGRÁFICO NACIONAL (1994): Atlas Nacional de España. 7 Tomos.
Madrid: Ed. Centro Nacional de Información Cartográfica.
- I.N.E. Anuario estadístico de España (anual). Madrid.
- I.N.E. Censo industrial de España (varios años). Madrid.
- Terrán, Manuel de y otros (1987): Geografía general de España. Barcelona: Ariel.
Средства за оценяване:
ТЕСТ 50%
ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 20%
ПОРТФОЛИО 20%
СЕМИНАР 10%