BAEB053Z Предприемачество и иновационна култура
Анотация:
Курсът ще разгледа процеса на иновации в бизнеса, ролята на предприемача в този процес , както и на социалната и културна среда, която дава възможност, или пречи на този процес .
Курсът ще даде примери и информация от цял свят, тъй като иновациите и предприемачеството , въпреки възприемането на популярната преса , не е уникален за САЩ и т.н. развити страни. В действителност, това е полезно да се помни, че индустриалната революция, първата голяма модерна вълна на иновациите и предприемачеството, се случи във Великобритания.
Курсът ще бъде от полза за студенти по бизнес управление.
Цели
" Да създаде знания и умения сред студентите, обучавани в курса да анализират чуждестранен целеви комуникационен пазар
" Да повиши уменията на студентите за оценка различни видове риск на чужди пазари.
" Да развие мислене по отношение на стратегиите и тяхната ефективност на глобален, международен, мултинационален и транснационален комуникационен пазар.

Преподавател(и):
доц. Виктор Аврамов д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
" Основните видове международни пазари на иновации, основните създатели на иновации и основните бизнес стратегии, подходящи за тях
" Веригата на стойността на фирмата и иновациите
" Основните културни особености на потребителите на комуникационни продукти на глобалните пазари.
" Основни предприемачески проекти, почиващи на иновации.
" Процесите на отглеждане на иновациите
2) могат:
" Да разбират и анализират иновациите и предприемаческите проекти от различен тип с оглед постигане на дългосрочна доходност на фирмата
" Да избират подходяща иновативна стратегия на фирмата
" Да извършват систематична редукция на производствената цена на иновационния продукт
" Да създават подходяща организация на фирмата в дадения пазар способстваща иновативните процеси и иновациите.
Предварителни изисквания:
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
1 Въведение в курса. Какво е иновация? Предимства на иновациите,Видове иновации, иновационни процеси
2 Организиране за иновации, насърчаване и поощряване на идеи.
3 Социалните мрежи, малки световеи на водещите потребители
4 Концепция, Демонстрация, изпълнение
5 Цикъл на иновациите,Иновационни системи,Национални системи за иновации
6 Иновативност и приложение: 1
7 Иновативност и приложение: 2
8 Неуспехът на иновациите.
9 Етични, социални и политически въпроси на иновациите
10 Иновации и предприемачество
11 Социални и културни аспекти на предприемачеството
12 Предприемачът като социален и културен резултат
13 Тематично изследване 1
14 Тематично изследване 2
15 Тематично изследване 3 Иновационни експерименти
Литература по темите:
" Managing Innovation: Integrating Technical, Market and Organizational Change, J. Tidd, J. Bessant and K. Pavitt (Wiley, 2005)
" Managing Innovation: Integrating Technical, Market and Organizational Change, J. Tidd, J. Bessant and K. Pavitt, 3rd ed (Wiley, 2005), chap 1,
" When a Thousand Flowers Bloom: Structural, Collective, and Social Conditions for Innovation in Organization, Rosabeth Moss Kanter, Research in Organizational Behavior, 10 (1988), pp. 169-211
" Economic Action and Social Structure: The problem of Embeddedness, Mark Granovetter, Am J Sociology, Nov1985, 481-510
" Organizational Innovation and Organizational Change, J. T. Hage, Ann Rev Sociology, 25 (1999), 597-622 on the efficiency of your company's social network, Carol Hildebrand, CIO Enterprise, 15Jul1998, 3 pages
" The Well-Connected Business, Sarah Cliffe, Harvard Business Review, Jul-Aug1998, 2 pages
" Social Networks in Silicon Valley, Emilio J. Castilla, Hokyu Hwang, Ellen Granovetter, and Mark Granovetter, in, The Silicon Valley Edge, edited by Chong-Moon Lee, William F. Miller, Marguerite Gong Hancock, and Henry S. Rowen (Stanford, 2000), chap. 11, 218- 47
" Making Invisible Work Visible: Using Social Network Analysis To Support Strategic Collaboration, Rob Cross, Stephen P. Borgatti, Andrew Parker, California Management Review, Winter 2002, 25-46
" Realizing The Power Of Innovation Webs, by Don Tapscott and Anthony Williams, Optimize, Dec2005, 6 pages
" Regional Advantage: Culture and Competition in Silicon Valley and Route 128, Annalee Saxenian (Harvard University Press, 1996), chap. 2, 29
" Lead Users: A Source of Novel Product Concepts, Eric von Hippel, Management Science 32, no 7 (Jul1986), 791-805
Средства за оценяване:
ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 40 %
ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 40 %
ДИСКУСИИ 20 %
В случай, че студентът няма оценка от текущ контрол, той може да се яви на писмен и устен изпит.