ADVB310 Семинар: "Интернет реклама"
Анотация:
Целта на курса е да запознае студентите с основите принципи на реклама в интернет.
В няколко отделни стъпки се разглеждат инструментите за реклама онлайн – както стандартни, така и нестандартни похвати, с представяне на множество примери и препоръки за употребата им.
Като важна част от всяка комуникация в интернет ще бъде акцентирано върху уеб сайта и рекламния криейтив, засягайки основни принципи и препоръки. Ще бъдат представени и социалните мрежи като канал за комуникация. Ще бъдат представени примери за конкретни кампании.
Семинарът ще привлече гост лектори от дигитални рекламни агенции.
Преподавател(и):
Георги Малчев
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят
• Основните термини в областта на интернет комуникациите
• Инструментите за реклама в интернет
2) могат
• Да избират най-подходящите методи за присъствие онлайн
• Да избират най-подходящата стойност за присъствие онлайн
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения: общи познания в областта на рекламата
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Упражнения
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
• Интернет сайт
• Социални мрежи
• Кампании в интернет
Литература по темите:
• Новите правила в маркетинга и в ПР, Дейвид Скот, ROI Communication
• Властта на хората - новият маркетинг, Пламен Русев, Е-Академия
• 11 неизменни закона на Интернет брендинга, Ал Рийс, Лаура Рийс, Класика и стил
• В крак с онлайн маркетинга, Джон Рийд, Анхира
• Социалният БУМ!, Джефри Гитомър, Изток Запад
• Данни за рекламни комуникации от общодостъпни източници на информация, като: в. Капитал, в. Дневник, сп. Sign Cafe, сп. Мениджър и други, вкл. техни интернет ресурси
• Интернет ресурси:
o Публикации на тема успешни и неуспешни рекламни комуникации на страници на български блогъри – www.vasvalch.com, www.biservalov.net, www.borisloukanov.com и други
o страници на рекламни агенции (секция “portfolio”, “case studies”, “ кампании” - http://www.ddb.com/ddbsofia, www.ilyan.com, http://www.noblegraphics.eu/ и други
o интернет страници на компании, провеждащи рекламна комуникация
o други ресурси, базирани на информация от независими изследвания в областта на въздействието на рекламните комуникации
Средства за оценяване:
Студентите получват задание за създаване на дигитален инструмент в даден канал за нтернет реклама:
• избор на компания/организация/продукт или услуга
• описание на стойностното предложение на избраната компания/организация/продукт или услуга
• описание на една таргет група на изборната компания/организация/продукт или услуга
• създаване на концепция и реализация на даден канал (интернет страница чрез интуитивен редактор тип wwwi.wix.com; блог чрез масова безпалтна блог платформа; страница във Facebook; профил в друга социална мрежа; видео; или друго по избор на студента)