MBAM072D Създаване и управление на корпоративна репутация
Анотация:
Курсът обхваща в синтезиран вид главните теми и проблеми в сферата на формирането и управлението на корпоративната репутация. Добрата репутация в бизнеса е от особена важност, за да накара клиентите да се доверят на организацията, бранда, продукта, личността и т.н. В курсът специално внимание се обръща на: разликите между имидж и репутация, видовете стратегии за управление на репутацията спрямо специфичните публики.
Целта е:
" да се формират комплексни знания за: основните процеси и тенденции в развитието на съвременната политика за формиране и управление корпоративните репутация и образ.
" да се изградят умения за разпознаване, създаване и интегриране на репутацията и имиджа на компаниите в техните маркетингови и управленски политики.
Преподавател(и):
гл. ас. Стефания Темелкова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
" състоянието и тенденции в развитието на съвременната комуникационна политика на компаниите, ролята и мястото на репутацията и имиджа в тази политика;
" принципите на създаване, управление и поддържане на репутацията на организациите;
" същността, съдържанието, предназначението и последствията за бизнеса от поддържането и управлението на репутацията на корпорациите;
" методите за анализ и увеличаване на конкурентоспособността на компаниите благодарение на добрата репутация.
2) могат:
" бързо да се ориентират в сложната проблематика на корпоративните комуникации и как те врияят за формирането и управлението на корпоративната идентичност и репутация;
" адекватно да интерпретират състоянието, тенденциите и перспективите в развитието на корпоративната репутация;
" да създават и реализират стратегии за управление, поддържане корпоративната репутация, ефективна реакция по време на криза.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
" Микроикономика
" Макроикономика
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
№ на занятие Заглавие на темата
1 Същност на корпоративната репутация. Стойност и ценност. Ролята на корпоративната репутация за
2 Организационна и корпоративна идентичност на съвременните компании - репутация, представяне
3 Положително влияние на репутацията за поддържане на добри отношения със заинтересованите страни. Определяне и взаимодействие с ключови публики
4 Капиталът на репутацията, идентичност и имидж - формиране на корпоративен образ. Фактори, които влияят върху имиджа и публиките
5 Добри практики и стратегии за формиране и управление на корпоративна репутация и имидж
6 Вътрешно-организационни фактори за добра корпоративна репутация: визия и мисия на компанията, политика на управление, организационна култура
7 Корпоративни маркетингови комуникации и корпоративната идентичност като фактори за формиране на добра организационна репутация. Планиране на комуникациите - одобрение и подкрепа на компанията
8 Измерване и оценка на корпоративната репутация и имидж.
9 Управление и промяна корпоративната репутация и образ. Ефективно управление на информацията. Подходи за управление на репутацията и промяна на имиджа.
10 Управление на риска - идентичност, репутация, имидж. Специфики при управлението на репутацията в мултинационална среда
11 Управление на онлайн репутация 1
12 Управление на онлайн репутация 2
13 Представяне на проекти за стратегии за управление на корпоративната идентичност и репутация
Литература по темите:
Основна литература
1. Доулинг, Г., Създаване на корпоративна репутация, "Рой Комюникейшън"
2. Corporate Reputation and Competitiveness, Rosa Chun, Rui Da Silva
3. Strategic Reputation Management: Towards A Company of Good (Lea's Communication), Peter B. Orlik and Pekka Aula
4. Corporate Reputation: 12 Steps to Safeguarding and Recovering Reputation by Leslie Gaines-Ross
5. Reputation Management: The Key to Successful Public Relations and Corporate Communication, John Doorley
Средства за оценяване:
ФОРМИ НА ОЦЕНЯВАНЕ ТЕКУЩ КОНТРОЛ
ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 50%
ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 50%