MBAM603D Квалиметрия и конкурентоспособност на туристическия продукт
Анотация:
Чрез тази дисциплина се цели придобиване на знания у студентите в областта на теорията на квалиметрията, прилаганата при нея система от критерии и показатели, методи за измерване и оценка, и специфичните изисквания, предявявани към тях при качеството на трудовите дейности, стоките и услугите в сферата на туризма. Специално внимание е отделено на критериите, показателите и методите за оценка на конкурентоспособността на туристическия продукт.
Преподавател(и):
проф. Манол Рибов д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
Да прилагат квалиметрията в туроператорската, агентска, хотелиерска и ресторантьорска дейност
2) могат:
Да оценяват количествено качеството на туристическия продукт
Предварителни изисквания:
няма
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
1 Към въпроса за квалиметричната оценка
2 Теории на квалиметрията
3 Системи от критерии и показатели
4 Прилагане методи за измерване
5 Прилагане методи за оценка
6 Изисквания, критерии и показатели и методи за оценка на качеството на трудовите дейности
7 Изисквания, критерии и показатели и методи за оценка на качеството на услугите
8 Изисквания, критерии и показатели и методи за оценка на качеството на стоките
9 Възникване и развитие на теорията за конкуренцията
10 Конкурентоспособност и конкурентно предимство
Литература по темите:
Рибов М., Квалитология на продукта, С., УИ Стопанство, 1992, 327 с.
Рибов М., Туризмът в ерата на качеството, С., Тракия - М, 2003, 720 с.
Рибов М., Управление на конкурентоспособността в туризма, С., Тракия М., 2004, 720 с.
Рибов М., Конкурентни предимства в туризма, С., Тракия М., 2001, 1005 с.
Средства за оценяване:
ТЕСТ 50%
ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА ИЛИ УЧАСТИЕ В СЕМИНАР 50%