CARB013 От идеята до "анимационната библия" - II част
Анотация:
• Курсът e изцяло практически и е организиран около адаптациите на литературни творби. Замислен е като допълнителен курс, надграждащ основните паралелни курсове по драматургия и анимация през семестъра, разкриващ на практика същностните връзки между драматургията и раждащия се филм, на всички негови етапи. Затова практическите теми в този курс са синхронизирани с лекциите в основните курсове. Тук теорията ще се „преговаря” и доосмисля чрез дискусии. Така курсът естествено приобщава студентите към задължителните етапи в реализацията на анимационния филм, изграждайки професионални умения в участниците за работа в екип.
• Целта на курса е студентите да добият основни умения за цялостния анимационен процес; както и да се ориентират в кои аспекти на производството те най-добре ще вложат своите усилия.
Преподавател(и):
доц. Невелина Попова д-р
Пенчо Кунчев д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• …… етапите в направата на анимационния филм
• ……ролята на всички професионалисти, ангажирани в производството на анимационни филми – сценаристи, диалогисти, дизайнери на типажа, художници на сториборда и лейаута, аниматори, фазовчици и др.
2) могат:
• да реализират кратък анимационен етюд в срок
• да работят в група
• По всяка от темите по време на семестъра всеки студент трябва да представи сценарен текст, сториборд и груба анимация. Очаква се в края на семестъра по една от темите – по избор – да направи своя кратък анимационен филм.
Предварителни изисквания:
• Студентите да имат елементарни познания и умения по драматургия и да могат да рисуват етюди, портрети, пейзажи, карикатура, шарж и бързи скици …………………………..
• Студентите да имат интерес и основни познания в областта на литературата, музиката, изобразителното изкуство, киното, театъра и пантомимата.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Практика, практикум
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
1.Коя детска песничка ще си спомним и раздвижим? / напр. „Щъркел шарен дългокрак” /
Практическа разработка и дискусия на тема: „ Богатата съкровищница на литературата за деца”
2.Адаптация на детски стихчета, приспивни песни, залъгалки Практическа разработка и дискусия на тема: „Ритми и рими в поезията и анимацията”
3.Спомен от близкото и далечно минало Практическа разработка и дискусия на тема: „ Спомените в „Приказка на приказките” на Юрий Норщейн”
4.Миниатюра по известни приказки – „Снежанка”, „ Дивите лебеди”, „Палечка”… Практическа разработка и дискусия на тема:„Аналогията и иносказателността в анимационната драматургия”
5.Пародия на известни произведения Практическа разработка и дискусия на тема: „Анимацията като подходяща среда пространство за пародийнотоо мислене”
6.Да превърнем документалния факт в анимация Практическа разработка и дискусия на тема: „Документалност и анимация”
Литература по темите:
На английски език
1. Brian Lemay – “ Designing Cartoon Characters for Animation”
2. Tony White – “ The Animator's Workbook: Step-By-Step Techniques of Drawn Animation”
3. Richard Williams – “The Animator’s Survival Kit”
4. Frank Thomas and Ollie Johnston – “The Illusion of Life”
5. Leonard Maltin -‘Of Mice and Magic”
6. Harold Whitaker and John Halas – “Timing for Animation”
7. Shamus Culhane –” Animation from Script to Screen”
8. Ted Sennett – “The Art of Hanna-Barbera”
9. Chuck Jones – “Chuck Amuck”
10. Roger Noake –” Animation”
11. Kit Laybourne – “The Animation Book”
12. Gene Deitch – “How to Succeed in Animation”
13.Frank Thompson –“ Tim Burton”s ‘Nightmares Before Christmas’
На френски език
• Jackie Bretaudeau – “Le Layout”
• Bernard Deyries –“Le Storyboard d’Animation de Series”
На руски език
• Иван Иванов-Вано –„Кадр за кадром”
• „Мастера советской мультипликации” –сборник статей
• Юрий Норштейн -„Снег на траве”
На сърбо-хърватски език
• Боривой Довникович - ‘Skola Crtamog Filma”
На български език
• Красимира Герчева –„Естетика на анимационния филм”
• Надежда Маринчевска –„Квадрати на въображението”
• Надежда Маринчевска – „ Българско анимационно кино 1915-1995г.”
• Тодор Андрейков –„Комичното на екрана”
• Тодор Андрейков- „В света на киното”
• Шандор Фейа-„За анимацията въобще”
• Сергей Есенин –„Вълшебниците на екрана”
• Илия Бешков-„Слово и образ”
• Джани Родари –„Граматика на въображението”
• Петър Чуховски – „Рисунката”
• Петър Чуховски – „ Конструктивна перспектива”
• Д-р Кр. Чоканов – „ Пластична анатомия”
Средства за оценяване:
ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 30% 30% 30%
ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 50% 50% 50%
ПОРТФОЛИО 10% 20% 10%
УСТЕН ИЗПИТ 10% 10%