LEAB042 Немски език за бизнеса

Анотация:

Курсът се състои от 30 академични часа, в които обучаваните се запознават:

• с понятия и изрази, типични за деловата сфера,

• с видовете фирми,

• етапите, през които преминават деловите контакти между фирмите

• със спецификите на различни сфери на стопанския живот

прочети още
Приложни чужди езици за администрация и управление (на английски и втори чужд език)

Преподавател(и):

гл. ас. Анелия Ламбова  

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• думи, изрази и граматични явления, характерни за деловата сфера;

• типичните думи, изрази и конструкции от различни области като: икономика, търговия, маркетинг, банково дело и др.

2) могат:

• да боравят свободно с основните понятия, свързани с деловите контакти;

• да работят с автентични материали;

• да анализират и коментират проблеми от областта на икономиката, банковото дело
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

• Владеене на немски език на ниво В1 от Препоръчителната езикова рамка на Съвета на Европа.



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Немски

Теми, които се разглеждат в курса:

1. Das Unternehmen. Klassifikation.

2. Aufbau eines Unternehmens.

3. Unternehmensformen.

4. Unternehmensführung

5. Der Markt

6. Das Produkt

7. Werbung und Marketing

8. Междинен тест

9. Arbeitswelt

10. Finanzwelt

11. Börse

12. Rechnungswesen

13. Bankwesen

14. Handel und Export, Messen

15. Transport und Logistik

16. Tourismus

17. Финален тест

Литература по темите:

• Основна литература:

• Грозева, М., Кирацова, Л., Ламбова, А., Христолова, Л., Бизнескурс по немски език "Делови контакти", София, 1992

• Стоянова, Д., Ц. Божилова, Р. Христова, Немско-български икономически речник, София, 1993

• Стоянова, Д., Ц. Божилова, Р. Христова, Българско-немски икономически речник, София, 1994

• Achilles, U., Klause, D., Pleines, W., Marktplatz. Deutsche Sprache in der Wirtschaft, Köln, 1998

• Buhlmann, R., u. a., Geld- und Bankwesen, Warschau, 2000

• Eismann, V., Wirtschaftskommunikation Deutsch, Langenscheidt, Berlin/München/Zürich, 2001

• Nicolas, G., M. Sprenger, W. Weermann, Wirtschaft auf Deutsch, Sofia, 1994

• http://www.mein-wirtschaftslexikon.de

• http://im.cablebg.net/ - Българска икономическа енциклопедия

• http://www.marketing-lexikon-online.de

• http://www.kruenitz1.uni-trier.de – Oekonomische Encyclopädie online

Средства за оценяване:

Междинни тестове, участие в занятията, самостоятелни работи