MODB305 Проучвания и прогнози в модата
Анотация:
Курсът запознава студентите с необходимите проучвания и прогнози за модата и търговията с мода. Модната индустрия е втора по обороти в света след стоманодобива и не може да се остави на случайни хрумвания. Тя не може да се развива без солидни проучвания и прогнози за бъдещото търсене, както и насочване на търсенето. Проучванията и прогнозите вървят в две насоки:
1. пазари и търговия
2. прогнозиране на модните тенденции
3. насочване на потребителското търсене и реклама
4. източници на модни прогнози
На студентите ще се възлагат практически задачи по търсене на прогнозни източници и създаване на колекции за определен сезон
Преподавател(и):
Теодора Момекова
доц. Кристина Савова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Студентите добиват представа за значението на проучването и прогнозирането на модните тенденции; те ще решават практически задачи, свързани с това, и ще разберат по-добре ролята на дизайнера в процеса на създаване на успешни модни колекции.
Предварителни изисквания:
няма
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
1.Проучвания в модата:
1.1 Модни пазари - видове
1.2 Потребителски групи - промени в нагласите
1.3 Ценови групи
1.4 маркетинг и мърчъндайзинг
2. Модни прогнози
2.1 Развитие на потреблението
2.2 Прогнозиране на модните тенденции - прогнозни бюра
2.3 модни цикли
2.4 договаряния и търговия с мода
Литература по темите:
Next Look
View
View 2
и др.
Средства за оценяване:
анализ
курсова работа
конферанс