MBAM068D Маркетинг бизнес стратегия
Анотация:
Ожесточаването на конкуренцията, несигурността, турбулентността глобализацията и интернационализацията на пазарите водят до фундаментални промени в поведението на клиентите. Тази променена среда изисква нови, нестандартни, креативни и иновативни маркетингови решения и стратегия и често отклоняване от класическите маркетингови бизнес стратегии. Отчитайки тези реалности и откликвайки на тях е разработен настоящият курс, който има за основна цел да запознае студентите
ў с инструментариума за анализ и изработване на модерни маркетингови стратегии
ў и успешни видове модерни маркетингови бизнес стратегии.
Като допълнителна цел, курсът си поставя подготовката на студентите като бъдещи анализатори и създатели на иновативни маркетингови бизнес стратегии.
Преподавател(и):
проф. Иван Боевски д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
ў Характеристиките на измененото клиентско поведение и процеса на купуване.
ў Разликата между класически и модерни маркетингови бизнес стратегии;
ў Характеристиките и видовете успешни маркетингови бизнес стратегии, прилагани от водещи компании.
ў Инструментариума за анализ и изработване на маркетингови бизнес стратегии
ў Рискове и ползи от изработване и прилагане на маркетингови бизнес стратегии за всяко предприятие.
2) могат:
ў Да анализират клиентите и стратегии на предприятието;
ў Да изработват, прилагат и оценяват маркетингови бизнес стратегии на предприятието;
ў Да избират оптималната маркетингова бизнес стратегия за конкретното предприятие;
ў Да бъдат иноватори при разработване на маркетингова бизнес стратегия
Предварителни изисквания:
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
№ на занятие Заглавие на темата
1 Въведение и организация на курса
2 Разкриване на маркетингови възможности. Събиране и анализиране на маркетингова информация. Развитие на конкурентни предимства и стратегически фокуси. Вземане на стратегически решения.
Казус
3 Клиентско поведение. Характеристики на клиентско поведение на крайни не-бизнес на крайни бизнес купувачи. Процес на купуване. Казус.
4 Дигитален свят. Дигитална маркетингова стратегия. Пазарна и продуктова стратегия. Маркетингови стратегии за целеви групи. Стратегии за позициониране и диференциация. Стратегии за ангажиране на клиента. Стратегии за маркетинг в социалните мрежи. Мулти канални комуникационни и мулти канални дистрибуционни маркетингови стратегии. Стратегии за on-line комуникационен микс. От e-CRM стратегия към социална CRM стратегия. Казус.
5 Иновативни интернационални маркетингови стратегии. Характеристика. Видове. Казус.
6 Маркетингови стратегии за колективно действие. Характеристика. Видове. Стратегии за коопериране с ценните клиенти. Казус.
7 Стратегия социално и зелено отговорен маркетинг. Характеристика. Видове. Казус.
8 Развитие на стратегия за индивидуалност на бранда и ребрандиране. Характеристика. Видове. Казус..
9 Нетрадиционни маркетингови стратегии. Характеристика. Видове. Казус
10 В зависимост от числеността на групата презентация и тест или казус, дискусия и тест, работа в малки групи
Литература по темите:
Поради големия брой на специализирана литература, по долу съм дал само бай-важните. По време на преподаване на конкретната тема ще дам по разширена библиография.
I. Основна
ў Hartline, M., (2014). Marketing Strategy, Text and Cases, Cengage Learning, USA.
ў Parnell, John A., (2013): Strategic Management: Theory and practice.
ў Paul, F., (2012). Marketing Strategy: How to Prepare It - How to Implement It, Butterworth-Heinemann, Woburn, UK.
ў Doole, I., Robin Lowe, (2012). International Marketing Strategy, Cengage Learning, USA.
ў Dave Ch., Fiona Ellis-Chadwick, (2012). Digital Marketing: Strategy, Implementation and Practice, Rotolito Rombalda, Italy.
ў Kumar, V., Werner Reinartz (2012). Customer Relationship Management, Springer.
ў Прайснер, А. (2011). Мениджмънт на клиентите. Какво очакват клиентите от нас? Как да го използваме? Еастра холдинг груп АД, София.
ў Ferrell, O. C., Michael Hartline, (2011). Marketing Strategy, Cengage Learning, USA.
ІI. Допълнителна
ў Секстън, Д. (2009). Маркетинг 101: Как да използвате най-мощните идеи в маркетинга, за да привлечете повече клиенти и да ги задържите, Locus.
ў Мушмов, А. (2009). Обърнат маркетинг или CRM - сечиво за пристрастяване на клиенти, ФорКом80
ў Хоугард, С., Биере, М. (2009). Стратегически маркетинг на взаимоотношенията, Сиела София.
ў Георгиев, С. (2009). Прев. от англ. Връзката с клиентите: Как да ги спечелим и задържим, Locus.
ў Dickinson, P., (2008). IT'S NOT ABOUT SIZE / Bigger Brands For Smaller Businesses,
ў Залтман, Дж. (2006). Как мислят потребителите?
ў Дракър, П. (2005). Предприемачество и иновации
ў Портър, М, (2004)Конкурентното предимство на нациите.
ў Желев, С. (2006). Проблеми и перспективи на управлението на взаимоотношенията с клиентите в българските компании, УНСС.
ў Джей, Р. (2001). Под ред. и състав. На Милена Мандова; Отг. ред. Лилия Кръстанова Хитрините на бизнеса за Клиентите, Фокус.
ў Гантънбайн, Д. (2000). Директен маркетинг и управление на клиентите Софт Прес.
Средства за оценяване:
ФОРМИ НА ОЦЕНЯВАНЕ ТЕКУЩ КОНТРОЛ
Курсова работа 20%
ЕКИПЕН ИНТЕГРИРАН АНАЛИЗ И ПРЕЗЕНТАЦИЯ 50 %
УЧАСТИЕ В ИНТЕРАКТИВНИ ЛЕКЦИИ, СЕМИНАРИ, ДИСКУСИИ, РАБОТНИ ГРУПИ10 20 %