CSTB117 Рисуване
Анотация:
Курсът запознава студентите с основните правила при изграждането на рисунка, като важен елемент от обучението на специалисти работещи с компютри. Методиката и последователноста в процеса на рисуване, КОМПОЗИЦИЯ, перспектива, както и закономерностите при светлосенъчното играждане на рисунката.
Разглежданите композиционни форми и прийоми създаващи усещане за движение, оптични ефекти и илюзии, видовете асоциации ще помогнат на студентите свободно да боравят с художествените изразни средства, необходими за работата им в следващите етапи на обучение.
Акцент в този курс се поставя и върху рисунката на човешка глава и фигура. Разглеждания материал ще обогати знанията и уменията на студентите в областа на рисунъчните техники. Те ще могат да работят с различни техники и материали. Ще се запознаят с начините на стилизация и декоративно- плоскостно изграждане.
Преподавател(и):
Мария Стойнова-Митева
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
знаят и могат
Да изобразяват конструктивно група обекти ( предмети )
в сложно композиционно единство,
така както в черно-бяло, така и в цвят !!
Предварителни изисквания:
ПРЕДВАРИТЕЛНИ ИЗИСКВАНИЯ:
Студентите да имат знания или умения:
• Основни понятия за вярно отразяване на реално заобикалящата ни среда.
• Умения за точни пропорции и съотношения между обектите.
• Усет за цвят и обем
ЦЕЛ: Главна цел на курса е създаването на необходимия минимум от художествени знания и умения, както и изграждането и развитието на естетически възгледи и критерии у студентите, както и прякото им прилагане в работата с графичните компютърни програми.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Упражнение N 1:
Рисуване на човешки череп. Пропорции на черепа.
Учебна задача: Изграждане на рисунка на човешки череп.
Материали: Кадастрон формат 50 х 70 см. Молив.
Упражнение N 2:
Плоскостно (декоративно) изграждане на човешки череп.
Учебна задача: Рисунка на човешки череп изградена чрез стилизация.
Материали: Кадастрон формат 50 х 70 см. Молив.
Упражнение N 3:
Рисунка на фрагмент от класическа гипсова глава.
Учебна задача: Рисунка на фрагмент от гипсова глава с обемно изграждане на светлосянка.
Материали: Кадастрон формат 50 х 70 см. Молив.
Упражнение N 4:
Рисунка на гипсова глава.
Литература по темите:
1. Станев А. , Рисуването, “Народна просвета” , София 1985
2. Соловиев А.;Смирнов П.; Алексеева Е. , Учебна рисунка, “Наука и изкуство” , София 1956
3. Васюцкиий Н. , Золотая пропорция , “МГ” , Москва 1990
4. Кафтанджиев Х. , Визуална комуникация. “Отворено общество” , София 1996
5. Райчев Р. , Комбинаторика. “Народна просвета” , София 1987
6. Пармон Ф.; Кондратенко Т. , Рисунок и графика костюма , “ЛПБО” , 1987
7. Льо Корбюзие . , Модулатор, “БХ” , София 1973
8. Вайл, Херман, Симетрия, “Наука и изкуство” , София 1969
9. Сомов Ю. С. , Композиция в технике , “ИМ” , Москва 1987
10. Bammes G. , Der nachte Mensch , “VEB VERLAC DER KUNST” , Dresden 1982
11. Бёрн Хогарт - Динамическая анатомия для художников
страниц:218 Год издания: 2001
http://allday.ru/index.php?newsid=129633
Средства за оценяване:
В оформянето на оценката участват текущите оценки на пет разработени в работното ателие художествени задачи - 2 през първия семестър и 3 през втория:
Тежестта на отделните компоненти при формирането на оценката в проценти е както следва:
1. хуожествена задача 20%
2. хуожествена задача 20%
3. хуожествена задача 20%
4. хуожествена задача 20%
5. хуожествена задача 20%