CSTB320 Креативно интерактивно програмиране с отворен код

Анотация:

Целта на курса е студентите да изучат и разберат, принципите и методите, както и технологиите решения с отворен код за креативно програмиране на базата на продуктите Processing и Arduino - едни от най-разпространените програмни платформи в разглеждана област. Описват се основните принципи за изграждане на програмен интерфейс с потребителя и се представят възможностите на използваните програмни продукти. Изучават се основните езикови конструкции и техники за програмиране и се натрупват практически опит и умения за разработване на интерактивни програмни решения. Студентите получават теоретични знания и практически умения по проектиране и програмиране на интерактивни решения, които ще използват в следващите курсове от своето обучение

прочети още
Мултимедия и компютърна графика

Преподавател(и):

проф. Стоян Малешков  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

- основните принципи и техники за създаване на интерактивни програми с програмните продукти с отворен код Processing и Adruino;

2) могат:

- дa използват продукти с отворен код Processing и Adruino за създаване на интерактивни програми с графичен изход.


Предварителни изисквания:
Желателни, но не задължителни са знания и умения по:

• Основи на програмирането



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

1. Основни принципи за креативно програмиране с отворен код. Характеристика на продуктите за интерактивно програмиране Processing и Arduino.

2. Основни принципи за изграждане на програмен интерфейс с потребителя.

3. Език за програмиране Processing - основна структура на програма. Типове данни, променливи, основни езикови конструкции.

4. Език за програмиране Processing - функции и обекти.

5. Език за програмиране Processing - обработване на събития.

6. Визуално програмиране с Processing.

7. Микроконтролер Arduino - основна концепция и функции. Проектиране и изграждане на физически прототипи. Симулатор на функциите на микроконтролера Arduino.

8. Език за програмиране Arduino - основна структура на програма. Типове данни, променливи, основни езикови конструкции.

9. Език за програмиране Arduino - управление на аналогови и цифрови входове и изходи; стандартни математически функции и функции за задържане изпълнението на програмата.

10. Език за програмиране Arduino - програмиране на обмен на данни по сериен интерфейс. Програмиране на изграждане на връзка и обмен на данни между програми, съставени в средите за интерактивно програмиране Processing и Arduino.

Литература по темите:

1. Записки от лекциите и презентационни материали, предоставени в електронен формат в системата за електронно обучение „НБУ – Moodle”.

2. D. Shiffmann, Learning Processing - A Beginner’s Guide to Programming Images, Animation, and Interaction, Elsevier Inc., 2008 – учебникът e предоставен в електронен формат в системата за електронно обучение „НБУ – Moodle”.

3. A. Glassner, Processing - programming for visual artists, SIGGRAPH 2010 Course Notes - документът e предоставен в електронен формат в системата за електронно обучение „НБУ – Moodle”.

4. C. Reas, B. Fry, Processing: a programming handbook for visual designers and artists. MIT Press, 2007 - документът e предоставен в електронен формат в системата за електронно обучение „НБУ – Moodle”.

5. Браян Евънс, Arduino - книжка за програмиране, превод на български, 2007 – учебникът e предоставен в електронен формат в системата за електронно обучение „НБУ – Moodle”.

6. Масимо Банци, Запознанство с Arduino, превод на български, 2007 – учебникът e предоставен в електронен формат в системата за електронно обучение „НБУ –Moodle”.

7. Уеб сайт: https://processing.org/

8. Уеб сайт: https://www.arduino.cc/

9. Софтуерен симулатор на контролер Arduino, свързан към платка с електронни елементи - уеб сайт: https://123d.circuits.io/lab или http://virtronics.com.au/Simulator-for-Arduino.html

Средства за оценяване:

Tекущ контрол:

• контролна работа – в средата на семестъра – 8 -9 седмица,

• проект – разработван, предаван и защитаван през втората половина на семестъра – 14 - 15 седмица.

Студентите, които са изпълнили успешно писмената контролна работа и проекта се освобождават по тяхно желание от изпит. Поправка на контролната работа, както и предаване и защита на проекта може да се направи по време на сесията.