CINB123 Практически аспекти на дигиталния монтаж II част
Анотация:
С всеобхватното навлизане на дигитализацията във филмопроизводството се налага все повече и повече кинодейците, освен да бъдат творци, да имат задълбочени познания присъщи доскоро само на компютърните инженери. Курсът има за цел да запознае студентите с необходимите технически условия за извършване на безпроблемен цифров монтаж и с основните стандарти и формати с които ще боравят при професионалната си реализация. Също така те ще овладеят на базово ниво основните принципи на монтажа, които ще бъдат нужни при бъдещото им следване и професионална кариера
Преподавател(и):
гл. ас. Николай Милев д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) Ще знаят:
• Как да подбират и използват адекватни технически средства съобразно поставените творчески задачи пред тях. Да боравят на грамотно техническо ниво с компютърните станции за монтаж
2) Ще могат:
Да систематизират, монтират и конвертират в различни файлови формати
Предварителни изисквания:
Няма
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Въведение в курса. Ролята на човека занимаващ се с монтажа на филма в подготвителния в снимачния и в постпродукционния период Връзката на режисьора и оператора с монтажа и на монтажиста с визуалното решение
Създаването на определена стилистика при монтирането на сцени Ролята на гледната точка и крупността. Обединяване на различни физически пространства в единно кинематографично
Диалогови сцени, линия на общуването крупности, начини на създаване на монтажна последователност.
Сложен диалог. Избор на подходящ кадър съобразно гледната точка. Монтиране на фраза. Персонаж в и извън кадър. Персонажи в движение
Въвеждане на зрителя в дадена сцена. „Покриване” на пространството. Избягване на ненужни гледни точки. Ориентиране и дезориентиране на зрителя
Видове подход към дадена сцена. Създаване на интрига От детайла към общия план и от общия план към детайла
Паралелен и последователен монтаж. Причини за използването им, предимства и недостатъци
Сгъстяване и разтягане на действието и времето. Темпорална последователност и прескачане на малки и големи периоди от времето
Ролята на монтажа при разкадровката – как и кога да се следва и кога да се импровизира
Движения на героите в кадър и мотивировка за монтажните преходи при спиране и тръгване монтаж на сцени със сложен мизансцен.
Монтаж при движение на камерата създаване на динамика
Демонстриране и обсъждане на поставените през семестъра задачи.
Литература по темите:
Ken Dancyger David Bordwell The Technique of film and video editing: history, theory, and practice 2007
Kristin Thompson FILM ART AN INTRODUCTION 2008
Roger Crittenden Fine Cuts: The Art of European Film Editing 2006
Steve Hullfish The Art and Technique of Digital Color Correction 2008
В.Кацев Композиция на кинокадъра 1981
Б.Манов Теория на киноизображението 1996
Г. Карайорданов Кино и телевизионно операторско майсторство 1999
Л.Халачев Направи си сам…обществена телевизия 2000
А Головня Майсторството на кинооператора 1971
С.Кръстев Цветология,информация и реклама 1974
В.Димитров Проблеми на операторското творчество 1997
Н.Лазаров Изкуство и техника на визуалните ефекти 2000
С.Шишманова ТВ техника и технологии 1992
Л.Халачев Драматургия на цвета в киното 1987
THE STUDENT FILMMAKER'S HANDBOOK ©Eastman Kodak Second Edition 1991
Средства за оценяване:
създаване на кратки монтажни последователности по задачи зададени от преподавателя и съобразени с напредъка на студентите