MBAM068D Маркетинг бизнес стратегия

Анотация:

Ожесточаването на конкуренцията, несигурността, турбулентността глобализацията и интернационализацията на пазарите водят до фундаментални промени в поведението на клиентите. Тази променена среда изисква нови, нестандартни, креативни и иновативни маркетингови решения и стратегия и често отклоняване от класическите маркетингови бизнес стратегии. Отчитайки тези реалности и откликвайки на тях е разработен настоящият курс, който има за основна цел да запознае студентите

ў с инструментариума за анализ и изработване на модерни маркетингови стратегии

ў и успешни видове модерни маркетингови бизнес стратегии.

Като допълнителна цел, курсът си поставя подготовката на студентите като бъдещи анализатори и създатели на иновативни маркетингови бизнес стратегии.

прочети още
Маркетинг мениджмънт ДО

Преподавател(и):

проф. Иван Боевски  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

ў Характеристиките на измененото клиентско поведение и процеса на купуване.

ў Разликата между класически и модерни маркетингови бизнес стратегии;

ў Характеристиките и видовете успешни маркетингови бизнес стратегии, прилагани от водещи компании.

ў Инструментариума за анализ и изработване на маркетингови бизнес стратегии

ў Рискове и ползи от изработване и прилагане на маркетингови бизнес стратегии за всяко предприятие.

2) могат:

ў Да анализират клиентите и стратегии на предприятието;

ў Да изработват, прилагат и оценяват маркетингови бизнес стратегии на предприятието;

ў Да избират оптималната маркетингова бизнес стратегия за конкретното предприятие;

ў Да бъдат иноватори при разработване на маркетингова бизнес стратегия


Предварителни изисквания:


Форми на провеждане:
Дистанционен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

№ на занятие Заглавие на темата

1 Въведение и организация на курса

2 Разкриване на маркетингови възможности. Събиране и анализиране на маркетингова информация. Развитие на конкурентни предимства и стратегически фокуси. Вземане на стратегически решения.

Казус

3 Клиентско поведение. Характеристики на клиентско поведение на крайни не-бизнес на крайни бизнес купувачи. Процес на купуване. Казус.

4 Дигитален свят. Дигитална маркетингова стратегия. Пазарна и продуктова стратегия. Маркетингови стратегии за целеви групи. Стратегии за позициониране и диференциация. Стратегии за ангажиране на клиента. Стратегии за маркетинг в социалните мрежи. Мулти канални комуникационни и мулти канални дистрибуционни маркетингови стратегии. Стратегии за on-line комуникационен микс. От e-CRM стратегия към социална CRM стратегия. Казус.

5 Иновативни интернационални маркетингови стратегии. Характеристика. Видове. Казус.

6 Маркетингови стратегии за колективно действие. Характеристика. Видове. Стратегии за коопериране с ценните клиенти. Казус.

7 Стратегия социално и зелено отговорен маркетинг. Характеристика. Видове. Казус.

8 Развитие на стратегия за индивидуалност на бранда и ребрандиране. Характеристика. Видове. Казус..

9 Нетрадиционни маркетингови стратегии. Характеристика. Видове. Казус

10 В зависимост от числеността на групата презентация и тест или казус, дискусия и тест, работа в малки групи

Литература по темите:

Поради големия брой на специализирана литература, по долу съм дал само бай-важните. По време на преподаване на конкретната тема ще дам по разширена библиография.

I. Основна

ў Hartline, M., (2014). Marketing Strategy, Text and Cases, Cengage Learning, USA.

ў Parnell, John A., (2013): Strategic Management: Theory and practice.

ў Paul, F., (2012). Marketing Strategy: How to Prepare It - How to Implement It, Butterworth-Heinemann, Woburn, UK.

ў Doole, I., Robin Lowe, (2012). International Marketing Strategy, Cengage Learning, USA.

ў Dave Ch., Fiona Ellis-Chadwick, (2012). Digital Marketing: Strategy, Implementation and Practice, Rotolito Rombalda, Italy.

ў Kumar, V., Werner Reinartz (2012). Customer Relationship Management, Springer.

ў Прайснер, А. (2011). Мениджмънт на клиентите. Какво очакват клиентите от нас? Как да го използваме? Еастра холдинг груп АД, София.

ў Ferrell, O. C., Michael Hartline, (2011). Marketing Strategy, Cengage Learning, USA.

ІI. Допълнителна

ў Секстън, Д. (2009). Маркетинг 101: Как да използвате най-мощните идеи в маркетинга, за да привлечете повече клиенти и да ги задържите, Locus.

ў Мушмов, А. (2009). Обърнат маркетинг или CRM - сечиво за пристрастяване на клиенти, ФорКом80

ў Хоугард, С., Биере, М. (2009). Стратегически маркетинг на взаимоотношенията, Сиела София.

ў Георгиев, С. (2009). Прев. от англ. Връзката с клиентите: Как да ги спечелим и задържим, Locus.

ў Dickinson, P., (2008). IT'S NOT ABOUT SIZE / Bigger Brands For Smaller Businesses,

ў Залтман, Дж. (2006). Как мислят потребителите?

ў Дракър, П. (2005). Предприемачество и иновации

ў Портър, М, (2004)Конкурентното предимство на нациите.

ў Желев, С. (2006). Проблеми и перспективи на управлението на взаимоотношенията с клиентите в българските компании, УНСС.

ў Джей, Р. (2001). Под ред. и състав. На Милена Мандова; Отг. ред. Лилия Кръстанова Хитрините на бизнеса за Клиентите, Фокус.

ў Гантънбайн, Д. (2000). Директен маркетинг и управление на клиентите Софт Прес.

Средства за оценяване:

ФОРМИ НА ОЦЕНЯВАНЕ ТЕКУЩ КОНТРОЛ

Курсова работа 20%

ЕКИПЕН ИНТЕГРИРАН АНАЛИЗ И ПРЕЗЕНТАЦИЯ 50 %

УЧАСТИЕ В ИНТЕРАКТИВНИ ЛЕКЦИИ, СЕМИНАРИ, ДИСКУСИИ, РАБОТНИ ГРУПИ10 20 %