BCRM001 Четене и интерпретация на бизнес информационни текстове
Анотация:
Курсът се състои от 30 академични часа и е насочен към усъвършенстване на уменията на студентите да боравят с бизнес-информационни текстове, а именно - уменията за разбиране при четене на бизнес-информационни текстове, четене за извличане на специфична информация, езиков и стилистичен анализ. Целите на учебната дисциплина се изразяват в развиване у студентите на умения за самостоятелно четене, за преработка и презентиране на получената от текста информация.
Преподавател(и):
доц. Мария Нейкова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• спецификата в структурната организация на англоезичните бизнес документи
• езиковите и стилови различия и съответствия между отделните бизнес документи на бълграски и на английски език
2) могат:
• да разбират и презентират съдържанието на бизнес-информационни текстове
• да превеждат бизнес-информационни текстове
Предварителни изисквания:
• Няма
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
1. Четене за извличане на обща и специфична информация
2. Четене за потвърждаване и отхвърляне на предварително формирани очаквания относно съдържанието на текста
3. Използване на фоновите знания в областта на бизнеса
4. Използване на знанията за структурата на бизнес-информационните текстове
5. Извличане на подробности при повторно четене
6. Работа със справочна литература за откриване значението на непознати думи и изрази
7. Колокация и конотация на термините в бизнес-информационните документи
8. Разпознаване на специфичните дискурс маркери в бизнес-информационните документи при повторно четене
9. Трансформиране на статистическа информация (графична, таблична и пр.) във вербална и обратно
10. Структурни характеристики на различните видове бизнес-информационни документи (автобиография, официални писма, договори и пр.)
11. Стилови характеристики на различните видове бизнес-информационни документи
12. Стилове на писане на бизнес-информационни документи
13. Запознаване с различията в регистъра
14. Разработване на бизнес презентация
15. Изнасяне на бизнес презентация
Литература по темите:
• Основна литература:
1. Грозданова и Йорданова 1988: Грозданова, Л. и Йорданова, Й. Тактики за четене на професионална англоезична литература. София, „Чуждоезиково обучение”, кн. 4
2. Йорданова и Грозданова 1989: Йорданова, Й. и Грозданова, Л. Видове хипотези при четенето на професионална англоезична литература. София, „Чуждоезиково обучение”, кн. 4
3. Chilver 1992: Chilver , Joseph. English for Business: A Functional Approach. DP Publ.
4. Ramsey 1989: Ramsey, Robert M. English for International Business. Scott, Foresman
5. Hutchinson and Waters 1987: Hutchinson, T. and Waters, A. English for Specific Purposes. A Learning-centred Approach. Cambridge: Cambridge University Press
6. Scott and Muhlhaus 1994: Scott, W. and Muhlhaus, S. Languages for Specific Purposes. Central Books Limited
• Допълнителна литература:
1. Грозданова 1994: Грозданова, Л. Бизнес английски: Подготвителен курс. Интегра Б. Г.
2. Glendinning, E. H., Holmstrom B. 1992. Study Reading. Cambridge: Cambridge University Press
Средства за оценяване:
ПРОЕКТ
РЕЗЮМЕ