MBAM074D Маркетинг в сферата на услугите

Анотация:

" Целта на курса е да представи проблематиката на маркетинга в сферата на услугите в обособена методико-практическа рамка.

" Студентите ще се запознаят с особеностите на дизайна на услугите от гледна точка на маркетинговия микс. Те ще познават парадигмата за изграждане, предлагане, изпълнение и управление на услуга през призмата на удовлетворяването на потребителите.

" "Маркетинг в сферата на услугите" принадлежи към аудиторните лекционни курсове от Магистърска програма "Маркетинг мениджмънт". Курсът разглежда маркетинговата концепция за съставяне, организиране и предоставяне на качествена, адекватно комуникирана, изпълнена по стандарт услуга, при проучени потребителски очаквания и нагласи и при дадено ниво на взаимодействие на потребителите с услугата.

" Курсът предлага основополагащ набор от знания с методико-приложен характер, което ще е от полза за студентите в професионалната им работа при маркетиране и управление на услуга в избран браншови контекст.

прочети още
Маркетинг мениджмънт ДО

Преподавател(и):

доц. Ваня Сланчева-Банева  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

" да дефинират дизайн на услуга в даден браншови контекст;

" да разработват базисен процес на предоставяне на качествена услуга;

2) могат:

" да съставят дизайн на услуга в даден браншови контекст

" да систематизират и измерват процес на предоставяне на услуга, идентифицирайки възможните критични точки на изпълнение;

" да оценяват потребителското възприемане и степен на удовлетвореност от услуга.


Предварителни изисквания:


Форми на провеждане:
Дистанционен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

№ на занятие Заглавие на темата

1 Маркетинг на услугите - същност и необходимост от изучаване. Понятието "услуга". Характеристики, категории на микса, контекст на услугите.

2 Потребител на услуга. Изисквания на потребителите към услугите: поведение, очаквания, възприемане. Организация - доставчик на услуга.

3 Маркетингово проучване на очакванията и на възприемането на услуга от потребителите.

4 Организационна среда и условия на извършване на услуга. Дизайн и стандартизиране на услуга. Процес на предоставяне на услуга.

5 Извършване на услуга - роля на персонала. Взаимодействие на потребителя с услугата.

6 Отговорно създаване на очаквания от услугата у потребителите.

7 Съставяне на дизайн на услуга в избран браншови контекст.

8 Измерване на продуктивността на услуга спрямо зададения стандарт, конкурентите, очакванията на потребителите и вложените ресурси.

9 Качество на услуга. Интегриран GAP модел на качество на услуга.

10 Удовлетворение на потребителя. Измерване на степента на удовлетвореност. Изграждане на взаимоотношения с потребителя - маркетинг на взаимоотношенията.

Литература по темите:

ОСНОВНА ЛИТЕРАТУРА

" Боева, Б., Маркетинг на услугите. НБУ, 1996 г.;

" Брешков, И., М. Ботушарова, Маркетинг на услугите. УИ "Стопанство", 1999.

ПРЕПОРЪЧИТЕЛНА ЛИТЕРАТУРА

" Благоев, В., Маркетинг. 2-ро изд., International University, София, 2003.

" Велев, М., Управление на маркетинговия микс. Софттрейд, 2005

" Димитров, Т., Русев, Ст., Петров, Т., Николов Д. и П. Козарова "100 български маркетинг приказки" 2012 г.

м. юли 2012 г. http://marketingprikazki.bg/

" Котлър, Ф., Управление на маркетинга. Структура на управлението на пазарното предлагане. "Класика и стил", София, 2001.

" Chaffey, D and PR Smith, E-Marketing Excellence. Planning and Optimizing Your Digital Marketing. 3rd ed., Butterworth Heinemann, 2008.

" Gilmore, A. Services Marketing and Management.SAGE Publication, 2003.

" Gronroos, Ch., Service Management and Marketing: Customer Management in Service Competition. 3rd ed., John Wiley & Sons, 2007.

" Milligan, A. and S. Shaun, See, Feel, Think, Do: The Power of Instinct in Business. Cyan Books, 2006.

" Mudie, P. And A. Cottam, The Management and Marketing of Services. 2nd ed. Butterworth Heinemann: Oxford, 1999.

" Zeithaml, V and M. Jo Bitner, Services Marketing: Integrating Customer Focus Across the Firm. 3rd ed., McGraw-Hill, 2003.

Средства за оценяване:

ФОРМИ НА ОЦЕНЯВАНЕ ТЕКУЩ КОНТРОЛ

ТЕСТ 25%

ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 55%

УСТЕН ИЗПИТ 20%